Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 987 ggr
Kirnzy
2018-01-26 20:51

Otursdag!

Gud, vilken otursdag jag har haft idag, allt har gått fel! 🤦‍♂️ Känner för att dela med mig, kanske blir dagens skratt för vissa.. :)

Dagen började såklart med att jag försov mig (har aldrig hänt innan..)

När jag kom hem från skolan så började jag laga mat (min favoritmat också). Efter jag tog ut maten ur ugnen så fick jag ett meddelande, tog upp mobilen, tappade mobilen, försökte fånga den men istället råkade jag smälla ner handen på kanten på glasformen som hade varit inne en timme i ugnen (och lyckades inte fånga telefonen heller). Glasformen gick självklart sönder och åkte även ner i marken, med hälften av maten rakt över min telefon. Samtidigt blödde min hand som sjutton och brändes också. Vände mig om för att hämta papper och krockade med bordet, så drickan åkte också i golvet.

Fine. Någon timme efter gjorde jag ny mat, la upp den på tallriken och satte mig ner. Av någon anledning tyckte jag att det var bra att räcka mig efter saltet som stod längre bort på bordet, när tallriken stod alldeles för nära kanten. Tallriken åkte ner i mitt knä (uppochner) och jag hade mat över hela mig.

Sen torkade jag upp maten från golvet (med en rengöringsflaska som såklart läckte massor) och ställde flaskan på golvet en liten stund. Efter det gick jag förbi platsen och det var ashalt på golvet, jag halkade och ramlade såklart bakåt med huvudet i väggen..😊

Gick in på mitt rum och hämtade en handduk, för att duscha. På vägen ut snubblade jag på Ipad-laddaren och ramlade in i dörren, medans min Ipad självklart också åkte i golvet. 

Duschen hade heller inte något varmvatten över huvud taget, vilket aldrig heller har hänt här.

Jag oorkar inte med mig själv😴

Någon mer än jag som har riktiga oturs-dagar ibland..?🙂

Annons:
Herveaux
2018-01-26 21:01
#1

Ja fy f*n för vissa dagar när det känns som allt är ute efter att jävlas!😈

Inatt kunde jag inte sova,, på väg till tåget vart jag nerstänkt av en buss som tog en snäv kurva rakt i en stor vattenpöl, tågen strulade när jag skulle in till stan för viktigt möte, porten in till mötet krånglade så jag fick bråka med deras porttelefon 3 ggr för att bli insläppt. 
Strax efter mötet fick jag reda på saker vilket gjorde mötet helt meningslöst och måste ev tas om… 

Imorgon är en ny dag - tackolov. 😴


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Kirnzy
2018-01-26 21:21
#2

Måste också tillägga att på vägen hem idag köpte jag bandage, plåster, kompresser och sårrengöring. Jag har ALDRIG köpt något sånt och jag har ingen aning varför jag köpte det, det kändes bara som om det kan vara bra att ha. Som om jag kände på mig att något skulle hända..😕

#1 Så jobbigt när det händer så mycket saker på en dag! Speciellt saker som händer bland folk eller som påverkar andra. 

Man får ju bara hoppas att morgondagen blir betydligt mycket bättre..😊

Tjeja
2018-01-26 22:21
#3

Stackars! Hoppas du får en bra nattsömn i alla fall och en riktigt bra dag att kompensera med imorgon!

Sådär kan för övrigt min värsta mensdagar vara ibland. Jag blir så fumlig och klantar till massa saker sådär då.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tiger tok
2018-01-27 07:16
#4

Nja, min gårdag var ju sådär. Hade fått sovmorgon med två timmar, men istället för att sova längre ville hunden upp två timmar tidigare än vanligt. På jobbet kändes allt bara meningslöst, slutade med att jag satt och märkte upp transportburar..( jobbar med djur) Kommer och kastar i mig mat, för skulle iväg strax efter, Skall mata hunden och han vill inte ha, han brukar kasta sig över maten. Lyckas få i honom några bitar för hand. Sedan kräks han upp maten 2 gånger. Skall till stallet där min medryttar häst står, spurtar till bussen, som jag självklart ser åka därifrån.. men hästägaren skulle också till stallet och kunde plocka upp mig. Bara att gå hem igen. När jag är hemma märker jag att hunden plötsligt ser väldigt tjock ut, klappar honom över magen och han känns alldeles hård och uppblåst, detta gör att jag i samband med hans plötsliga matvägran får panik, och börjar gråta. Försöker prata med veterinären samtidigt som jag har gråten i halsen. Veterinären tycker han skall fasta till morgondagen och att vi skall ta en promenad för att få igång magen, så det gör vi. Samtidigt som jag vet att hästägaren är påväg att hämta upp mig. Kommer hem och hästägaren ringer och berättar att hon är framme. Men jag är så orolig för min hund så jag vågar inte följa med, för det är förbjudet med hundar i stallet(!). Hästägaren och jag hade planerat att aktivera hästen tillsammans iom att hästägaren är nyopererad och inte får hantera hästen. Jag stannar hemma med hunden som ligger och sover. Strax efter nio skall jag till jobbet för att nattfodra djuren, jag som bara ville gå och sova. Aja jag åker till jobbet och nattfodrar. Låser upp katternas lucka för jag kommer på att vi låste den tidigare under dagen. Självklart springer ungkatten ut, som jag försöker ropa tillbaka för vi vill inte ha dem ute på natten. Han kommer inte. Låser efter mig och katten fortfarande är utomhus. Får äntligen komma hem och sova. Allting från det att jag kommer hem utspelar sig under en och en halv timme.

_Fisken
2018-01-27 07:30
#5

Helt otroligt! Jag ska tänka på dig o din story när jag har otur nån dag; "jaja, det är då inte värre än Krinzys bravader!"…..
Det positiva är att du bränt hela årets otur i ett svep så nu kan du le åt allt o tänka att resten av 2018 är som att glida på ett bananskal.

Kirnzy
2018-01-27 10:36
#6

#4 Så tråkigt, hoppas det går bra med hunden :) #5 Japp det var planen, ingen mer otur i år!

Annons:
_Fisken
2018-01-27 11:55
#7

Jag kopierade texten och skickade den till min dotter, 22 år. Hon sade "Haha. Fy f*n, jag skulle gått o lagt mig och legat still". 
Jag läste det igen och skrattade så tårarna rann. Fl'åt. Hoppas du fick nåt att äta…utan att bränna dig. :-)

Arrowhead
2018-01-31 23:00
#8

Hahah, nä fyfan, kunde inte låta bli att brista ut i asgarv här men lider med dig!😂
Vi får hoppas att det var nog med otur för i alla fall ett par månader så har du betat av det på en o samma gång😉

[Thiah]
2018-02-02 09:13
#9

Jag skrattade,tyvärr, också åt dig. Hade en sådan dag för några dagar sedan. Allt gick på tok, inget hölls i händerna (förutom kartongen som skar upp flera sår den dagen) eller på borden. Ungarna gnällde, det var halt som fan ute och jag gled mer än gick… Tillslut gav jag upp och insåg att alla världens gudar var emot mig. :P

Upp till toppen
Annons: