Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1233 ggr
Anonym
Anonym
1/24/18, 11:03 PM

Gå ut

Hej,

Jag behöver verkligen hjälp… har en del ångestproblematik som går i perioder. jag är konstant dålig i magen och tar medicin mot detta, medicinen intas varje gång jag lämnar huset då jag tenderar att bli nervös. det börjar bli ohållbart känner jag, blir extremt ångestfylld (får ingen fullbordad PÅ men på gränsen, blir nervös, skakig) alltså jag orkar inte leva på det viset längre? jag undviker att åka till andra städer pga detta, vissa dagar går det utmärkt att åka kollektivt och in till centrum. idag var en "dålig" dag och jag kunde inte ta mig ut. tips, vad ska jag göra? jag är en väldigt social person men jag förstår inte varför jag får ångest för allt. ska iväg (annan stad) nästa vecka och har fullständig PANIK över detta. funderar på att ta tåg istället för buss, känns mindre instängt…. har någon varit i liknande situation? :( är så ledsen.. jag vill bli kvitt min ångest och leva normalt, för 2 år sedan reste jag till höger och vänster och nu blir jag nervös för allt!

Annons:
powerade
1/25/18, 11:58 AM
#1

Är det lättare att ha någon med dig? Blir också väldigt nervös att att t.ex behöva betala på bussen eller ska åka iväg och jag inte riktigt vet vart hur jag ska hoppa av o.s.v Har jag någon med som vet är det mycket enklare. Tycker det är jobbigt i stora folkmassor också och även där om man har någon som kan ta fokusen så blir det också mycket enklare.

Anonym
Anonym
1/25/18, 8:26 PM
#2

#1 För mig handlar det inte om det egentligen utan om att jag känner mig "instängd" och blir nervös, således spelar det ingen större roll om jag har sällskap eller ej. Skulle nog beskriva mina besvär som "kroppslig ångest" och då mår jag dåligt oavsett om jag är ensam eller med mina närmsta, ibland (ytterst sällan) kan ångesten lätta om jag har någon med mig genom ångestattackerna.

Upp till toppen
Annons: