Annons:
Etikettkillsnack
Läst 2666 ggr
tiger tok
2018-01-24 19:14

Vad tycker ni är attraktivt?

Ja, som frågan lyder, vad tycker ni är attraktivt? Självklart får ni skriva både för kvinnor och män! Tänk på att inte ta åt er och känna att ni på något sätt vill ändra er!

Annons:
tiger tok
2018-01-24 19:27
#1

Jag kan börja:(på män då) Kort, lite vågigt hår Blåa eller mörkt bruna ögon Kraftig röst Vit skjorta Vänlighet Lite beskyddande, men absolut inte kontrollerande! Kan spela något instrument Bra musikstil (enligt mig)

Fien
2018-01-24 19:34
#2

Ett stort hjärta! Ödmjukhet Visar och vill ha respekt Omtänksam Till det yttre, fina ögon, lång (jag är också lång) och lite lagom mycket skägg :).

tiger tok
2018-01-24 20:37
#3

#2 åh, jag håller absolut med gällande omtänksamheten!

Elinmatsdotter
2018-01-24 22:53
#4

Egenskaper jag faller förr är när han Lyssnar, engagerar sig i både egna intresse partners intresse och själva relationen, gör små vardagssaker för att visa kärlek tex ger bort sista biten jättegod mat till partnern! <3. Rak i kommunikationen inga hintar och spel det har jag inte tid med. Viktigt för mig är också framtidsdrömmar och en vilja att följa dom tillsammans. Så länge personen är snäll och omtänksam brukar jag finna dom attraktiva. Till utseendet föredrar jag vårdat skägg, glada ögon och lite mer satt och stadig typ, tänk en klippa att luta sig mot a la sam från sagan om ringen. Denna typen återkommer oftare i vad jag faller för men det hänger mer på karaktären och sällan på utseende i helhet (oftast är där alltid något litet jag finner attraktivt i utseendet typ ögon, händer, kläder, skägg men det är aldrig det som avgör när det blir något seriöst). Lite rolig input dock!! Ibland kan jag tänka på hur andra ser mig och min sambo. för mig är han alla superlativ som finns när det kommer till person och utseende men ingen har ju samma preferenser på vad som är attraktiv (tack för det!) så det finns säkert någon som undrar hur vi i vårt förhållande kan se den andre attraktiv Villket jag tycker är en jätte kul och märklig tanke. Normen och media i dag säger att visa saker ska vara attraktivt men bara för det behöver inte den stora massan tycka samma, detta är en tankebana jag ofta finner tröst i när jag tvivlar på mitt utseende eller mina egenskaper!

flocken
2018-01-25 05:32
#5

För mig finns det 2 kategorier. Fantasi & verklighet. I min fantasi är vin diesel den ultimata. Men i verkligheten skulle jag inte vilja ha någon som ser ut så. För mig är personlighet det viktigaste. En stadig familjen far/ man som håller sin familj trygg. Som finns där i svåra stunder. Men som även kan skämta och busa. Jag själv gillar män i arbetskläder. Men ska även kunna ta på sig en skjorta o vara trygg i det. Min man är 196 cm, 120 kg +, rödhårig men rakad kort kort. Försöker få honom att spara till " getskägg". Längre under läppen men han vägrar o har bara lite. Han är en underbar pappa. Han blir bara snyggare & snyggare även efter 13 år ihop.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

tiger tok
2018-01-25 06:20
#6

Jag kom på två saker till: Att han kan laga mat Och att han är bra med djur och barn

Annons:
Kalli
2018-01-26 23:38
#7

För mig handlar det helt och hållet om personlighet. Det betyder inte att jag tycker alla trevliga personer är attraktiva men det finns ingen röd tråd i utseende hos de personer jag fallit för.

Lona
2018-01-27 23:19
#8

Utseendet spelar inte så stor roll, även om jag gillar storvuxna män mer än små spetor. Helst ska han dock ha trevliga händer!!😃
Kläder är också skit samma, även om jag föredrar jeansstuket - känner mig mest hemma med det, helt enkelt.
Så, attraktionen sitter nästan helt i personligheten.
Alltså, jag tycker att kompetens är väldigt attraktivt. Det behöver inte ens vara inom något område jag egentligen är intresserad av, men någon som är engagerad och kunnig i något, yes!👍
Snäll, trygg och go, med LÅNGT till att bli arg över saker och ting. Ömsint, både mot mig, mina hundar, andra djur och även barn. Har han egna så tycker jag definitivt att det är attraktivt med en engagerad pappa! (Vilket förmodligen är en rent biologisk grej😉)
Humor måste han definitivt ha, vi måste kunna skratta ihop.

Jag hittade min prins till slut, kan skriva "check" på alla punkterna😊❤️❤️❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

molam
2018-01-27 23:30
#9

Utseendemässigt är jag inte så kinkig, så länge hen har ett gott hjärta med en bra perosnlighet! ^^ Sen är jag lite Svag för röster, så är rösten rätt så är jag fast DDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kalli
2018-01-28 11:16
#10

#9: Åh, jag gillar också röster. Det är inget måste så men en fin röst med en trevlig dialekt är ett stort plus. :)

[IdaSoren]
2018-01-28 19:56
#11

Välvårdad stil, dvs. god hygien, passande kläder, gärna typ en god parfym etc., saker som visar att man tar hand om sig själv typ.

Att han gillar och är snäll mot djur!!! SÅ VIKTIGT.

Någon typ av mål/ambition i livet, att man siktar framåt helt enkelt.

Tycker det är attraktivt med intelligens och kunskap överlag, att jag och han kan ha intellektuella diskussioner och att vi är på "samma nivå" där liksom.

Tycker även att det är väldigt stiligt med skägg 😊

[Tuulikki]
2018-01-29 04:53
#12

Att hen är trygg i sig själv och en trygg punkt i livet för mig
Tillit
Passion (för sitt jobb/relation/intresse/etc. :))
Att vara hel & ren, lukta gott
Humor
Omtänksamhet

pyromanen
2018-01-29 16:40
#13

Att han har bra kondis/rör mycket på sig. Att han kan och vill prata om lite mer djupa och filosofiska frågor. Att han vill vara min jämbördiga och står för alla människors lika värde. Att han har humor. Vackra ögon och fina händer. Naturintresse. Kreativitet, musikalitet. Hår.

Annons:
NatasjaHemby
2018-02-02 10:29
#14

Avslappnad personlighet. Lugn och tålamod. Vackert leende. God hand med djur. Långt hår på män (tjockt och välvårdat, absolut inte tunt och stripigt - då är det mycket snyggare med helrakat eller snaggat!). Fräknar.

SE*Simbelmynes

emeliesve
2018-02-15 11:15
#15

Han ska vara stabil och veta vad han vill, gärna stark och beskyddande samtidigt som han är omtänksam och romantisk.

Han får gärna ha stora, grova händer och han måste vara längre än mig. Gärna några år äldre än mig också för jag tycker att erfarenhet och mognad är två attraktiva saker hos en man. Älskar en riktigt mörk mansröst! Det kan göra mig riktigt knäsvag ibland och det låter så himla tryggt på något vis…

Utseendemässigt finns det en del saker jag gillar. Några dagars skäggstubb är sexigt. Han måste lukta gott och vara välvårdad på det sättet men han ska inte vara FÖR fåfäng och tillbringa lika mycket tid framför spegeln som jag. Hellre naturligt  och avslappnat manlig. Får gärna ha hår på kroppen för det är manligt. Han behöver inte raka kroppen så mycket men gärna ansa och hålla efter så att det inte blir för buskigt. Lagom med muskler.  En fin rumpa är inte fel det heller.

Om han dessutom är lekfull, har glimten i ögat, tar ansvar, är en fantastisk älskare, är bra med barn o s v… då skulle jag kunna gifta mig direkt! :-)

tiger tok
2018-02-15 13:39
#16

#15 håller med dig om allt!

AnnieJson
2018-02-15 16:06
#17

Ja! Sådana killar är vi nog inte ensamma om att vilja ha. Drömmen ju! :-).

Gaara
2018-03-06 11:21
#18

Smilgropar, gillar djur och har en fin och romantisk personlighet. :) Att han har humor och händer som är bekväma att hålla i då jag har väldigt små händer men älskar att hålla hand. *__* <3

Granja Del Toro
2018-03-06 18:54
#19

Pa men, langt svart har, valtrenad kropp (bryr sig om sin halsa). Akta vackert leende, morkbruna, till svartbruna ogon, tannad hud som en sydamerikan, spralliget, humor, fin muskulos rumpa, renrakad haka, medlidsam och karleksfull. En som inte tar till neverna vid nagat tillfalle, bara vid sjalforsvar samt lojalitet. Vegetarian, djur och naturkara, och som inte gillar vapen, samt som inte roker eller super.🤔 Kan inte komma pa fler just nu..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Surpan
2018-03-07 10:11
#20

Jag tycker det är attraktivt och sexigt med lugna, artiga, snälla, oskuldsfulla, pojkaktiga och väldigt smala män. 🙂 För att vi ska kunna leva ihop måste han dessutom ha fina familjevärderingar, vilja ha och kämpa för ett jämställt förhållande och vara lojal.

/Surpan

Annons:
Granja Del Toro
2018-03-07 14:55
#21

Jag håller med fullt ut med din psykläkare att mediciner inte hjälper. Jag är levande beis för detta. Jag var deprimerar i många år och åt antidepressiva mediciner i många år, utan att depressionen försvann. Medicinen kan dämpa depression, men det ta mig tusan botar inte depressionen alls. Jag skulle rekomendera dig att du börjaar kombinera din Terapi med meditation. När du mediterar så kan du gå i det undermedvetna och sortera ut tills du hittar ROTEN till din depression. Sedan börjar du bearbeta det, med att se skiten i vitögat och börjar radera bor det en bit åt gången, sedan skall du se att du kommer att börja må betydligt bättre. Jag började meditera år 2012, slutade med antidepressiva medicier och ågest mediciner efter som det inte botade min depression och ångest all, bara dempade dem lite, samt alla de där hemska bivärkningar som de gav kroppen. Jag är frisk från min depression och ångest idag, och det btade jag UTAN antidepressiv medicin och ångest medicin, med hjälp av meditation i komination med Terapi.

Så jag rekomenderar att forstätta med din psykolog och inte gå till en annan som kommer att laga dig till en tom zombie med onödiga mediciner som ändå inte funkar och tar kål på roten till problemet. Istället rekommenderar jag dig att kombinera terapin med meditation. Det gjorde jag och nu är idag fullt frisk och fri från både depression och ångest…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
2018-03-07 14:59
#22

Alltå vad är det med min dator idag, varför har det skrivit in i en annan tråd när jag skrev inlägget till en helt annan tråd…🤔 Onskar det fanns delete  alternativ så man kunde ta bort det man skrivit när datorn har sitt äget liv..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

anonymis
2018-03-09 23:23
#23

Vad jag tycker är attraktivt och sexigt hos män:

Intelligens och allmänbildning.

Läser böcker.

Humor och självdistans.

Kan spela ett instrument och/eller har andra estetiska intressen (måla, fotografera).

Ambitioner och målsättningar i livet.

Vänlig och artig.

Kan ta initiativ.

Att hålla sig i form och ha kondition.

Klä sig snyggt, utan att för den skull vara väldigt modemedveten och fåfäng.

Långt välvårdat hår (inte för långt, men tillräckligt långt för att han kan sätta upp det i en tofs).

Fin rumpa.

Scintilla
2018-03-15 15:20
#24

Som jag förstått det så ska han vara bra på något och gärna tycka om gaming. Han ska även ha ett litet sinne för djur, men måste inte ha ett brinnande intresse för dem. Han ska vara snäll, men endå ha sin egna vilja  och inte vara för mjäkig.

Lite humor, allmänt skön kille som går att konversera med - som gärna kan agera lite som bollplank vid olika tankar och idéer. Han ska kunna ha sympati och empati. Gärna stabil och rätt så lugn. Han ska kunna ta egna initiativ ibland och inte vara en sten. Gärna utstråla självsäkerhet.

Utseendemässigt så gillar jag halvlångt hår som det går att dra fingrarna igenom. Gillar verkligen när håret sticker ut litegrann. Alla färger gillar jag förutom vit-blond eller rödhårigt.

Vackra ögon och ett najs leende. och gärna längre än mig med större händer och fötter men det är inget måste.

Något jag tycker är riktigt snyggt är kostymer. Men även en kille i en hoodie kan vara riktigt snyggt. 😉

Lakritsstjärna
2018-03-21 23:31
#25

Utseende: Han ska vara muskulös och ha manliga händer. Personlighet: Han får absolut inte vara självgod men trygg i sig själv. Tycka om att hitta på saker och tycka om att vara spontan. Utbildningsnivå och yrkesval: för mig är yrket viktigt efter som yrekesvalet säger ganska mycket om hur man är som person. Han ska ha minst 3 års eftergymnasial utbildning helst 5 i antingen ekinomi eller teknik. Då kan han bli attraktiv :)

Upp till toppen
Annons: