Annons:
Etikettsingellivet
Läst 1365 ggr
Jungfru82
2018-01-21 00:33

Utgång

Sätter det under kvinna då jag inte riktigt vet vart jag ska sätta det. Varit ute men jobbet i kväll och gick hem i hyfsat tid då jag ska jobba i morgon men jag har ett problem…vid maten blev det bubbel och röd vin och sedan blev det en drink plus att när jag festar så "fest " eller jag. Mina kollegor ska fixa ragg till mig osv. Efter att ha jobbat till 5 tagit två glas bubbel och röd vin och en cider så börjar jag bli lite smått illamående och seg och när dom andra ska vidare så drar jag hem var så ikväll i allafall men varför blir det så här? Kan det vara att jag inte dricker så ofta? Att jag blandar eller att jag fest röker? För jag vill kunna festa utan att må dåligt eller att känna mig trött, hade varit kul att kunna ragga också😁så varför blir det så här…att jag blir smått illamående och trött? Själv tror jag att det kan ha med ciggen att göra men även att jag blandar hjälp mig…har egentlige lika roligt utan alkohol som med alkohol

Annons:
Loris M
2018-01-21 10:15
#1

Alltså två glas bubbel, en röd vin och en cider efter en lång arbetsdag och du undrar varför du blev påverkad och inte kunde dricka mer? För mig låter det som mycket alkohol, men jag dricker inte alls så vad vet jag. 

Det kan bero på att du är ovan, att du var för trött,  att du ätit dåligt eller så kan det bero på att din kropp inte tål mer än så. Även om jag inte dricker så har jag alltid haft människor runt mig som gör det och har fått erfara att våra kroppar tål olika mycket alkohol.

När du vet hur din kropp fungerar varför inte nöja sig med ett glas vin eller vad du nu vill dricka och sedan gå över till alkoholfritt? Då är det du som bestämmer när du ska gå hem och inte alkoholen.🙂 Festa utan att må dåligt kan man göra utan alkohol, det gör jag. När vi har AW på jobbet så är jag oftast den enda som inte dricker alkohol. Jag tycker inte att jag har mindre roligt än dem. Jag har nog aldrig riktigt förstått förtjusningen med alkoholen.

Honestyisdead
2018-01-21 10:32
#2

Låt bli alkoholen och ciggen. Ganska enkelt.

[IdaSoren]
2018-01-21 11:17
#3

Klart att du ska kunna gå ut och festa och även röka och dricka om du vill det. Om ciggen inte är viktig skulle jag också prova strunta i det, samma med alkohol om du känner att du inte behöver dricka egentligen. Min spontana tanke är att ciggen kan göra dig illamående och att alkoholen gör dig trött.

Om du vill dricka skulle jag tipsa om att se till att äta ordentligt innan och att dricka vatten under kvällen. Det är inte ovanligt eller speciellt konstigt att man blir trött och seg om man dricker några glas vin efter en lång arbetsdag, så är det nog för de flesta. Tycker inte du ska läsa in för mycket i det, och inte känna att du måste sluta dricka eller festa om du inte vill det, utan snarare försöka lära känna din kropp och hur mycket den tål (eftersom du nämner att du inte dricker så ofta), dvs. ta det lite lugnare och känn efter under kvällen.

pyromanen
2018-01-21 12:23
#4

Jag skulle definitivt ha blivit illamående av samma intag. Skippa ciggen och halvera alkoholen är mitt bästa tips.

Anonym
Anonym
2018-01-21 15:37
#5

Jag tycker inte att det låter särskilt mycket men alla tål olika. Det är alltid bra att dricka vatten när man konsumerar alkohol, alkohol är vätskedrivande vilket kan leda till illamående. Om du inte röker i vanliga fall så är det inte konstigt att du mår illa när du feströker. Jag har ett antal vänner i mitt umgänge som aldrig röker när de är nyktra men tar en cigg för att de är "socialt" på fest trots att de hatar det… senare på kvällen klagar de över att de mår illa :/ så undvik ciggen och drick vatten.

OlgaMaria
2018-01-23 09:11
#6

Jag tycker inte heller det låter det minsta konstigt att du reagerade som du gjorde. Max hälften av vad du drack hade nog varit mer lagom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: