Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1894 ggr
weralane
2018-01-17 22:04

Såå orolig över att vara gravid

Hej, jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Jag har som många andra unga tjejer oro över att vara gravid. Jag har alltid skyddat sex och har ätit p-piller i ett år. Med under all julstress så råkade jag blanda ihop färgerna på pillerna på sista raden (bytt märke nyligen som har motsatta färger), det betyder att jag missade att äta tre p-piller och åt istället sockerpiller. Jag fick min mens samma vecka och jag gick ner tlll ungdomsmotagningen och hon sa att det var lugnt om jag hade fått min mens, men att det ändå fanns en liten risk så jag skulle släppa fram min mens nästa månad för att kontrollera. Jag vet att man ofta tänker mer med hjärtat än hjärnan, trots att barnmorskan sa att det verkade okej så har jag varit väldig orolig. Mest för att jag känt av att något är konstigt med min kropp. Ex så har jag haft väldigt ont i magen och känner mig mycket spänd i hela det partiet. Sen har jag också lite illamående och känner mig tung i kroppen. Har också fått riktigt synliga blodådror på mina bröser, mer än vad jag brukar innan mensen. Jag vet inte riktigt, men något känns fel. Jag vet inte om det är min hjärna som spelar ett spratt (lätt hänt), men det är en "verklig" smärta i magen. Nu är det bara några dagar till mensen, så jag håller tummarna. Men skulle bara vilja höra vad någon annan tror, är det så att jag lurar mig själv. Är det ens möjligt att jag skulle kunna vara gravid (fick ju mens förra månaden då jag sista dagarna inte åt piller). Skulle verkligen vara tacksam för svar. Kramar!!

Annons:
Carrosh
2018-01-18 11:22
#1

Det enda egentliga sättet för dig att veta är ju att du gör ett test. Fick du göra något test hos umo? Tycker det låter lite konstigt att säga att det är lugnt om man får mens, för man kan fortfarande få blödningar om man är gravid (som lätt kan misstas för mens). Gör ett test om du är orolig. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[IdaSoren]
2018-01-18 11:29
#2

Förstår känslan, men tänk på att din stress över det här mycket väl kan göra att kroppen beter sig annorlunda, det blir som en "placeboeffekt" om man är orolig över något. I värsta fall kan din stress och oro till och med göra att din mens inte kommer när den ska. Alltså - gör ett test! Troligtvis är du inte gravid men då vet du säkert och kan släppa oron sen.

Kalli
2018-01-18 23:33
#3

För många P-piller gäller väl att man är skyddad om man glömmer att ta sina tabletter vecka tre så läs vad som gäller för just dina.

Upp till toppen
Annons: