Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 678 ggr
blåbärspajen
1/16/18, 4:24 PM

Urinvägsinfektion?

Hej

Idag kände jag att jag hade ont i nedre delen av magen när jag kissade, under naveln i mitten och lite på sidorna.. kan detta vara uringvägsinfektion eller nåt annat? Mitt urin är väldigt mörkt.. Har haft urinvägsinfektion för några år sedan väldigt ofta men minns inte att det kändes så högt upp i magen.. Hur brukar ni känna att ni har urinvägsinfektion?

Annons:
[AnimeV4]
1/16/18, 4:41 PM
#1

Känner du igen dig här? https://www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Urinvagsinfektion/

När jag har haft UVI har det alltid varit en jobbig kissnödighetskänsla hela tiden, trots att det bara kommer några droppar. Har inte direkt haft ont i samband med det.

Fransu
1/16/18, 6:56 PM
#2

Symptomen kan nog variera lite från person till person. Men visst kan det vara uvi du har. När jag haft uvi så svider det ordentligt när jag kissar och ofta en bra stund efteråt också. Får springa och kissa ofta. Smärtor i nedre delen av magen, ungefär som menssmärtor.

Drick mycket dom närmaste dagarna. Går besvären inte över så sök för det på vårdcentralen. Får du feber eller om det på något annat sätt blir jobbigare så vänta inte med att kontakta läkare.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

blåbärspajen
1/16/18, 11:40 PM
#3

Jo jag har haft urinvägsinfektion många gånger men känner inte riktigt igen dom här smärtorna.. har för mig att jag hade ont längre ner när jag kissade.. alltså ungefär vid urinröret..  var svider det när du kissar? 

Nu har jag ont i magen när jag kissar.. 

Får testa att dricka mycket..

Fransu
1/17/18, 11:51 AM
#4

#3 Det var urinröret och urinblåsan det sved i.

Ring 1177 och berätta om dina symptom. Dom är bra på att avgöra om du behöver kolla upp detta snarast eller om du kan vänta.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: