Annons:
Etikettsingellivet
Läst 1353 ggr
Anonym
Anonym
2017-12-28 21:28

Bästa dejtingsida

Hejsan Jag behöver tips på bra dejting sidor, antingen via dator eller app på telefonen. Är en 21 årig tjej som ofrivilligt aldrig haft en pojkvän, nu under julen har det känts otroligt ensamt. Jag har (pga mitt stora intresse) inte haft mycket tid att vara ute och festa som många andra i min ålder. Min student fick jag inte avnjuta mer än 4 timmar pga att jag hade jobb i utlandet dagen efter. Alla dagarna efter skolan var alltid direkt hem och börja pyssla med mitt intresse, likaså nu efter jobb. Rör mig sällan ute bland folk, så känner att online är mitt enda alternativ. Några tips?

Annons:
Åsa S
2017-12-28 21:38
#1

Happy panncake träffade jag min man på. Det tog dock flera år av dejtande att hitta honom. Det är många oseriösa både på betalsiterna och gratissiterna och man träffar på både bra och dåliga människor. Det kan ta tid hitta nån som är seriös som man klickar med

Elinmatsdotter
2017-12-29 03:18
#2

Jag har för mig att jag hittade en bra kille på badoo (funka inte i slutändan pga min personlighet krockade med hans ocd). Min nuvarande träffade jag genom vårt gemensamma intresse av att reanacta vikingatid för 3.5 år sen. Vi hade båda uppväxta på vikingamarknader och i samma område men träffades inte förens vi var över 20 och han satte sig i vårt läger o det sa klick. Så trotts krävande hobby funkade det för oss. Mitt bästa tips till dig om du ska internett dejta är att ha åtminstånde en "dålig"/ärlig bild på dig! på så vis behöver du aldrig oroa dig för vad din dejt kommer tycka om dig första gången hen ser dig förkyld, nyvaken eller vad det nu kan vara. Själv hade jag en bild på mig kortklippt sittandes ihopsjunken på en bänk (så magen var härligt putig) i halv skitiga varselbyxor osminkad och jäkligt trött. Den bilden tycker jag visar bra vem jag är som person då jag oftast går runt osminkad i arbetsbyxor och T-shirts. Det bästa var ju att jag då visste att alla som skrev också tyckte att jag var precis lika snygg "opolerad"! Och var noga med att berätta för vänner när du träffar någon ny dom första gångerna så det finns någon vet var du är. Jag och min bästa kompis brukade alltid skicka plats och tid man skulle träffa dejten, bild på honom och alla kontaktuppgifter på personen samt tider då vi skulle höras för att visa att allt var lungt (hände någon gång att någon av oss glömde och då var man orolig) Kanske detta var extrema försiktighetsåtgärder för en 16 åring, men man kan inte vara nog försiktig när man träffar nya människor oavsett om det är folk från internett, en bar eller bekantas bekanta skit händer överallt. Hoppas du nu inte blir avskräckt utan hittar din perfekta dejt! Lycka till!

Gaara
2017-12-29 10:05
#3

Du är ju dock väldigt ung än. :) Men förstår att du känner dig ensam. Jag vet flera som hittat kärleken via dejtingsidor men även folk som bara hittat idioter där. Själv skulle jag inte träffa någon genom att leta aktivt på nätet. Träffade min första pojkvän när jag var 19 på ett konvent för vårat gemensamma intresse. Min andra pojkvän var en kompis till en kompis och min nuvarande var faktiskt en kollega till mig när det begav sig. :) Jag är sällan på krogen heller då det är onödigt dyrt, ofta väldigt högljutt samt fullt med fulla idioter. Tycker inte krogen är en plats där man hittar ett förhållande utan snarare ett ligg i så fall. X)

Gaara
2017-12-29 10:05
#4

Du är ju dock väldigt ung än. :) Men förstår att du känner dig ensam. Jag vet flera som hittat kärleken via dejtingsidor men även folk som bara hittat idioter där. Själv skulle jag inte träffa någon genom att leta aktivt på nätet. Träffade min första pojkvän när jag var 19 på ett konvent för vårat gemensamma intresse. Min andra pojkvän var en kompis till en kompis och min nuvarande var faktiskt en kollega till mig när det begav sig. :) Jag är sällan på krogen heller då det är onödigt dyrt, ofta väldigt högljutt samt fullt med fulla idioter. Tycker inte krogen är en plats där man hittar ett förhållande utan snarare ett ligg i så fall. X)

Kalli
2017-12-29 23:23
#5

Tror att olika sidor också kan passa olika personer och att man kan träffa någon i princip överallt. Sen finns det alltid idioter, man får lära sig att sålla.

Katti
2018-01-01 15:12
#6

Satsa på en sida du tycker känns bra tycker jag! Till sist är det ju ändå slumpen som avgör om "den rätte" är på samma sida samtidigt 😉. Träffade min man på Mötesplatsen efter flera års dejtande, där det nästan varje gång bara blev en träff på stan. Han däremot skrev med en tjej någon vecka innan vi "hittade varandra", så för hans del gck det snabbt. Första gången vi träffades (efter att ha skrivit till varandra i en månad) var tre månader efter att hans fru kom hem och sa att hon ville skiljas. Så jag väljera att se det som att "ödet" sparade mig tills han var ledig 😃. Eller nåt!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
jess3571
2022-05-28 20:43
#7

Jag kan rekomendera https://tonzes.com/datingse.htm En väldigt mysig dejtingsida.

powerade
2022-06-12 10:34
#8

Känner igen mig i det du skriver.
Men jag laddade bara ner goodones och tänkte att det är ett bra steg att komma i kontakt med människor och hade inta förväntningar direkt. Mer än att man kanske skriver lite o flirtar som sen rinner ut i sanden.

Varför jag valde goodones var att man registrerar sig med BankID vilket kändes lite mer säkert.
Och att man kunde anmäla om folk inte skötte sig osv så kunde dom bli avstängda. 99% av dom jag skrev med var jättetrevliga och var inte alls speciellt sliskiga som man har läst av folk som använder t.ex Tinder.

Nu verkade inte appen vara så poppis där jag bodde. Därför blev det utökat över hela Sverige.
Nu har jag flyttat 117 mil av en slump.

Jag tyckte han var dö snygg men han svarade bara för att även om han inte gillade min profil direkt hehe

Upp till toppen
Annons: