Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 2624 ggr
JuliaK96
12/12/17, 10:43 PM

Rosa flytningar, GRAVID?

Hej! Jag upptäckte idag att det kommit rosa flytning i trosorna, vad kan detta bero på? Är det farligt? Sjukdom? Gravid? Är 21 med ett stadigt förhållande men kan väl inte vara gravid nu?? Jag använder p-piller och har gjort det i 3år, är inne på sista raden inför sockerpiller, alltså är mensen nästa vecka, brukar vara ons-sön. Aldrig haft mellanblödningar eller liknande, kan det vara det? Fanns inga spår av blod utan en jämn rosa färg…. HJÄLP! Svar uppskattas

Annons:
Honestyisdead
12/12/17, 11:02 PM
#1

Varför tror du att du är gravid för en rosa flyting?

Gå till gyn och kolla. Jag gissar på mellanblödningar.  Det kan man få när som helst i livet.

Honestyisdead
12/12/17, 11:04 PM
#2

Och jo.  Du kan bli gravid trots piller. Det hoppas jag du vet om du har sex.

VeilofElysium
12/12/17, 11:30 PM
#3

Som Hera sagt innan gå till gyn om du känner dig osäker och testa dig.  P-piller funkar inte alltid.. har käkat p-piller sedan jag var 17 (i drygt 10 år) av  och på ändå så räckte det med att man blev lite kass i magen för att bli gravid för min del tidigare i fjol. Så ja risken finns alltid där att man blir gravid ändå..

JuliaK96
12/13/17, 7:11 AM
#4

För googlade (såklart) och läste något on nidblödning? 😬😬😬 fullt medveten om riskerna men hade vart så så typiskt!!! mellanblödningar, är det bara som rosa flytningar? Ofarligt?

[Devya]
12/13/17, 10:00 AM
#5

Har du hoppat över sockerpillren där innan?

Låter inte onormalt om man ibland får rosa flytningar. Det har även hänt mig då jag tog p-piller. Men om du är osäker så ta ett test då din mens är beräknad.

JuliaK96
12/13/17, 10:45 AM
#6

Tar aldrig sockerpiller men väntar då en vecka tills nästa p-piller karta ska börja

Annons:
Honestyisdead
12/13/17, 11:16 AM
#7

#4 mellanblödningar kan vara rosa flytningar ja. 

Ta ett graviditetstest så slipper du oroa dig.

[Devya]
12/13/17, 11:39 AM
#8

#6 Ok, så du släpper alltså fram mensen.

Oberoende så låter det inte onormalt att det ibland kan komma rosa flytningar. Men som sagt, ta ett graviditetstest sen då du ska ha din mens. :) jag tror du stressar upp dig i onödan men det är ju alltid bra att kolla om man är orolig! P-piller är ju aldrig säkert till 100%.

Upp till toppen
Annons: