Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 2197 ggr
Anonym
Anonym
12/8/17, 2:19 AM

Ring på fingret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så otroligt trött på alla killar / män som hela tiden stöter på mig och / eller skickar till mig varje dag. Är både killar i min ålder *20 och män upp till 60 års ålder, jag känner mig otroligt osäker hela tiden. Känner mig så liten i närheten av killar/män och får mardrömmar om att dem rör mig. Skulle jag kunna, när jag är ute och rör mig bland folk, bära en förlovningsring? Jag har ärvt en inte allt för stor ring och hade känt mig tryggare om jag kunde visa upp handen när killar/män håller på som dem gör. Idag var droppen, stod och tanka min bil när en man i 30 års åldern kommer upp och började prata allmänt med mig. Frågade varför jag inte var gift än. (Där av att jag kom och tänkte på min ring) Vad tror ni?

Annons:
Torparmor
12/8/17, 5:05 AM
#1

Go for it - gjorde jag när jag var yngre


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[Outlawly]
12/8/17, 7:17 AM
#2

Gör det!
Hade en kollega i ett café på Arlanda förut. Så många stötte på henne så hon till slut köpte en uppsättning ringar och bar på jobbet.

[Tuulikki]
12/8/17, 11:35 AM
#3

Kör👍 Jag har fått en ring av sambon (ingen förlovningsring.. än..) och jag har den på vänster ringfinger ändå för jag tycker det är skönare än höger.

Bedrövligt att det ens ska "behövas" 😡Ett par killar har börjat prata och flirta med mig och när jag sagt att jag inte är intresserad har de ändå fortsatt. Säger jag "jag är förlovad" och håller upp handen och pekar på ringen, ja DÅ backar dem. Så min ovilja att prata med dem räcker inte, jag måste "tillhöra någon annan" för att de ska backa😡 Men det är ju en helt annan diskussion..

Fransu
12/8/17, 3:38 PM
#4

Vilken vacker ring!

Ja, testa ring-knepet. Hoppas det funkar. På killar kan det tydligen ha motsatt verkan, eller om det bara är en skröna? Att upptagna män ses som mer attraktiva.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Kalli
12/8/17, 4:42 PM
#5

Tyvärr tror jag att det fungerar, inte alltid men ofta. Och ja, det borde inte behövas men jag tycker ändå att det är upp till var och en hur man vill välja att värja sig.

Anonym
Anonym
12/10/17, 12:39 AM
#6

Då kör jag på ringen när jag är ute, hoppas att det kan hjälpa lite. #4 Ja visst är den! Den var min mormors, jag stod henne väldigt nära <3

Annons:
[jenny-]1
12/10/17, 10:17 AM
#7

#6 Det har funkat superbra när jag har vart ute :) man visar ringen med ett leende och får vara ifred! Tråkigt som nån skrev att det behöver vara så, men som sagt. Det är en annan diskussion.

Linn Is The New
12/10/17, 3:34 PM
#8

Jag har haft ring på mitt förlovnings finger trots att jag bara är 16. Har aldrig funkat. Ser dock mycket äldre ut än vad jag är men börjar bli lagom äcklad av män (ibland gifta också) som kommer fram på stan eller skannar mig.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anonym
Anonym
12/11/17, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

2 människor idag som började bete sig konstigt, men när jag visade handen ändrades konversationen helt. Älskar detta Tråkigt dock att det helt ärligt ska behövas

[Devya]
12/13/17, 10:24 AM
#10

#9 Började bete sig konstigt hur?

Gaara
12/28/17, 12:44 PM
#11

Du kan ju testa. Jag upplever dock att de som stöter på en sällan kollar på ens hand och om du behöver säga att du är förlovad och visa upp ringen så hade du ju lika gärna bara kunnat säga att du inte är intresserad eller att du är upptagen. Angående personen som sa något om att män med ring på fingret kan ses som mer eftertraktade, det gäller även kvinnor med ring på fingret. Vissa människor känner helt enkelt en bekräftelse på hur grymt fantastiska de är om de lyckas erövra någon som "tillhör" någon annan.

Upp till toppen
Annons: