Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1407 ggr
Ikigai
12/3/17, 9:24 PM

Piercingörhängen med boll

Jag har sedan 4-5år tillbaka haft på mig örhängen likt de på bilden och jag har aldrig tagit ut dem. Har inte riktigt vågat och tycker att de är fina. Märker knappt att dem är där och det är kul att få komplimanger på dem. 😊

Men känner endå att vid mer festligare tillfällen så skulle det vara nice och kanske byta till ett par mer "synliga" örhängen som inte är grå utan kanske silvriga eller guldiga. Så därför undrar jag om någon har använt sånna här örhängen förut och tagit ut dem? Går de att sätta tillbaka och är det svårt? Sedan undrar jag, på grund av att ringen är tjockare än vanliga örhängen, kommer de vanliga kanske trilla ur eller att det ser konstigt ut?

För övrigt gjorde det svinont att få dessa intryckta i öronen, mina hål hade i stort sätt vuxit igen och skulle väl fixa det i samband med navelspiercing. Att sätta in dessa två var tusen gånger värre än piercingen. 😂

Annons:
Honestyisdead
12/4/17, 7:27 AM
#1

Jag anser ju att fina är silvriga.

Så länge du inte har töjt dina hål mer än till vanlig piercingstorlek så kan du ha "vanliga " örhängen.

En del tycker det är både svårt att öppna för att ta bort dom och stänga igen.

Ikigai
12/6/17, 8:39 AM
#2

#1 Tror mina är gjorda i kirurgiskt stål eller lite mer åt det titan-färgade hållet. Men att de ser mer silvriga ut i visst ljussken.

Okej vad skönt att höra, för tror dessa har samma diameter som en vanlig piercing men är osäker. 

Åh okej tack för infon. Jag kanske får gå till en studio då och låta dem göra det åt mig x) eller bara låta de sitta kvar resten av mitt liv.. hmm.

[Thiah]
12/6/17, 5:08 PM
#3

Du kan bara byta bollen också om jag minns rätt. Och jag upplevde dem lätta att byta

Ikigai
12/9/17, 6:31 PM
#4

#3 Okej najs. 👍

powerade
12/10/17, 12:59 AM
#5

Har en i brosket… de kan vara svårt att få tillbaka bollen igen. Kan underlätta med hjälp. Men har ett par helt hopplös så de har jag inte använt än.. Finns ju även tunnare ringar också om man vill ha lite mindre hål;)

powerade
12/10/17, 12:59 AM
#6
Annons:
Carrosh
12/10/17, 9:02 AM
#7

Ifall du vill googla efter smycken så heter just det här smycket bcr (förkortning av ball closure ring).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Ikigai
12/14/17, 1:46 PM
#8

#5 tackar :D

#7 åh tack, har alltid undrat vad de heter x)

Gaara
12/28/17, 12:32 PM
#9

Jag har flertalet såna i öronen i olika färger samt en grön i läppen. Jag har dock en tång som är gjord för endamålet så att ta loss dem är inget problem. Tycker det är svårare att sätta dit dem eftersom kulan måste hamna på ett speciellt sätt för att de ska sitta kvar. Du kan använda vanliga örhängen i stället. Det enda är väl att hålen troligtvis drar ihop sig efter en kort tid så det kommer bli svårare att få i de tjockare igen. :)

Ikigai
1/13/18, 10:11 PM
#10

#9 åh okej, tack så mycket! :D

Upp till toppen
Annons: