Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1221 ggr
[grusunderminasulor]
2017-11-17 19:47

Vaxa ben själv tips

Jag skulle sluta göra inlägg här men tycker denna sajt ger bäst svar, använder ni vax strips för benen? Jag rakar men då växer håret ut efter bara några timmar(stubb) så vill vaxa för mer långvarig effekt. Tänkte testa dessa/ https://www.apotea.se/veet-waxstrips-för-ben-20-st Funkar det verkligen? Tips? Hade tänkt å gå till en salong i framtiden men de är ii svindyrt om man kan göra de själv!

Annons:
[grusunderminasulor]
2017-11-17 19:48
#1

Länken verkade inte funka? https://www.apotea.se/veet-waxstrips-för-ben-20-st Det är iallafall ”veet waxstrips för ben”

[KatarinePierce]
2017-11-17 19:52
#2

Hade också samma problem.Roya hjälpte mig Hair City Uppsala,sysslomansgatan 26

Scorpio97
2017-11-17 20:07
#3

Jag har testat, och det fungerar väl sådär. Jag tycker att det går åt orimligt många strips om man ska vaxa hela benen, för det är bara första och kanske andra draget som dom tar med sig någon större mängd hår. Får alltid några hårstrån kvar. Sen får man kladdigt vax lite överallt.
Om jag ska bli helt hårlös får jag använda väldigt många strips samt upprepade gånger på samma ställe, och då blir huden irriterad istället. 

Jag använder dom mest för att jag hoppas att hårmängden ska minska, så jag brukar vaxa så mycket jag orkar och sedan rakar jag håren jag inte får bort. Så om du vill slippa stubben kanske det inte fungerar så bra i så fall.

Men det är ju olika på olika personer också, så du kan ju testa ändå :)


//Jessie

Vixxen
2017-11-17 20:26
#4

Köp en epileringsmaskin!

[KatarinePierce]
2017-11-17 20:29
#5

#4 Satan jävlar vad det gör ont.

Honestyisdead
2017-11-17 20:30
#6

Köp vax och klipp remsor av tyg istället.

Annons:
Vixxen
2017-11-17 20:42
#7

#5 Nej, det är inte så farligt! Vaxa gör lika ont.

Scorpio97
2017-11-17 20:57
#8

Epilering tyckte jag fungerade sämre än vaxstrips, sen är ljudet lite störande också. Men på mig gör dom ungefär lika ont, det blir lite mer utdraget med epilering bara. Vaxet tar ju fler hårstrån på samma gång, i alla fall när jag har provat.


//Jessie

Vixxen
2017-11-17 21:01
#9

Det finns nya epileringsmaskiner som är betydligt bättre och som tar lika bra- om inte bättre,  än vaxning.

Honestyisdead
2017-11-18 12:52
#10

#7 Det är inte jämförbart. 

Epilering tar några strån i taget. Vax tar stora områden.

[grusunderminasulor]
2017-11-18 12:54
#11

Men av era erfarenheter så funkar det inte så bra med vaxstripsen? om ngn har andra åsikter kan dem ge tips?

Honestyisdead
2017-11-18 13:16
#12

#11 Nej.

Och jag skrattar alltid då jag ser reklam som påstår att det gör mindre ont eller är smärtfritt. Drar man ut håren känns det oavsett "vax". Drar man sakta gör det väldigt ont. Drar man kvickt gör det mindre ont. Är det rosa känns det. Är det grönt känns det.

Ju bättre vax ju färre gånger måste man dra. Lika med mindre ont. Enligt mig är det rent logiskt att färdiga strips aldrig kommer kunna jämföras med riktigt vax. Varken prismässigt eller i effektivitet.

[AnimeV4]
2017-11-20 22:57
#13

Jag gillar sockervax! En metod är utan remsor, den andra med.

Annons:
powerade
2017-11-23 00:18
#14

Jag har eppilator. Enda som funkar för mig har provat olika vax o.s.v men inget var speciellt bra så provade eppilator och det funkar bra om man ger det lite tid. Den kan missa fjunstrån men är man noga får.man även dom. Tycker det gör ondare att vaxa. Men känns lite otäckt med eppilator i början samt om det gör ont så kan man dutta den lite istället så hinner den inte ta lika många strån;)

[Tuulikki]
2017-11-23 14:04
#15

Stripsen är värdelösa, pröva göra sockervax istället. Annars är 3 tips när man vaxar sig själv:

1. är vaxet väl på så måste det av😉 Blir det rester när du är klar går det bort med olja (kokos-, oliv-, rapsolja osv) sockervax går dock tvätta bort med ljummet vatten.
2. Sträck ut huden ordentligt när du applicerar vaxet, och när du rycker
3. Ryck fort. Fort och bestämt. Annars luggar du dig själv och DET gör ont.

Jag blir vaxad på salong. Gjort allt från tårna upp till brazilian samt armhålorna & ögonbryn. 
Salongen jag går till har utbildningar och då behöver eleverna ibland modeller att öva på, då betalar jag bara själva materialet som används👍 Det tar längre tid och kan nog göra ondare. Jag är tydligen en tålig jäkel😂

nypisnina
2017-11-23 14:16
#16

Jag tycker inte att de är bra. Har testat olika sorters vax och de flesta lämnar alltid strån på mig. Jag har fjuniga och ljusa men jag vill få bort allt. Därför epilerar jag istället, det lämnar några fjun ibland men de kan man lätt ta bort med pincett, men jag tycker det går snabbare och är smidigt. Vax blir så kladdigt och så lämnar det ofta lite rester. 

Av egen erfarenhet som har vaxat och epilerat benen sedan 2014 så kan jag berätta att hårsäckarna förstörs av regelbunden vaxning och epilering. När hårsäckarna är förstörda så gör det inte ont, eller inte lika ont - vi alla är ju olika - men hårstråna dras lättare bort ju längre man håller på med vaxning och epilering just för att hårsäckarna blir förstörda, de håller inte taget om stråna lika bra eller något sånt. Helst ska man aldrig raka benen emellan utan hålla sig till vaxning eller epilering.

Upp till toppen
Annons: