Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 851 ggr
lostinspace
11/15/17, 6:21 PM

Uvi? Skavsår?

Ursäkta för att jag går rakt på men jag kan inte skriva det på något bättre sätt. 😂 Jag hade en intensiv sexakt förra veckan med min sambo.. jag red honom och hade min vibrator i ca 20 min. Senare på kvällen så sved det när jag kissade, uvi tänkte jag.. började dricka som en stolle, både citronvatten och tranbär. Det fortsatte svida. Nu en vecka senare så svider det fortfarande. Men jag behöver inte gå på toa jätteofta och när jag väl kissar så kommer det en del. Svidandet kommer bara i slutet och det är väldigt lite men känns ändå. Känns inte som en vanlig uvi. Jag fick mens dagen efter sexet också och kände mig lite torr. Alltså kan man få typ skavsår i/på urinröret? 🙄 eller torra slemhinnor eller något? Jag är inte det minsta allmänpåverkad. Har ingen feber, inte ont i magen/ryggen. Fryser gör jag jämt så det är inget konstigt.

Annons:
sp0ngeb0b
11/15/17, 9:58 PM
#1

Jag har ibland fått "skavsår" när jag haft mycket sex på samma dag. Alltså, har jag sex kanske en eller två gånger på en dag går det bra (om det inte varar superlänge så klart), men blir det mer än så kan jag få skav. Det brukar svida lite när jag kissar och ibland kommer lite lite blod. Men för mig går det oftast över helt inom 1-2 dagar. Vet inte vad det beror på tyvärr, och låter konstigt att ditt har hållt i sig så länge.

lostinspace
11/16/17, 4:56 AM
#2

Ja, lite konstigt är det. Hade uvi i september men det blev bra då. Jag märkte igår att jag är väldigt torr där nere, sved lite i slidöppningen liksom. Googlar jag så har jag ju alla symptom på klamydia, Svamp och säkert något mer. :/

sp0ngeb0b
11/16/17, 7:01 AM
#3

Hmm, det skulle ju kunna vara något sånt men en slump att alla symtom kom precis efter sex. Men har svedan blivit bättre för varje dag eller är det fortfarande lika illa? Brukar du har mycket sex eller var detta ovanligt mycket? (sorry för personlig fråga hehe men känns relevant)

Annars kan det nog vara bra att åtminstone ringa 1177 och se vad de säger.

[Devya]
11/16/17, 7:29 AM
#4

Kanske I början var det skavsår men nu är det något annat på gång? Kan vara värt att kolla upp dig.

I mina öron låter det som om du fick ett sår och det har ännu inte hunnit läka. Så det är nu min gissning.

lostinspace
11/16/17, 7:37 AM
#5

I början sved det lite dygnet runt men nu har det lugnat sig. Mest på kvällen faktiskt. Vi brukar ha sex ofta men inte så intensivt eller vad man ska säga 😁 Jag ringde 1177 dagen efter då det sved mär jag kissade och hon sa att ”om det blir värre så sök vård, annars så tycker jag inte att det låter så brådskande” och det har ju inte blivit värre heller med kisseriet. Häromdagen kunde jag kissa två gånger utan att det sved. 😁 Ska köpa såna uvi-stickor och även för klamydia på apoteket, så visar inte det något så har man iallafall uteslutit det. Kan jag smörja underlivet med olivolja så det blir lite mjukare tror ni?

[Devya]
11/16/17, 7:44 AM
#6

Har du förresten fortsatt att haft sex efteråt då det fortfarande ha gjort ont? Isåfall är det ju absolut inte konstigt om det dröjer en tid innan det blir bra.

Tycker inte att det låter som om det skulle vara klamydia eller liknande om symptomen kom direkt efter sex, men det skadar inte att testa! Alltid bra att vara försiktig då det gäller ens hälsa.

Jag skulle personligen aldrig använda olivolja i underlivet. Det luktar så otroligt starkt att jag skulle aldrig våga experimentera med sådant om jag hade ett sår där nere.

Jag rekommenderar Ceridal olja isåfall. Den luktar absolut ingenting. Fick den rekommendationen från min läkare en gång I tiden och man kan köpa den receptfritt från apoteket.

Annons:
lostinspace
11/16/17, 10:14 AM
#7

Nej har inte haft sex efter det. Känns som att det är så torrt och svullet och svider bara de sista dropparna. Håhåjaja. Alltid är det något. :) Ah, tack! Ska se om jag hittar den. :)

lostinspace
11/18/17, 12:59 AM
#8

Idag har det varken svidit i underlivet eller när jag har kissat 😁 tror sjölv att det kan ha varit slemhinnorna som spökade på något vis. Apotekets uvistickor var slut men ska kolla för säkerhets skull på måndag.

Upp till toppen
Annons: