Annons:
Etikettarbetslivet
Läst 1436 ggr
[postmortum91]
10/30/17, 11:25 PM

Gravid söka jobb - tips

Jag är gravid i vecka 16 och har mer eller mindre fått klart att jag inte får förlängt efter jul. Hur ska jag söka jobb när jag är gravid, synligt gravid. Någon som fått jobb som gravid? Vad för slags jobb? Känner mig lamslagen av detta och rätt förtvivlad för även om man inte får diskriminera gravida, vem fan anställer någon på 6 månader när man VET att personen bara kommer jobba 3,5 månad? Eller vem anställer någon alls när man VET att man om 3,5 månad måste ha fixat in en vikarie

Annons:
[Devya]
10/31/17, 10:43 AM
#1

Vad menar du med: Hur ska jag söka jobb?

Det är väl bara att söka precis som alla andra gör. :) Det finns inga hemliga tricks annat än att tro på dig själv, att tänka på att det är de som ska skatta sig lyckliga om du väljer att jobba för dem.

[IdaSoren]
10/31/17, 11:51 AM
#2

Du behöver ju inte skriva i din ansökan/CV att du är gravid. Sök jobb som vanligt bara, och gör inte din graviditet till en stor grej. Fokusera istället på att framhäva det som är relevant för jobbet och dig som person, så tror jag nog att de flesta seriösa arbetsgivare inte kommer låta en graviditet stå i vägen för en anställning.

Katti
10/31/17, 12:26 PM
#3

Tja, är du redan gravid så vet de vad de får, till skillnad från alla som får ett jobb och sedan blir gravida tämligen omgående (undertecknad tex, som har gjort så inte mindre än 2 ggr 😉)!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Jojaton
10/31/17, 6:38 PM
#4

Det kanske finns kortare vikariat att söka?

Johanna - Instagram

[postmortum91]
10/31/17, 10:58 PM
#5

Jag hoppas ni har rätt men det känns som att arbetsmarknaden inte är gynnad oss gravida

Upp till toppen
Annons: