Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1496 ggr
CayKantos
2017-10-30 20:09

Impuls

Nu är det så att jag idag köpte en samsung s8+ trots jag vet jsg inte hsr pengarns till det.. jsg är bäldigt sparsam av mig men jag får då o då några impulser som ofta får mig stt köpa väldigt dyra onödiga saker… jag åmgrar mig alltid, hatar mih skälv, blir arg o ligger nu o gråter då jag blir så frustrerad över att jag inte kan kontrollera mig själv…. Detta händer här o där o en bekannt tipsade mig om att läsa på lite om impulskontroll.. jag läste då om lite olika impulser vart allt, förutom att kasta saker, stämde in på mig… https://www.google.dk/amp/s/amp.utforskasinnet.se/hur-impulsivitet-skadar-oss/ Så vad gör jag nu… jag kan ju inte leva mitt liv såhär… det blir värre o värre och jag blir mer o mer rädd om min framtid. Vet inte om detta hör ihop.. men jag är väldigt nyfiken. Så nyfiken jsg jag några gånger får lust att testa vissa saker, fsrligs saker.. som att bromsa extremt hprt på en trafikerad väg.. köra in i ett träd, hoppa från ett tak, bränna mig själv, gå ut framför en bil i full fart, gå naken i stan i hopp om att bli våldtagen… etc. Jag är rädd föe mkg själv.. jag har kunnat gömma o hålla dessa nyfikna impulser bakom lås och inte utföra dom.. det är inte svårt. Men det gör mig rädd för att jag en dag faktisk inte kan stå emot.. att dessa tanker aldrig ska stoppa…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
91Marran
2017-10-30 20:14
#1

Ta upp detta med en läkare finns hjälp att få :-)

Mvh
Mig

Honestyisdead
2017-10-30 20:14
#2

Prata med psykiatrin där du bor.

CayKantos
2017-10-30 20:18
#3

Om man inte får tillgång till dom då?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Honestyisdead
2017-10-30 20:58
#4

Alla har rätt till vård.

En psykolog kan hjälpa mycket.

Katti
2017-10-30 23:08
#5

Inte riktigt vad du frågade om, men köpte du den på nätet? I så fall har du 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen!

https://www.hallakonsument.se/angerratt

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

CayKantos
2017-10-31 13:49
#6

Nope.. i affär hsr kontaktat dom o allt. Inget o göra.. får ta konsekvenserns av mina skitimpulser…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Lona
2017-11-01 23:35
#7

#4, Tyvärr är det inte alltid så lätt att få den där vården, oavsett vårdgarantin och annat. Finns det inga resurser så finns det inte, vare sig man har rätt att få hjälp eller inte. TS; Jag tänker att första steget är att kontakta vårdcentralen/närhälsan för en "bedömning" och eventuell remiss till annan vårdgivare. Du kan även skriva en egenremiss direkt, dessvärre har jag ingen bra erfarenhet av det utan man skickas bara runt. :-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
2017-11-02 08:59
#8

#7 samma erfarenhet. Alla säger bara jag ska skriva till vårdcentralen

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Honestyisdead
2017-11-02 10:10
#9

#7 Psykologer finns även privata som är kopplade till landstinget. Så det finns om man söker. Tyvärr ger många upp för att någon instans säger nej.

Har aldrig varit med om att man behöver remiss för att ta hjälp av psykolog. Har bara ringt. Har fungerat hos 5 olika privata utan problem.

Lona
2017-11-04 19:45
#10

#9, Vi bor uppenbarligen inte på samma ställe.😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
2017-11-04 19:48
#11

#1, Nu vet jag inte vart du hör men ska du söka till psykiatrin -> Borås är fasen så mycket bättre än andra ställen jag gått på. Beror väl på var inom psykiatrin man hamnar där, men jag är innerligt glad att jag slipper den icke-existerande psykiatrin där jag bodde förut.
Väl värt med en dryg timmes körning enkel väg!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: