Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1090 ggr
Anonym
Anonym
2017-10-28 20:27

Komma ut

Det tar emot lite att komma ut som gay för mina föräldrar fastän vi har en rätt okej kontakt. Jag vet att de ej har något emot det och jag har kommit ut till många av mina vänner men ändå drar jag mig för att göra det, trots att jag vill.

Jag vill komma ut indirekt, alltså inte "vi måste prata.. osv" utan inleda ett samtal med det och sedan påbörja en annan diskussion för att komma över det. Typ "Jag är gay om ni inte visste det, och…." Hoppas ni förstår. Jag är extremt konflikträdd och vill verkligen inte bara säga det rakt ut.

Kan ni hjälpa mig med indirekta sätt att säga det på som man sedan snabbt kan lämna bakom sig i diskussionen?

Annons:
Herveaux
2017-10-28 20:33
#1

När jag kom ut som bisexuell (eller pansexuell om man ska vara petig) så skickade jag ett SMS. Fattade mig ganska kort och sen vart det ingen diskussion om det.🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Loris M
2017-10-28 20:35
#2

Måste du berätta det när du tycker att det är jobbigt? Du kanske kan skicka ett sms eller skriva ett brev istället.

Anonym
Anonym
2017-10-28 20:46
#3

*TS*

#1 Vill du berätta (om du minns) hur du skrev det? 🙂

#2 Jag vill berätta, det känns värre när det frågas om pojkvän osv så jag vill bara ha det överstökat

Maria
2017-10-28 20:53
#4

#3 Kan inte det vara ett bra tillfälle om de frågar om pojkvän?

Säga att det lär nog inte hända då du föredrar tjejer😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
2017-10-28 20:55
#5

*TS*

#4 Jo det hade ju varit det, men då blir det SÄKERLIGEN en diskussion efteråt vilket jag får lite panik över.

Maria
2017-10-28 21:04
#6

Säg att du inte vill diskutera det vidare utan att det räcker med att de fått veta det så kan ni kanske ta det en annan gång när de fått fundera ett tag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Herveaux
2017-10-28 21:23
#7

#3 Minns inte exakt men tror det var något i stil med:
"Jag har velat berätta detta ett tag, men har inte hittat nåt bra tillfälle. Jag är bisexuell. Hoppas inte det förändrar något oss emellan."


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annielle
2017-10-29 17:15
#8

Om du bor hemma och ser på tv i hop i bland kommer ju ämnet homosexualitet upp då och då på nyheterna eller andra program, skulle kunna vara ett tillfälle att på något sätt nämna det då, men risken är väl kanske ändå att de vill veta mer, prata mer om det just då om de inte blir så förvånade att de blir "chockade" och tystnar av det vill säga….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: