Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2468 ggr
Bergakraolivia
10/22/17, 10:03 PM

Få din första mens tidigare

Jag är 11 år och vill få min första mens typ nu då jag vill ha den nu! Vad ska man göra? Kan man få den tidigare? Hjälp mig!

Annons:
Fien
10/22/17, 10:08 PM
#1

Nej du kan inte göra mer än vänta. Din kropp styr det och den kommer när den kommer. Var istället glad så länge du slipper mensen. Så roligt är det inte att blöda varenda månad… att ha mensvärk är inte heller så kul….. du har ju ca 30-40 år av blödande framför dig så varför så bråttom?

Vrilen
10/22/17, 10:27 PM
#2

Var glad så länge du slipper den…

vendelay
10/22/17, 10:58 PM
#3

Jag säger som de andra - var glad så länge du slipper. Det finns för övrigt inget sätt att få mens snabbare.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
10/23/17, 3:11 PM
#4

Håller med alla de andra, men kan väl tillägga att mensen kan komma senare om man är för mager, krävs lite fett på kroppen för att hormonerna ska kunna fungera. Gener spelar också in, om din mamma fick sin första mens tidigt eller sent kan det med stor sannolikhet bli så för dig med.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
10/24/17, 9:04 AM
#5

Jag var 11 år när jag fick mens och tro mig, jag hade gärna väntat några år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SuperNaturalBeing]
10/24/17, 3:22 PM
#6

varför vill du ha mens? Det är bara besvärligt och opraktiskt och vissa kvinnor kan dessutom få det riktigt riktigt  jobbigt med sin menstruation  (i form av extrem smärta och illamående och onormalt mycket blod osv).  Du kommer få den förr eller senare. Njut så länge du är utan.

Annons:
Annielle
10/24/17, 3:48 PM
#7

Om det handlar om att andra har fått det före dig och av någon anledning sitter och "skryter" om det och tycker att de är mognare, coolare eller liknande av den anledningen kan du väl bara hitta på att du också har fått din mens så att du också är med i det "gänget" om du känner dig utanför, säkert är du inte den enda som hittar på i så fall heller

Var dig själv, det finns redan så många andra.

OlgaMaria
10/24/17, 6:04 PM
#8

#7 Dåligt råd. Ingen mår väl bättre av att ljuga?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annielle
10/24/17, 6:45 PM
#9

#8 Generellt sätt tycker jag inte att man ska ljuga och jag har själv väldigt svårt att ljuga och dra vita lögner när jag egentligen skulle ha behövt det, men om man mår väldigt dåligt av någon sådan här grej för att man kanske känner sig utanför, omogen eller vad det nu är så är det ju inget som skadar någon annan och mår man bättre av att "känna sig med i gänget" av det så tycker jag inte att det är en så stor grej. När man är yngre spelar ju oftast sådant här mycket större roll än när man känner sig lite säkrare och äldre.

Men visst, att strunta i vad alla andra tycker och tänker och tycka och tänka att man duger som man är och så är ju något man skulle kunna önska att alla kunde känna, men tyvärr är det ju långt i från alla som känner så vare sig som ung eller gammal.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Aleya
10/25/17, 6:16 PM
#10

Fick min när jag var 11. Jag hade gott kunnat vänta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bergakraolivia
10/26/17, 9:44 PM
#11

Ja tack för alla fina svar! Jag har mest hår på snippan i min klass och lite hår i armhålorna och får snart bröst har det något att göra med mensen?

[memoirsofaclone]
10/26/17, 11:20 PM
#12

Jag saknar det mensfria livet, det är inte så kul att vara liggandes med illamående och smärta som man inte vet vad man ska ta sig till en dag i månaden, och behöva planera allt efter det och ha ångest flera dagar innan. Inte för att alla har det så, men mens är inte kul. Det enda positiva är att man kan skylla på den om det är nåt man vill slippa, typ idrotten.

Men jag vet hur det är, när jag var ca 11-12 så såg jag av nån anledning verkligen fram emot det, tror de flesta i den åldern känner så faktiskt. Det var ju det alla pratade om hela tiden.

SuperLimm
10/27/17, 12:37 PM
#13

#11 Ja man får hår på lite olika ställen samt bröst innan mensen kommer. Hur lång tid det tar innan mensen kommer varierar dock från person till person.

Mvh Linn

Annons:
Lakritsstjärna
11/1/17, 7:57 PM
#14

Ha tålamod den kommer och är inte så rolig och spännande som du kanske tror. Inte något man direkt jublar över varje månad. Var glad att du slipper ett tag till. Själv var jag nästan 14 år första gången. Vissa kompisar var tidigare och andra senare. tyckte det var lite läskigt med allt blod första gången och var rädd att det skulle läcka igenom.

[xMondSy]
11/2/17, 8:41 PM
#15

Jag var 10 när jag fick min. Hade mer än gärna väntat till jag var 12-13 om man fick önska.

Upp till toppen
Annons: