Annons:
Etikettkillsnack
Läst 2335 ggr
[sorgsenfigur]
10/20/17, 8:53 PM

Göra slut-långdistans.

Är i en relation med en människa som jag ansåg vara min själsfrände, vi upptäckte världen tillsammans det var verkligen magiskt alltihop ALLT var perfekt aldrig upplevt det innan..  när det snart gått ett år sedan relationen startade sprack fasaden när jag upptäckte vissa saker som lutade åt otrohet online, men mer att han snackat flörtigt med tjejer.

 Vi har lång distans men vi har ändå vart tillsammans mer än vi vart isär, men när vi väl vart isär kan det vara för veckor åt gången.. och under denna tiden kanske ensamheten tärt på honom? åt andra sidan han ägnar inte längre tid åt mig riktigt, han verkar jämt ha fullt upp och skriver liksom inte när han väl skriver är han kärleksfull men det är inte nog för mig. Vi ska ses om inte allt för länge, men tiden isär och att han knappt skriver då känns som att hans intresse svalnat? har frågat detta men han påstår såklart att det inte svalnat. 

För min del känner jag att sveket och att han inte ens kan spendera tid med att skriva är nog, jag vet inte om jag kan göra slut, jag älskar honom så innerligt men en stor del av mig vet att det inte funkar.. lite pga distansen, men mest för otroheten och hans ovilja att skriva emellanåt.. vad hade ni gjort? hur gör man slut om man "måste" ?

Annons:
SuperLimm
10/21/17, 1:41 PM
#1

Berätta för han vad du känner och hur du känner. Fråga hur han känner och tänker. Ta det sen därifrån. Det låter ju verkligen som att ni behöver prata ut ordentligt.

Mvh Linn

sp0ngeb0b
10/23/17, 12:05 PM
#2

Håller med om att du borde ta ett snack med honom. Jag har också ett distansförhållande och vi ses typ en helg per månad, och innan var han riktigt kass på att höra av sig. Tog ett snack med honom och sa att detta kommer inte att funka för mig, vi måste prata oftare. Annars känns det precis som att jag är singel. Det funkade och nu har vi det mycket bättre :) 

Att göra slut i ett distansförhållande kan nog vara lite klurigt… ska man göra det över telefon? Det känns ju elakt. Ska man vänta tills man ses? Det kan ju bli lite stelt, om man inte har någon annanstans att ta vägen efter uppbrottet. Känns också dumt att någon ska resa långt och betala för det när man "bara" ska göra slut direkt. Det är en jobbig sits. Jag hade nog tagit det över telefon eller skype tror jag.

SuperLimm
10/23/17, 12:10 PM
#3

När jag för några år sen hade ett distansförhållande försökte jag göra slut via telefon. Men fick bara till svar att "jag acceterarar inte det". Så efter att ha försökt i nästan två veckor fick det bli ett sms. Det är verkligen inte enkelt och jag hoppas att TS inte är i samma sits som jag var då utan att ni kan prata med varandra.

Mvh Linn

500
10/23/17, 1:37 PM
#4

Jag skrev till killen jag hade ett långdistans förhållande med att vi behövde prata för att sen ringa honom när han hade tid. Då sa jag att det inte funkade längre och han höll med. Det var dagen efter min födelsedag (hade redan bestämt mig innan jag fyllde år men ville inte förstöra dagen för mig själv). Jag tycker personligen att man bör göra det via telefon för då behöver inte den ena slösa pengar på att åka dit för att bli dumpad. Sen är sms eller liknande väldigt opersonligt men om det inte funkar på något annat sätt är det självklart ett val.

Upp till toppen
Annons: