Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 1034 ggr
[postmortum91]
10/19/17, 6:40 PM

Mögel på kaklet

När jag låg i badet såg jag svarta prickar mellan kakelplattorna. Ser ut som svartmögel när jag googlade. Någon som har erfarenhet av det i badrum? Jag läste att det troligtvis är ytligt men hur ska vi veta det? Hur tar man bort det när det är ytligt?

Annons:
SuperLimm
10/19/17, 7:07 PM
#1

Maxi bland annat har en borste, som en mellanrumsborste. Minns inte vad den heter. Den är avlång och smal och ganska hård. Perfekt att skrubba mellan kaklet med! Det brukar bara vara att skrubba bort och sen vädra bättre.

Mvh Linn

[postmortum91]
10/19/17, 10:47 PM
#2

Okej, skönt att höra så det inte måste betyda att man måste riva ut hela badrummet

SuperLimm
10/20/17, 10:25 AM
#3

Nej nej oftast är det bara utanpå, samma sak med prickarna som kan bli i taket. Vi har använt silit bang när vi skurat badrummet. Ättika ska vara effektivt också även om det inte luktar så gott.

Mvh Linn

oh-la
10/20/17, 11:48 AM
#4

Klorin dödar också svartmögel. Skrubba ordentliget med det. Ättika vet jag inte hur det fungerar på kalkhaltig fog. Så man inte får utfällningar av kalk?

pyromanen
10/20/17, 5:16 PM
#5

Klorin är motsatsen till miljövänligt så välj något av dom andra alternativen! Grön såpa outspädd som får sitta en liten stund och sedan borsta och skölj

OlgaMaria
10/22/17, 9:32 PM
#6

Hur bor ni (hyresrätt, bostadsrätt, eget hus?) och har ni fungerande ventilation i badrummet? Man ska ha tillräckligt god ventilering så att mögel inte uppstår.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[postmortum91]
10/23/17, 9:10 AM
#7

#6 vi bor i bostadsrätt

Upp till toppen
Annons: