Annons:
Etikettoff-topic
Läst 953 ggr
Anonym
Anonym
10/5/17, 8:59 PM

Fråga om skolan

Jag har olika diagnoser som gör det svårt för mig i skolan. Har ansökt om ersättning vid förlängd skolgång. Tydligen har FK kontaktat min rektor och frågat om hur det går i skolan och enligt min rektor beror inte min dåliga skolgång på mina diagnoser. När jag började gymnasiet skulle jag få hjälp av specialläraren för att ligga i fas och med det jag behövde hjälp med. MEN under mina år har inte specialläraren sagt ett enda ord till mig. Trots att jag bett om hjälp. Jag har struntat i lektioner då jag inte klarar av att vara med så mycket folk och det vet skolan om. Dom har papper på att jag har diagnoser men dom skiter i det. Hur funkar det egentligen? Har jag några rättigheter?

Annons:
[postmortum91]
10/6/17, 4:08 PM
#1

Jag vet ju inte vad du har för diagnoser så omöjligt att svara på

Anonym
Anonym
10/6/17, 4:44 PM
#2

Har ADHD och asperger. Vilket gör att jag har grova koncentrationssvårigheter, svårt med folk och klarar inte av att vara med mer än 5 personer samtidigt.

[postmortum91]
10/6/17, 5:53 PM
#3

Det viktigaste för dig är nog att prata och vara öppen mot lärarna. Om du struntar att gå lektioner så är det viktigt att du förmedlar varför. Även fast du har dessa diagnoser så kan inte lärarna veta exakt vilka svårigheter du Har, dels för att det är så individuellt och dels för att de inte är utbildade speciallärare. Lycka till!

Anonym
Anonym
10/6/17, 7:29 PM
#4

Har pratat med lärarna och dom vet mina svårigheter. Min lärare sa att det är helt okej om jag inte orkar gå en dag.

[postmortum91]
10/6/17, 9:44 PM
#5

Gissar att du går på gymnasiet?

Upp till toppen
Annons: