Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 2238 ggr
Ikearåtta
10/4/17, 5:18 PM

Min pojkvän respekterar inte mig

Jag är tillsammans med en kille som har väldigt hög sexlust, något som jag inte har, jag gillar närhet men jag vill inte ha sex lika ofta som han. Jag tycker det är skitjobbigt för när jag inte vill så tjatar han tills jag ger med mig, om inte det funkar så drar han ner mig på knä om han till exempel vill att jag ska ge honom ett blowjob, eller så tar han av mig kläderna och gör vad han vill ändå. Han är mycket större och starkare än vad jag är, så det är inte så att jag på något sätt kämpar emot, men jag är inte heller okej med det. Det känns som att han inte ens ser mig som en individ för han ska alltid hålla på och ta mig på brösten och mellan benen. Trots det här så gillar jag honom, fråga inte ens varför för jag vet att det låter jävligt dumt. Jag vet inte vad jag borde göra, önskar bara att han kunde respektera mig för en gångs skull.

Annons:
[KatarinePierce]
10/4/17, 5:27 PM
#1

Tycker du att det är jobbigt ska du sätta en tydlig gräns,funkar inte det ska du lämna,du är precis som honom en individ och har egna känslor som ska accepteras.

[KatarinePierce]
10/4/17, 5:28 PM
#2

Insåg nu att det ska stå lämna honom

[Devya]
10/4/17, 5:31 PM
#3

Har du pratat med honom om hur han får dig att känna?

Sattyg
10/4/17, 5:33 PM
#4

En tydlig gräns är att lämna honom. Han kommer aldrig bättra sig, han anser att din kropp är hans och har all rätt i världen till den. Dumpa skiten. Det finns andra killar som faktiskt respekterar dig.

[KatarinePierce]
10/4/17, 5:37 PM
#5

Hur mycket du än älskar honom,borde du lämna honom det kan ju gå åt helvete,har en vän hennes pojkvän respekterade inte henne och det slutade med misshandel

vendelay
10/4/17, 5:46 PM
#6

Vännen, det du beskriver är våldtäkt. Det kommer att bli ännu värre om du inte lämnar honom nu. Jag förstår att det är svårt men du måste ta dig ur detta.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Ikearåtta
10/4/17, 5:51 PM
#7

#3 Nej. Jag tänker göra det men det är svårt när jag inte vet hur jag ska framföra det. Jag vill inte låta som att jag anklagar honom.

[KatarinePierce]
10/4/17, 5:51 PM
#8

håller med allt som alla andra har skrivit!

vendelay
10/4/17, 6:17 PM
#9

#7 Det är han som gör något OLAGLIGT. Det är okej att låta anklagande. Med det sagt vill jag ändå säga att du bör vara försiktig för det låter inte som att han skulle dra sig för att slå dig i en pressad situation.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[KatarinePierce]
10/4/17, 6:21 PM
#10

#7 Pratar du om det via mobil kommer kanske han inte tar det seriöst,men behåll lugnet hela tiden när ni ska prata

Ikearåtta
10/4/17, 6:36 PM
#11

#9 Tror dock inte att han skulle slå mig. Men ska försöka snacka med honom imorgon.

[KatarinePierce]
10/4/17, 6:37 PM
#12

#11 Gör det! :) Vi håller tummarna

SuperLimm
10/4/17, 10:27 PM
#13

Försök lägga fram det så att du inte låter anklagande. Använd dig av "jag upplever" och "jag känner" osv. Istället för "du gör" osv. Prata i jag form och förklara hur du känner. Jag har själv varit tillsammans med en kille som var lite så som du beskriver. Jag mådde riktigt dåligt och han respekterade mig inte alls. Idag är jag vuxen och skulle aldrig acceptera något sånt men då var jag 16 och sååååå kär!

Mvh Linn

Annons:
[postmortum91]
10/5/17, 12:46 PM
#14

Driver ni med mig? "Prata med honom"? Anmäl jävel och/eller lämna. Finns ingen framtid med sexförbrytare

[KatarinePierce]
10/5/17, 12:50 PM
#15

#14 Hon har ju aldrig pratat med honom om det (tror jag) så hon kan ju försöka

Greta G
10/5/17, 1:40 PM
#16

Du är utsatt för övergrepp och du är rädd om hans känslor, att han ska ta illa upp??? Hoppas du förstår hur snedvridet det är,  finns inget alternativ än att lämna.

Sarah
10/5/17, 2:49 PM
#17

Du är tillsammans med en kille som regelbundet förgriper sig på dig, det du beskriver är Våldtäkter och du ska såklart lämna och anmäla. Det kommer aldrig att förändras mellan er.

[postmortum91]
10/5/17, 3:01 PM
#18

#15 fast har är väl inget litet barn? Folk utgår alltid från att män är korkade och lyckligt ovetande om att de våldtar. Vart är hans ansvar? Har männen inget ansvar när det kommer till sex?

[KatarinePierce]
10/5/17, 3:03 PM
#19

#18 Såklart de har! Men hon borde ju lämna

[postmortum91]
10/5/17, 3:04 PM
#20

Minst sagt

Annons:
[Devya]
10/5/17, 8:26 PM
#21

Jag tycker det kan vara bra att snacka med människan och fattar han inte borde hon snabbt lämna honom. Vissa killar förstår inte att det där är faktiskt ett övergrepp och då gäller det att upplysa dessa idioter. Vissa tror att man måste skrika och ha sig för att det ska inte vara ok. Se bara på hur det fungerar i rättegångar och dylikt. Är ni faktiskt förvånade över att det finns killar som inte förstår vad som är rätt eller fel då? Men visst vill jag gärna säga lämna honom direkt!! Men på basen av det ts skriver så verkar hon inte vara så villig till att göra det och då blir det ännu viktigare att hon pratar med honom om saken. Ännu bättre om hon visade honom den här tråden. Om han inte förstår så finns det i mina ögon inget annat alternativ än att ts lämnar honom. Det han gör är ju över alla gränser. Man beter sig inte sådär mot någon. I ett förhållande ska man ju dessutom bry sig om varandra och han tycks bara bry sig om sig själv. Han utnyttjar ts och våldtar henne, psykiskt och fysiskt. Det är inte ok på någon nivå.

[postmortum91]
10/5/17, 9:02 PM
#22

#21 men så klart de fattar innerst inne. Dr är ju inte mer korkade än oss, fattar vi så fattar dem. Bara en jävla bortförklaring för att det funkar i rättssalen

pyromanen
10/5/17, 9:17 PM
#23

Han begår övergrepp! Att säga ifrån på skarpen och om inte det räcker stå upp för dig själv och sög nejtack! Jag vill inte vara med någon som inte respekterar mig. Punkf.

Fransu
10/6/17, 2:22 PM
#24

Lämna aset. Finns bra killar också, satsa på en av dom istället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

moawi
10/8/17, 4:58 PM
#25

Kära fina du,

Du HAR RÄTTEN att bli behandlad med respekt. Du HAR RÄTTEN till din kropp och en annan människa FÅR ALDRIG göra saker med din kropp som du inte uttryckt ditt samtycke till. Du beskriver en man som inte lyssnar på dig. Du beskriver en man som vid upprepade tillfällen totalt struntar i din vilja och begår övergrepp mot dig. Det spelar ingen roll om du inte sparkade, slogs, spottade. Det spelar ingen roll att han är din pojkvän. Är det någon som ska behandla dig med all respekt i hela världen så är det han.

Du säger att "du tror inte" att han kommer att slå dig. Är det någon i hela världen som du ska kunna känna dig hundra procent trygg hos så är det din partner. Om du inte gör det så är det en man som har förbrukat ditt förtroende. Som inte kunnat respektera ett "nej". Som inte lyssnat på dig. Och du är rädd att det ska hända igen, såklart. 

Jag känner inte dig. Jag känner inte din pojkvän. Men jag vet att en kille som inte lyssnat första gången du sa "nej" inte förtjänar dig. Han förtjänade inte dig andra gången, och inte tredje gången. Den här människan har en snedvriden syn på hur man behandlar andra människor, men hur mycket du än älskar honom så är det inte ditt jobb att se till så att han ändrar på sig. Det är hans eget. Och tro mig, det är ett fett jävla stort problem. Det ligger hos honom. Inte hos dig.

Och jag vet att det här är tjatigt, men jag säger det ändå. Det är ALDRIG ditt fel. Det spelar ingen roll att han är din pojkvän. Det spelar ingen roll att ni haft sex där båda visat sitt samtycke förut. Det spelar ingen roll om du var naken eller påklädd. Det spelar ingen roll om du först gav ditt samtycke men sedan ändrade dig. Det spelar ingen roll om du inte gjorde motstånd. Allt det där är irrelevant. Det som spelar roll är att du sa NEJ och han lyssnade inte.

Så kära kära du, jag hoppas att det finns någon i din närhet som du kan prata med om detta. Jag tror att när man lever i en nära relation med någon så är det oerhört svårt att se det absurda i ens situation. Man ser ju bara alla fina sidor hos sin partner, det där som gjorde att man blev kär från första början. Man tänker att "äsch, fast han är ju inte sån egentligen". Man hittar bortförklaringar. Och det är helt normalt, men det är där man måste försöka "zooma ut" från sitt eget liv och sin situation. Försöka få perspektiv.

Första steget har du redan tagit, att skriva här och be om råd. Det gjorde du helt rätt i. Nästa steg tror jag är att prata med någon annan än din partner, någon som du har förtroende för och som du vet kommer lyssna på dig. Det kan hjälpa dig att få perspektiv på situationen och hur du tar dig ur den.

Kom ihåg att DU är viktigast här. Det är DINA känslor och DITT välmående som räknas. 

Kram från en tjej till en annan!

Upp till toppen
Annons: