Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 2849 ggr
Anonym
Anonym
2017-10-03 23:10

Det försvinner inte..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör ett nytt försök eftersom att min förra tråd blev låst för att ingen trodde på mig. Alltså om springmasken som inte försvinner trots att jag fått vermox utskrivet. Och det är sant som jag skrev, enligt receptet ska jag ta 3 om dagen i 5 dagar och upprepa samma sak om 2 veckor. Trots att man enligt bruksan. bara ska ta en enda så ska det vara borta sen. Jag ska ta 30 totalt, och nej, jag ljuger inte. Lägger upp en bild på receptet så kanske det blir lättare att tro mig. Eftersom att ni skrev att det var alldeles för mycket tog jag inte alla jag skulle eftersom att dom var borta efter ca. 9 tabletter. Vilket antagligen var dumt gjort av mig för jag blev aldrig av med dom mer än några dagar och nu har jag fått ytterligare ett recept med 30 tabletter utskrivna. Tycker själv att det låter helt orimligt, har läst massor av trådar på internet och alla blir av med dom av bara ett par tabletter. Att maskarna snart kan bli immuna mot det helt gör inte saken bättre. Är det någon som varit med om något liknande??? Börjar bli väldigt trött på det även om jag vant mig vid det…

Annons:
Anonym
Anonym
2017-10-03 23:11
#1

Vill absolut inte skylla på er som inte trodde mig, det är inte meningen alls. Det blev bara lite jobbigt när alla trodde att jag ljög och hittade på när jag verkligen behövde hjälp

annia1
2017-10-04 01:59
#2

Jag vet inte vilken bruksanvisning du menar. 

När det gäller vanquin som du tog först verkar det som det bara är för springmask. Och där ska man tydligen bara ta en engångsdos. Plus att man ska ta ytterligare en till engångsdos efter 2-3 veckor.

Läser man på fass om vermox så finns det olika sorters maskar och vid springmask så är behandlingen lika som vanquin, men de andra masksorterna kräver längre behandling.

Man ska alltid följa den ordination som läkaren skrivit (eller annan vårdpersonal sagt) och det oavsett vad som står i fass eller i bifogad följesedel och/eller vad nån säger/skriver på nätet så är det läkarens ordination man ska följa.

Det finns vissa läkemedel/mediciner som man ska äta hela kuren man fått utskrivet även om man känner sig bra/frisk. 

Så se till att följa det läkaren skrivit, både vad gäller första behandlingen nu och sen när du upprepar den om 2 veckor så kommer du sannolikt få bort dom.

.

[Devya]
2017-10-04 07:49
#3

Men snälla vän, lyssnade du på vad människor skev i din tråd istället för att följa läkarens rekommendationer? Jättetråkigt att höra men du kanske borde hålla dig borta från inet om du är så pass lättpåverkad. Nu menar jag bara väl! Sen måste jag fråga, vad för sorts mask är det som du har?

Anonym
Anonym
2017-10-04 11:48
#4

”Om det är att du ljuger för oss eller om du har problem på riktigt vet jag inte.” Var svaret jag fick i min förra tråd innan den låstes så jag kände mig dum som fortsatte ta dom eftersom att det tydligen var helt fel. Har springmask och fick 30 utskrivna när man enligt FASS ska ta en enda tablett för att dom ska dö. Det var ju ingen som trodde mig när jag sa att jag skulle ta 30 stycken så det kändes som att det var dumt att ta alla…

Anonym
Anonym
2017-10-04 12:03
#5

Vet egentligen inte varför jag skrev inlägget ens, känns inte som att någon varit med om samma sak..

Fransu
2017-10-04 12:10
#6

Jag tycker du ska ta upp detta med din läkare. Försvinner inte masken kanske det finns andra preparat istället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Annielle
2017-10-04 14:39
#7

Låter fruktansvärt jobbigt! Hoppas att du blir av med det nu! ❤️

Var dig själv, det finns redan så många andra.

annia1
2017-10-04 16:06
#8

#5 i den andra tråden så skrev en medlem att hon och hennes familj haft springmask. Och läser man på nätet så är springmask vanligt.

För de flesta verkar det som det räcker med engångsdosen som man ska ta med 2 veckors mellanrum, men för en del så krävs det längre behandling än så. Så du är inte ensam. Så följ det som läkaren skrivit ut så försvinner dom sannolikt.

.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2017-10-04 18:04
#10

#9 ursäkta, men vad är det där för jäkla huskur? Lär inte funka för fem öre och bara göra ont och kanske t o m skada. Gör alla en tjänst och ge inte så dumma tips tack. Till ts: börja med att LYSSNA på läkaren och vad DEN säger. Och fortsätter detta när kuren är slut så då går du tillbaka till läkare. Mitt råd är t o m att inte skriva på forum om råd om du är så lätt att påverka att du tror på vad någon på nätet, utan utbildning inom sjukvård, skriver.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[KatarinePierce]
2017-10-04 18:14
#11

#10 hur vet du att det inte fungerar? Det funkar faktiskt!

[KatarinePierce]
2017-10-04 18:15
Aleya
2017-10-04 18:31
#13

#11 då kan du ju fundera på varför inte läkare säger åt alla att köra upp en vitlök i rumpan. Om det nu "funkar så bra". Nu ville ts prata om medicinen inte få huskurer. Låt folk som KAN detta lösa saker. Och gällande sidan: det är bara humbug utan någon vetenskap bakom

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[KatarinePierce]
2017-10-04 18:37
#14

#13Jaha.

_Fisken
2017-10-10 05:58
#15

Man ska alltid äta efter receptet som läk säger. Det finns en orsak bakom. Det gäller pencellin och huvudlöss samt mask. Ät enligt recept.

Upp till toppen
Annons: