Annons:
Etikettmammarollen
Läst 2373 ggr
Fridaaaa
10/3/17, 12:53 PM

Pojknamn? =)

Fick reda på igår att vi troligtvis väntar en pojk :)
Jag tycker pojknamn är svårare att komma på än flicknamn hihi.

Någon som kanske har namnförslag?
Min sambo heter Sebastian.

Min lillebror heter Anton. Andra "upptagna" namn är tex Collin, Noel, Gabriel, Noah, Cliff, Patrik bland annat :)

Dock vill vi inte ha gammeldags namn som tex Albin, Arvid, Göte och såna namn :) (vet att det är olika vad man räknar till just det) (OBS! Vill ej ha Kevin, Robin eller Rasmus pga personliga anledningar)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
10/3/17, 1:50 PM
#1

Vad gillar ni för stil? Har ni något ni tycker om som man kan spinna vidare på? Namn som vi hade på vår lista till sonen var till exempel Joel, Henry, Valter och Manfred. Det där med gammeldagsa namn är ju lite knepigt, många "gamla" namn är superpoppis idag medan många namn från vår generation är gammeldagsa för barnen nu. Men här är några förslag på rätt tidlösa namn: Erik Oskar Alexander Ludvig Christian Theodore Emil Filip Isak Benjamin Axel Lite modernare namn: Elton Milton Aston Eli Dante Wilson Nathan Melvin Noah

/Surpan

Fridaaaa
10/3/17, 1:52 PM
#2

#1 Vi bryr oss inte om vilka som är poppis eller inte :)
Men vi har ingen speciell "stil" på namn, bara det inte är gammeldags namn: helst inte allt för långa namn heller :) 

Jag gillar tex Milo, sambon gillar inte det utan gillar tex Mikael haha, så är svårt :P

Noah är "Upptaget" :) 
Axel är för mig gammedags.

Tack för dina förslag! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
10/3/17, 3:22 PM
#3

Milo är fint. :) fanns det några bland förslagen som är bra? Så vet man vad man kan ge för mer förslag. Max kanske? :)

/Surpan

Fridaaaa
10/3/17, 3:26 PM
#4

#3 Ja jag tycker det med men tycker inte sambon xD

Bra namn men inga jag direkt fastnar för hmm, det är så svårt med namn :P
Max heter grannpojken :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
10/3/17, 5:47 PM
#5

Haha jag lider med dig och skaffa pojknamn. Vi beslutade oss tillslut för Joel med första. Nu med andra så… erm.. erm.. jaadu. Joel 2.0 kanske. Hahah Tycker dessutom att det är extra svårt eftersom vi båda jobbar på dagis och därför blir många namn upptagna. Så lycka till :)

Fridaaaa
10/3/17, 5:57 PM
#6

#5 Haha! :) 
Ja det känns lite så, och vissa namn har folk nära en med valt, så man vill gärna inte välja det heller då (som är allt för nära inpå vill säga) supersvårt xD Flicknamn tycker jag är lättare :P 

Tack :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Vrilen
10/3/17, 6:00 PM
#7

Lowe?

Fridaaaa
10/3/17, 6:03 PM
#8

#7 Tack men döpte precis min sambos kusin sin son till :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
10/3/17, 6:17 PM
#9

#6 ja precis. Man vill inte vara en härmapa liksom. Jag gillade Leon men då hade maken en Leon på sin avdelning så det går ju inte. :p

tiger tok
10/3/17, 8:16 PM
#10

Charlie Dennis Lukas Lias/Elias Hugo

[Devya]
10/3/17, 9:01 PM
#11

Jag gillar Jensen, Alexander, Kaspian, Andreas, Nicolas, Timothy, Emil, Maximus, Samuel.. Men jag själv har nog inte funnit ett pojknamn som jag verkligen gillar. Tycks inte hitta något namn som faller mig i smaken. Min man fullständigt älskar namnen August och Archer……

[KatarinePierce]
10/4/17, 5:59 PM
#12

Damon är fint gillar Vampire Diaries lite för mycket

SuperLimm
10/4/17, 10:34 PM
#13

Jag tycker också killnamn är himla svårt! Tjejnamn är vi redan överens om minst ett bra men killnamn är riktigt svårt. Jag träffar många barn då jag är simtränare på fritiden så man går ju många namn därifrån. Men om det är ett stökigt eller lite elakt barn vill man inte använda det namnet för det får liksom en dålig association. Sen tycker jag inte man ska låsa sig för mycket vid att inte kunna använda ett namn bara för att någon man jobbar med heter så. Jag gillar bland annat Lukas, Felix. Sambon nämnde typ Carl tidigare idag men det är inget namn jag gillar så. Riktigt svårt!

Mvh Linn

Annons:
[Thiah]
10/5/17, 5:54 AM
#14

#13 För oss blir det just som du skriver. Vissa namn får ,pga jobbet, en dålig association till sig. Bökigt när båda föräldrarna jobbat 10 är inom dagvården :p

Katti
10/5/17, 10:06 AM
#15

Jag hade kompisar som gemensamt hade valt ett namn de båda älskade för sitt barn. När barnet kom visade det sig att en granne hade ett barn med det namnet, så de skippade det eftersom det var "upptaget". De har ångrat sig sedan dess. Mitt råd är att välja det ni gillar, och inte se en massa namn som upptagna för att de finns i er närhet. Jag skulle väl själv dra gränsen ungefär vid syskonbarn, det är kanske onödigt om kusinerna heter samma, i alla fall om man umgås. Min äldsta son heter samma sak som min kusins barn. Det var inte ens något vi reflekterade över när vi gav honom namnet. Det skiljer en hel del i ålder mellan dem och vi umgås ytterst sällan. Barnen har aldrig ens träffats. 

Samma namn, Fredrik, har dessutom min nyblivna man. Som tog mitt efternamn när vi gifte oss, så nu heter de samma i både för- och efternamn! Sonen är dock skriven hos sin pappa, så vi slipper problem med posten och liknande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Fridaaaa
10/5/17, 10:10 AM
#16

#15 Vi går inte efter granne eller så, men jag och sambon vill inte döpa som närmaste släkten heter :) Men olika vad man tycker! :) 
Och de namn som står i huvudinlägget är just nära släktingar, dvs inte grannar, vänner eller så utan släkt: Vi går inte hur långt somhelst tillbaka i släkten, det skulle inte gå, men viss del bakåt blir det, tycker både jag och sambon. Men av de namn jag skrivit är det bara Collin jag skulle kunna tänka mig men heter svägerskans pojk så :) 
Men förstår hur du tänker, men vi tänker som sagt inte gå efter grannar, avlägsna släktingar osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[KatarinePierce]
10/5/17, 10:27 AM
#17

#16 Neeeej Han borde hete Damon det passar always

Fridaaaa
10/5/17, 10:29 AM
#18

#17 Smaksak :) Gillar inte serien eller såna namn så, men tack ändå för ditt förslag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[KatarinePierce]
10/5/17, 10:31 AM
#19

#18 okej! Haha. Du kanske kunde ta ett namn från en serie eller en film som du gillar?

Fridaaaa
10/5/17, 10:32 AM
#20

#19 Kollat litemen inga namn där som varken jag eller sambon fastnat för :) Gäller att båda gillar namnet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[KatarinePierce]
10/5/17, 10:33 AM
#21

#20 aa det är sant men gå in på denna sida http://www.babyhjalp.se/slumpatnamn kanske kan hjälpa

Fridaaaa
10/5/17, 10:38 AM
#22

#21 Där har jag kollat men drygt att sitta och slumpa hela tiden :)
kollat vissa namnsidor men många är bara uppdelade i bokstavsordning och långa dryga listor att kolla igenom haha :)  tack ändå! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[KatarinePierce]
10/5/17, 10:40 AM
#23

#22 Okej lycka till blir ju tråkigt för barnet ifall det inte har ett namn xD

Fridaaaa
10/5/17, 10:48 AM
#24

#23 Ett namn måste den ha så :) Men vi har tid på oss och kommer ändå inte bestämma oss förrän barnet är ute, men kommer ha namn på lista :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SuperLimm
10/5/17, 2:44 PM
#25

Jag föreslog för sambon att vi ska göra en lista i mobilen (mest för att vi alltid har den med oss i princip) där man skriver in de namn direkt om man stöter på något namn man gillar. Så kan vi jämföra med varandra sen när det är dags och ta bort/lägga till namn vi båda gillar. Nu är Jag inte ens gravid än så vi har lång tid på oss, men sånt här är lite kul tycker jag ☺

Mvh Linn

oh-la
10/5/17, 9:26 PM
#26

Vår dottet fick inte sitt namn förrän två månader efter hon föddes. Vi var typ klara med namnet tills bara några veckor innan förlossningen. Då kom vi på ett till som vi också gillade och det tog evigheter innan vi kunde bestämma oss! Det är minsann inte lätt… pojknamn hade varot enklare, för det fanns bara ett som vi kunde komma överens om. Jag gillar Malcolm och Vincent. Även Leo, Leon och Lee. Dylan var en bekant ute efter att döpa sitt barn till, och Andor har jag en annan bekant som heter.

Fridaaaa
10/5/17, 9:26 PM
#27

#26 Vi kommer inte namnge förrän barnet kommit men vill ha namn på lista :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Vikan
10/6/17, 5:19 PM
#28

Hmm Kieran? Pojknamn är ju verkligen så mycket svårare haha

Fridaaaa
10/6/17, 5:20 PM
#29

#28 Hur utalas det? :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[KatarinePierce]
10/6/17, 5:26 PM
#30

#29 tror Kier-an #28 är det ett persiskt namn?

Annielle
10/7/17, 10:41 AM
#31

kim

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Vikan
10/7/17, 12:29 PM
#32

#29 Min systerson heter det och vi brukar uttala det som Ki-ran 

#30 Tror det härstammar från Iraland?

Gaara
10/7/17, 12:32 PM
#33

Jag och min fästis tyckte också att killnamn var svårare. Men vi kom båda snabbt överens om att ifall vi får en son i framtiden så får han heta Felix. :) Annars så gillar jag t.ex Noel men det var ju upptaget skrev du. :) Annars typ Dennis (det heter min fästis) eller Tobias (Vilket min första pojkvän hette) XD

Fridaaaa
10/7/17, 12:45 PM
#34

#33 Ja Noel heter barnets farbror så hehe :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Gaara
10/7/17, 12:46 PM
#35

#34 Haha! Ja då blir det rätt konstigt som tilltalsnamn. XD

Fridaaaa
10/7/17, 12:52 PM
#36

#35 Hehe ja :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: