Annons:
Etikettarbetslivet
Läst 1318 ggr
[postmortum91]
9/28/17, 7:39 AM

Är detta Ok?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det okej att ha det så här flera gånger i veckan på sin arbetsplats? Jag är lärare. Rektorn blundar och bemöter inte ens när jag sa igår: jag jobbar inte under dessa förutsättningar. Jag skriver tillbud 3 ggr i veckan, minst.

Annons:
[postmortum91]
9/28/17, 7:40 AM
#1
[postmortum91]
9/28/17, 7:40 AM
#2

Ett till. Har 5 st från igår. De är 3 ggr större idag

SuperLimm
9/28/17, 7:43 AM
#3

Har ni inget skyddsombud som kan göra något?

Mvh Linn

Maria
9/28/17, 7:45 AM
#4

När inte arbetsledning reagerar så hade jag tagit kontakt med facket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SuperLimm
9/28/17, 7:52 AM
#5

I stan där jag bor var det ett skyddsombud som stängde en hel högstadieskola när en elev upplevdes som farlig och hotfull då eleven var med i något gäng som hängde på skolan och många lärare kände sig hotade osv. Rektorn vägrade stänga av eleven eller flytta på den så skyddsombudet stängde hela skolan. Kanske lite mer extremt än ditt fall men ett skyddsombud kan göra mycket.

Mvh Linn

[LarssonA]
9/28/17, 7:58 AM
#6

Nej, det där är verkligen inte OK! Inte på något sätt!

Vänd dig till facket, sådär kan du (och övriga) inte ha det! Det är ju vansinne. jag blir otroligt upprörd!

Annons:
Sarah
9/28/17, 2:15 PM
#7

Självklart inte ok, skyddsombudet och facket som övriga säger. 

Jag förstår inte hur de kan blunda för misshandel bara för att det är barn som utför det.

Katti
9/28/17, 10:34 PM
#8

Jag har också jobbat på en skola som skyddsombudet hotade att stänga. Då hände det saker kan jag lova! De har verkligen stor makt. Så gå den vägen och gör det omgående!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Åsa S
9/29/17, 9:31 PM
#9

Polisanmäl. När det gått så långt att man får synliga skador är det misshandel och våld mot tjänsteman oavsett ifall det är ett barn eller vuxen som orsakar skadan. Rektor borde lagt en polisanmälan så fort hen fått veta att personalen utsätts för våld som ger fysiskt synbara skador. Tillbud är rapporter där man varit med om nått där man kunde få en skada men inte fått det,  det du visar är inget tillbud utan nått mycket allvarligare

Upp till toppen
Annons: