Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 964 ggr
Anonym
Anonym
2017-09-14 14:35

Trött orkar inte leva.

Är inte olycklig i livet på något vis egentligen. Har spännande, roliga och utmanande möjligheter framför mig. Ändå orkar jag inte. Känner inte att det roliga är roligt eftersom jag ändå inte orkar. Bara önskar att orken fanns där. Känns som jag sitter fast i en tung degklump till kropp som bara suger ur själen all livsvilja och energi. Någon som upplevt något liknande? Kroppen är bisserligen otränad och slö. Men det är liksom inte där huvudproblemet ligger ändå. Dett finns så många andra som faktiskt har problem i livet på alla sätt och vis. Både fysiskt, psykiskt och praktiskt med allt ifrån sjukdommar, övervikt, handikapp och orättvisa förhållanden i praktiska livet. De flesta har ändå en inneboende livsvilja och energi som driver dem vidare i att leva. Men själv känner jag som om jag lika gärna kunde upphöra existera. Det vore skönare! Jag är inte deprimerat självmordsmässig. Inte så jag menar. Utan jag bara orkar inte leva utan bara ligger och längtar efter att slippa existera liksom. Slippa frysa, slippa vara trött, slippa tvinga sig själv till allt hela tiden. En längtan efter livslust och livsglädje. Det känns som att jag inte ens har någon överlevnadsinstinkt kvar. Skulle jag trilla ihop på gatan skulle jag bli liggandes kvar där tills någon plockade upp mig liksom. Jag gör det jag liksom blir "tvingad" till av andra, annars orkar jag inte. När ibgen annan kräver något av mig för deras skull så orkar jag inte bry mig. Ser inte ens till att få i mig mat själv! Det är lättare att bara lägga sig än att se till att få någon näring i sig. Har kämpat och släpat med mig själv hela livet men har nu liksom gett upp. Samtidigt skäms jag, för jag är priviligerad nog att ha alla möjligheter till ett normalt gott liv. Men jag orkar inte. 😔

Annons:
Niklas
2017-09-14 14:38
#1

Be om hjälp. Det låter som om du är deprimerad och det går att få hjälp med det. Så där ska du inte behöva känna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
2017-09-14 16:03
#2

Det kan också vara bristsjukdom, eller hormonellt. Se till att få en riktig check på alla dina värden. Hitta en bra läkare som tar dina symptom på allvar.
Läs på om problem med sköldkörteln, det skulle kunna vara nåt sånt. (Men häng inte upp dig på det, kan vara mycket annat också)
Läs också på om tarmbakterier - de påverkar psyket mer än vi tror.

Upp till toppen
Annons: