Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 922 ggr
Officielle
2017-09-08 19:20

Metallsmak

Jag har de senaste dagarna haft metallsmak i munnen och undrar vad det beror på, är så orolig :(

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
parsley
2017-09-08 19:48
#1

Är du i ketos? Har du ätit ordentligt de senaste dagarna eller har kroppen hamnat i ett läge där den förbränner kroppsfett? Metallsmak i munnen är ett vanligt omställningsbesvär när man börjar med LCHF, men man kan få det även om man äter för lite. Sen kan det vara biverkningar av medicin eller bero på något allvarligare, men det kanske du redan googlat dig till.  I så fall så får du kontakta vården.

Andreasss
2017-09-08 20:05
#2

jag brukar kolla vad TCM säger, står intestinal issues, så troligtvis behöver du laxerande örter eller tarmrenande örter eller bentonite lera är vad jag tror.

JonasDuregard
2017-09-08 20:12
#3

#0 Har du ätit pinjenötter? (i lite större mängder så där…)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pinjemun

AnnaFagerell
2017-09-08 20:48
#4

Det allra vanligaste är faktiskt B-12 brist

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Thiah]
2017-09-09 12:54
#5

Du är inte gravid?

Officielle
2017-09-09 13:51
#6

#1 Jag håller inte på med LCHF och tycker att jag ätit lika mycket som jag alltid brukar de senaste dagarna #3 Har inte ätit pinjenötter :) #4 Hur vet man om man har det? Är det b12 man får i sig genom kött? #5 Hade nyss mens så ska inte vara gravid :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
AnnaFagerell
2017-09-09 14:09
#7

Blodprov.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annielle
2017-09-09 21:37
#8

Det kan finnas många olika orsaker till metallsmak i munnen, bland annat kan det komma ifrån lättblödande tandkött, du har inte påbörjat någon ny medicin eller ätit eller druckit på något sätt som du inte brukar?

Det finns även olika sjukdomstillstånd som kan ge metallsmak i munnen, men jag skulle ha väntat ett tag för att se om det går över, om du inte kan hitta orsaken och det fortfarande är kvar efter ett par veckor är det nog en bra idé att söka läkare.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: