Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 627 ggr
tinaolof
2017-09-06 17:31

I slutet av svampinfektion

Jag är, vad jag tror, i slutet av en svampinfektion. Jag har haft några få svampinfektioner tidigare utan att jag tänkt på det. Att infektionen gått över snabbt och inte varit så besvärlig. Jag började ha känningar i söndags och har haft lite besvär med klåda främst i söndags, måndags och tisdags. Idag känns det bättre och är mindre ömt men funderar på om jag ska behandla ändå? Tänkte inte på att göra det tidigare i veckan. Jag känner att svampinfektionen är på väg att gå över, men ska åka bort i helgen (kommer ha sex ifall det gått över helt) och undrar om det är bra att ta en pevaryl utifall att? Eller är det bättre att skippa den eftersom infektionen börjar avta/läka? Är det dumt om jag tar den "i onödan"?

Annons:
Aleya
2017-09-06 17:47
#1

Problemet med att ha Svamp och ha sex är att det kan spridas till killen och så blir det bara en ond cirkel. Jag skulle skippa pevaryl för det måste man behandla med så länge för att det ska ge effekt. Skaffa Diflucan istället och sen om det hjälper. Men jag skulle som sagt undvika sex vid en svampinfektion.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tinaolof
2017-09-06 17:50
#2

#1 Varför säljer dom pevaryl styckvis då? Köpte nämligen bara en, just för att det känns som att besvären helt är borta. Det är ju just ifall det är värt att börja behandla nu när jag känner att det är på väg bort. Nej, har jag fortfarande Svamp i helgen kommer vi inte ha sex.

Honestyisdead
2017-09-06 17:51
#3

Läs vad som står på pevarylen. Gissar att det är en vaginaltablett.

tinaolof
2017-09-06 17:52
#4

#3 Jo, jag har gjort det. Men det står ju inget om det är värt att påbörja behandling såhär sent… Det är bara det jag undrar över. För jag besväras inte längre, är bara lite ömt. Tänkte mer om någon här har erfarenhet om det är värt att börja behandla i alla lägen :)

Honestyisdead
2017-09-06 17:53
#5

Jag hade behandlat det.

Aleya
2017-09-06 18:55
#6

Behandla men jag skulle som sagt ta en tablett Diflucan istället. Har funkat dom gånger jag behövde det. Du kan ju testa pevaryl. Men jag tycker att det har bara tagit tid att få bort svampen med pevaryl om jag jämför med Diflucan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
ApanAnn
2017-09-08 22:02
#7

Fråga nummer ett: är du säker på att det är Svamp? Dvs har fått diagnosen tidigare av läkare och känner igen symtomen. Om inte - behandla inte. Det är jättedumt att ta pevaryl i onödan eftersom det retar slemhinnan. Så det är big no-no att ta det om du inte verkligen vet att det är Svamp. Styckförpackningen är en långverkande modell så den släpper ut medicin i 3 dar ungefär. Killar får ytterst sällan snoppsvamp. De som får Svamp efter sex har oftast Svamp i sin normalflora och när pH-balansen ändras av att ha sex (sperma och försats är lite basiskt) går svampen bananas. Diflucan är recepbelagt så går inte att få längre utan att pallra sig iväg till gynekologen.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Sarah
2017-09-10 18:09
#8

Tycker att pevaryl är väldigt bra, men inget sex på ett tag efter jag använt det. Slemhinnorna är sköra efter.

Upp till toppen
Annons: