Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 676 ggr
blåbärspajen
2017-09-04 12:35

välja preventivmedel..

Har ett problem med att välja preventivmedel.. Får inte använda preventivmedel med hormoner eftersom jag har ögonmigrän. Sen har jag testat mini piller men blir helknäpp av dom och deprimerad. Har funderat på kopparspiral men har redan rikliga blödningar och efter sex kan jag få ont ibland.. 

Nu har jag använt kondom men känns väldigt osäkert.. särskilt när man har ägglossning.. 

nåt tips?

Annons:
SuperLimm
2017-09-05 18:17
#1

P-dator eller vad det heter kanske? Har inte så stor koll på det och har inte använt det själv men som jag förstått så är det som att man tar tempen för att se var man är i cykeln. 

Hormonspiral då? Visserligen hormoner men dom verkar rätt lokalt och inte så mycket som i p-piller tex. 

P-ring finns också. Även det med hormoner men dom verkar också lokalt. Fördelen med den är att man kan ta ut den direkt om man får biverkningar.

Mvh Linn

[Devya]
2017-09-06 08:02
#2

Kondom är ju nog väldigt säkert så länge man använder den korrekt. Jag och mitt ex använde kondom under de 10 år vi var tillsammans och inte en enda olycka.

blåbärspajen
2017-09-06 23:01
#3

#2 ok använde ni kondom hela tiden eller eller hade ni oskyddat sex också när du inte hade ägglossning?

blåbärspajen
2017-09-06 23:02
#4

#1 Jo jag har funderat på P-dator..

Vet faktiskt inte om jag får använda hormonspiral.. men det kanske funkar om det bara verkar lokalt..

Honestyisdead
2017-09-07 01:06
#5

#1 P ringar verkar inte lokalt. Dom avger hela tiden hormoner som går direkt ut i kroppen. Samma hormoner som p piller.

[Devya]
2017-09-08 22:24
#6

#3 Vi hade aldrig någonsin oskyddat sex eftersom vi ville inte riskera något. Trots användning av kondom så hade vi fantastiskt bra sex.

Annons:
Upp till toppen
Annons: