Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 692 ggr
Rebelyell
8/30/17, 7:50 AM

Menskopp hjälp

Jag har en liten Evelina menskopp. Den funkar, ibland. Problemet är att jag blöder för mycket för den. Jag är 25, inga barn. Då är jag rekommenderad den lilla. Den åker upp långt upp i livmodern trots att jag sätter den så långt ner i slidmynningen som möjligt och trots att jag får in detdär "slurpet". Köpte stora Evelina. Samma problem. T.om värre då den läcker ännu mer än lilla, har svårt att få den stora att veckla ut helt.. Den känns liksom för stor för mitt underliv. Kan det vara så att man blöder för mycket för lilla koppen, men ändå inte kan ha stora pga den inte vecklas ut ordentligt? Jag har testat flera koppar tidigare. Lunette, båda storlekarna. Meluna (classic tror jag). Nån kopp jag ej minns namnet på som jag tappat bort.. Men ALLA har läckt, mer eller mindre. Med lilla Evelina har det funkat bäst hittills då den är hård och det underlättar att få den sitta bättre på plats. Sen åker tyvärr den upp i livmodern ändå, speciellt efter några timmar.. Funderar på Monthlycup nu.. Men börjar ge upp hoppet då det känns som jag kommer köpa alla menskoppar i världen bara för att få dethär att funka, haha! Jag kanske är felbyggd? Är det någon annan som har samma problem som mig med att den läcker och åker lååångt upp?

Annons:
Surpan
8/30/17, 2:34 PM
#1

Upp i livmodern åker den förhoppningsvis inte! 😉 Men långt upp i slidan kan min åka också. Hur gör du när du försöker få den stora att vecklas ut? Jag brukar vika min dubbel och föra in den, och sen trycka ett finger mot slidväggen på några ställen runt om koppen tills den vecklas ut.

/Surpan

Rebelyell
8/31/17, 7:01 AM
#2

Det känns så, då mina fingrar inte når.. o då har jag ändå ganska långa fingrar. Jag viker min dubbel, den enklaste vikningen, och för in. Trycker på sidorna, vickar, försöker få in luft (slurpet) och känner längst sidorna att den vecklar ut sig. Krystar o kniper om vartannat för att försöka få den att veckla ut sig o sätta sig på plats. Men det är just det som den aldrig gör.. den svävar iväg långt långt upp. Som att mina slidmuskler inte kan hålla den kvar? Oavsett storlek eller märke på kopp?

Lia
9/2/17, 6:39 PM
#3

Hur ofta byter du? Du kanske måste byta ut den lilla oftare? Jag har Ladycup, och den sitter på en gång. Inte för hård och inte för mjuk. Men så är ju alla olika såklart. Men jag skulle rekommendera den i alla fall.

Upp till toppen
Annons: