Annons:
Etikettarbetslivet
Läst 885 ggr
powerade
8/25/17, 9:34 PM

Svettiga fötter

Då jag jobbar som målare blir det väääldigt svettigt om fötterna vissa dagar. Men hört att en viss typ av sock ska underlätta detta? Tror det är pågrund av materialet. Någon som vet? Annars tar jag gärna emot tips för att undvika att skorna börjar lukta typ skunk:p

Annons:
Herveaux
8/25/17, 9:47 PM
#1

Du har inte möjlighet att ha 2 (eller t.o.m 3) par arbetsskor så att du kan varva mellan dom och låta ett par vädras ett par dagar innan dom får följa med på jobb igen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

imsuchadiva
8/26/17, 4:17 AM
#2

Det finns tunna sulor med doft man lägger i skorna för att undvika dålig lukt, även olika sprayer man har i skorna. Och så finns det både spray och salvor till fötterna som funkar som en "fot-deo".

Annielle
8/26/17, 9:59 PM
#3

Strumpor av bambu håller fötterna svalare och fräschare har jag själv bra erfarenhet av, vissa gillar strumpor i ull  (tunna) eller siden också. 

Kan du inte ha andra luftigare skor som du inte blir lika varm i förresten?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

powerade
8/26/17, 11:12 PM
#4

#1 Har ej möjlighet för flera par. #3 tyvärr så måste vi ha arbetsskor, den sko jag har nu är superskön utöver att man lätt blir så varm men det är någon typ av ventilering på sidorna men det funkar ju inte speciellt bra när det väl blir varmt om dom:/

Lejonhund
8/27/17, 10:39 AM
#5

Enda sättet att undvika lukten är i min erfarenhet att just kunna byta mellan 2-3 olika par, som någon skrivit, de hinner inte torka upp emellan och börjar lukta ganska fort om man inte gör det.  Att undvika att bli svettig om fötterna av att jobba fysiskt med fötterna instängda i rejäla skor är nog svårt. 

Men för att hålla dem fräscha längre om du nu inte kan skaffa ett par att byta med  kanske du kunde köpa smell-well påsar/kulor i sportaffären  att stoppa i skorna när du använt dem klart. 

Att undvika strumpor av polyester och bomull är nog också till hjälp. Just bambu vet jag många som gillar, de är tunna och smidiga men får inte den "unkna" lukten som många andra sorter.

Finns som någon skrev också tunna sulor som ska hjälpa till att hålla skorna fräscha längre. Om det är lösa sulor i skorna rean nu bör det också hjälpa att lyfta ur dem varje dag så att skorna får luftas så mycket det går

Upp till toppen
Annons: