Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1002 ggr
Ekko
2017-08-24 16:32

Slut på P-piller!

Har märkt att jag haft extrema humörsvängningar och näsblod med mina nya P-piller. Så sökte tid på ungdomsmottagningen i närheten för att byta 1 vecka innan mina piller skulle ta slut, dem sa att en dag innan sista dagen så hade dem en tid, så tog den. Men dagen innan, flera timmar efter tiden som man kunde boka om så sa dem att de tagit bort min tid! Nu har jag inga P-piller, brukade äta ihop dem, jag tog dem för att bli av med mensen då jag får E.X.T.R.E.M.A. kramper och mycket blod. Skola är det imorgon också, vad fan ska man göra??

Annons:
Ekko
2017-08-24 16:33
#1

Obs! Apotekstanten sa att det inte är rekommenderat att hämta ett paket av mitt gamla pga mina symptom

tk1971
2017-08-24 17:17
#2

Ja, p-piller är ju inte livsnödvändiga så om du inte har några så a) har du inte sex, eller b) använder kondom eller nåt annat. Nån panik behöver du inte få för den sakens skull.

Lona
2017-08-24 17:22
#3

Ring ungdomsmottagningen och förklara situationen så kanske de kan hjälpa dig ändå. Det handlar ju inte bara om läkemedlet som preventivmedel (det är ju lätt att lösa) utan att du behöver det av andra orsaker.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Evilina
2017-08-24 19:07
#4

Om det har krisat så för mig så har jag ringt till ungdomsmottagningen så har dom fixat ett extra uttag :-)

vendelay
2017-08-24 20:57
#5

#2 Jag äter, precis som TS, p-piller för att slippa mensen. Det är inte livsnödvändigt men ärligt talat, TS skriver ju att hen får extrema smärtor och blöder så mycket att hen inte vet om hen klarar av att gå till skolan. Inte livsnödvändigt men definitivt nödvändigt för att leva för vissa.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tk1971
2017-08-24 21:03
#6

#5: om det är så, så ser man till att inte hamna i en sån situation. Om det nu är så livsnödvändigt.

Annons:
Duvethon
2017-08-24 21:49
#7

#5 Ts skrev faktiskt att det var UMO som avbokat tiden. Oväntade saker inträffar, det är inte alltid en själv som försätter sig i en dålig situation.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

SuperLimm
2017-08-25 07:17
#8

Hade det varit mig det hänt, att min bokade tid blev avbokad av misstag hade jag faktiskt krävt en ny tid. Jag skulle inte acceptera att någon avbokat min tid av misstag när jag verkligen behöver den. Det är de som har gjort fel och därför får de fixa felet själva.

Mvh Linn

[Forest]
2017-08-25 10:27
#9

Ring dom igen och be om ny tid. Jag förstår dig helt ts har själv en dotter som får dom du. Då det är skola så är det viktigt att man inte är hemma i "onödan" och väldigt många fattar inte hur det är att få som du beskriver kramper,blöder mycket, dottern får så ont att hon t.o.m kräks.

Sarafiaklara
2017-08-25 17:10
#10

Hoppas att du klarade dig bra idag. P-pillerna kanske förhoppningsvis minskar menssmärtorna även fast du inte kunde få bort mensen helt. Ring och boka en ny tid direkt (om du inte redan gjort det) så att du kan få börja med de nya så snart som möjligt. Ett tips för att mildra menssmärtor som ibland funkar för mig är en varm vetevärmare i kombination med värktablett. Hoppas allt löser sig till det bästa!

Upp till toppen
Annons: