Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 764 ggr
whysoserious
8/10/17, 12:14 PM

Åkt på klamydiainfektion

Beställde hemmatest, fick svar att jag är infekterad med klamydia. Vet precis vem jag fått det utav, hörde av mig till killen. Inte haft sex med någon annan än honom på länge, förutom en kille efteråt som jag vart väldigt noga att använda kondom med, just utfall att jag skulle ha nån sjukdom, vilket det visade sig att jag nu har… Vet inte varför jag frågar detta för jag vet ju vad svaret kommer bli. "Berätta för han du haft kondom med också"…. men det är verkligen SÅ pinsamt att berätta det just för den killen. Tar emot såå mycket. Får väl berätta oavsett bara "ifall att", men han borde väl inte vara smittad om vi haft kondom under hela samlaget? Har någon av er rykt på klamydia trots kondom? Fyfan… nån som har tips på hur man kan framföra det på minsta pinsamma vis haha? Åh så jobbigt.

Annons:
whysoserious
8/10/17, 12:16 PM
#1

Och ja, läkaren kan höra av sig till killen så att jag blir "anonym" men spelar ingen roll för han har själv sagt att han inte vart med någon annan på väldigt länge. Så om han får ett samtal hem så vet han ändå att det är jag. :(

[Wijnja]
8/10/17, 1:28 PM
#2

Klamydia smittar inte vara via samlag

SuperLimm
8/10/17, 1:28 PM
#3

Det är sånt som händer! När jag fick det meddelade jag den jag fått det av via sms direkt. Då gjorde jag testet hos ungdomsmottagningen så dom ringer ju också upp de man angett att man haft sexuellt umgänge med.

Jag tycker det är enklare att ta sånt här via text eller telefon men du ska ju göra det så som du känner dig mest bekväm!

Mvh Linn

Aleya
8/11/17, 3:13 AM
#4

#2 jag vet inte vart du har fått din information ifrån men jo: klamydia smittar via samlag. Så om du tror att det inte gör det så kanske det är dags för dig att kolla så du inte har det. Och sluta sprid information som är fel. Till ts: så den som du har haft sex med med kondom borde ju inte ha det rimligen. Men det är ju lika att kolla. Skulle jag få ett sådant brev så skulle jag bara tänka att det är väl bra att kolla sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
8/11/17, 7:56 AM
#5

#2 Det är just vid samlag SOM DET SMITTAR!

[134643]
8/11/17, 8:37 AM
#6

#4,5 nu skrev hon ju "bara", vilket kan innebära att personen är medveten om att det smittar via sex. Kanske bra att dubbelkolla innan ni blir helt förfärade.

Annons:
Honestyisdead
8/11/17, 8:54 AM
#7

#6 Nu står det ju vara och inte bara. Tog det som en felskrivning.

Aleya
8/11/17, 9:06 AM
#8

#6 ja du inge första gången denna personen skriver dels fel eller faktafel. Men när jag läste och svarade stod det via. Så då kanske personen hunnit ändra efter mitt påpekande.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
8/11/17, 1:44 PM
#9

#7 Jag trodde att hon menade *klamydia smittar inte bara via samlag* vilket är helt korrekt. Det kan smittas på flera sätt.

Honestyisdead
8/11/17, 1:49 PM
#10

#9 Ja så är det förhoppningsvis.

Upp till toppen
Annons: