Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 1076 ggr
Anonym
Anonym
2017-07-31 02:19

Rätt att vara arg.. eller?

Mina föräldrar är skilda sen några år tillbaka. Mamma har skaffat en man och har fått två barn till. Jag och min syster med samma pappa bor varannan vecka hos mamma och pappa. I fredags frågade vi mamma om vi kunde vara hos henne då pappa skulle vara borta hela dagen, men fick till svar att vi inte fick komma eftersom att det var hennes mans sista semesterhelg med bara sina barn och han ville vara själv med "lilla familjen". Jag vet inte… Har jag rätt att vara arg för det? Eller överreagerar jag? Det känns inte alls roligt att mamma inte lät hos komma för att hennes man ville vara själv med henne och sina barn. Ska till henne imorgon men just nu känner jag inte för att åka alls.

Annons:
tiger tok
2017-07-31 06:41
#1

Jag skulle bli sårad, ja. Och i sådana fall säga att om det uppstår en liknande situation så får hennes nya man i sådana fall undvika mig då.

Herveaux
2017-07-31 07:33
#2

What the…?! Självklart har du rätt att vara både arg och sårad!
Vad är det för [fula ord] beteende av både din plastpappa och framförallt din mor?! *morr*

Du och din syster är lika mycket mannens familj som hans och din mammas gemensamma barn. Jag hatar sån här särbehandling, vart utsatt för liknande själv tillsammans med min lillasyster och våra "plastsyskon".
Då var det nya mannens tidigare barn som skulle behandlas som kungligheter…

Om du orkar så ta ett allvarligt snack med din mor om hur detta får er att känna, kanske ta in far din som back-up. Styrkekram!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
2017-07-31 08:43
#3

Jag förstår också att du blir upprörd.

Har man barn så går barnen före allt och i det här fallet så tycker jag det faktiskt är din mammas fel. Det är hon som förmedlat åsikten och vi vet ju inte om din plastpappa faktiskt tycker så.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-07-31 10:25
#4

Din mamma borde läsa den här tråden.

Surpan
2017-07-31 10:37
#5

Måste kännas fruktansvärt att inte vara välkommen i sitt eget hem! Jag hade vart väldigt sårad. Jag tycker du ska prata med sin mamma eller kanske prata med någon annan vuxen som kan prata med din mamma åt dig? (Mormor/morfar/moster?)

/Surpan

Anonym
Anonym
2017-07-31 13:35
#6

Jag vet inte…. Känns dumt att vara arg på henne, är mest besviken. Hon och hennes man har väl inte direkt bästa relationen, känns som att dom knappt pratar med varandra längre. Tror att dom bråkar ganska mycket, svårt att veta när vi bara är där hälften av tiden. När jag tänker efter har jag inte ens sett att dom kramat varandra, på flera år. Och jag är såklart alltid på min mammas sida, tycker inte att hon gör något fel. Det handlar ofta om att hon får göra allt hemma. Hon kan ha varit på utflykt med mina yngre syskon en hel dag (då han valt att inte följa med) och när hon kommer hem är bänken fortfarande full med disk t.ex. Så kan han åka bort utan att säga till, när mamma frågar varför skyller han på att hon gjorde samma sak för ett par år sen, ja, ett par år sen. Efter det har hon aldrig gjort så igen men han fortsätter. Kom och satte mig bredvid henne i soffan en kväll och hon vände bort mobilen, råkade ändå se vad hon läste…. "* tecken på att det är dags att lämna sin partner/man" eller något sånt. Om hon bara läst det "för att" borde hon väl inte försökt dölja det, eller? Är bara trött på allt. Förstår att mamma inte gjorde det för att hon ville, hon skickade ett sms och frågade en sak och det var rätt tydligt att hon har dåligt samvete över det. Samtidigt förstår jag varför hon gjorde så, hon vill undvika ännu mer bråk och vill inte att han ska vara sur hela helgen. Tycker att dom borde lämna varandra. Men självklart är det svårt efter att ha varit gifta i flera år och dessutom har två små barn. Jag har iallafall inga problem med att hon lämnar honom, pratar knappt med honom alls. Säger bara hej när han kommer hem, sen är det liksom inget mer

Annons:
Upp till toppen
Annons: