Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3423 ggr
flocken
7/3/17, 2:39 PM

Mens o feber

Dagarna innan och under mensen blir jag sjuk. Inte så allvarligt med mensvärk. Men blir Trött, får feber. Känns som influensa. Detta har bara förekommit max senaste året. Är 34. Har även svår ägglossning då jag kan vika mig dubbelt av smärta. Äter vitaminer, försöker nyttig kost o ute o rör på mig varje dag i minst 2 timmar. Är även steriliserad. Har även fibromyalgi och bechtrews med deras följd sjukdomar Någon tanke Någon?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
nypisnina
7/3/17, 2:49 PM
#1

Jag blev väldigt dålig när jag hade mens innan, numera äter jag minipiller vilket gör att jag inte  har någon, eller bara lite mens. Men jag blev typ sjuk, svår mensvärk, trötthet, yrsel och matthet. Kunde också känna mig febrig, jag tog dock aldrig tempen så jag vet inte om jag hade feber eller om det bara kändes så. Har även en vän som alltid blir förkyld i samband med mens, mer eller mindre, ibland sjuk som en influensa eller bara lite krasslig. Jag är kollad på gyn för att utesluta något allvarligt och trots min mensvärk (har också ont vid ägglossning) och mina besvär så är jag fullt frisk, men mensen påverkar kroppen mer eller mindre. Min teori är att man kan reagera starkt vid smärta. Jag fick ofta ont i min vanliga mage med och fick springa på toa ungefär 10 ggr om dagen, kunde även må illa och kräkas. Hela jag påverkades av mensvärken. Det är nog bra om du kollar upp dig hos gyn för att utesluta sjukdomar, men i mitt fall så är jag frisk, fick minipiller som hjälp mot mensvärken och biverkningen blev utesluten mens - inte mig emot! För jag fick vara hemma varje månad från skolan och jobbet förr för att jag blev så dålig.

flocken
7/3/17, 3:23 PM
#2

Tack för svar #1 . Var uppe på apoteket o ska även prova med järn tabletter samt mina vanliga. Ger det en chans innan gyn . Med mini piller slipper jag mens. Men känns så onödigt att lägga pengar på det när jag är steriliserad. Men kan inte heller må såhär varje gång.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

nypisnina
7/3/17, 3:30 PM
#3

#2 Jo det är klart… Men det är rätt billigt. Oftast får man ett bra pris från den billigaste tillverkaren. Men jag förstår att det känns onödigt. Jag hade aldrig stått ut med att ha det så. Hoppas att det hjälper med järntabletter!

flocken
7/3/17, 3:33 PM
#4

Det är ju inte bara jag som blir drabbad. Är hela familjen. Är det inte bättre efter sommaren ringer jag gyn . Får väl börja med mini piller igen isf. Kvinno kroppen är inte enkel

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
7/13/17, 7:34 AM
#5

Nu har jag ätit vitaminer och järntabletter igenom denna mens period. Vilken skillnad! Minimalt med mensvärk. Ibland högg det till. Men inte som förut. Inga influensa symptom. Bara fortsätta och hoppas det håller i sig. Nackdelen är att jag rapar som järnet luktar 😁

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: