Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1102 ggr
Anonym
Anonym
2017-05-14 16:18

Kvittar det vilket glidmedel?

När man ska ha analsex och välja glidmedel. 
Då vill jag ha silikonbaserat. Men kvittar det vilken sort man har?
Dvs måste det stå att det är för analt?

Annons:
[AnimeV4]
2017-05-14 16:52
#1

Det finns en uppsjö av märken, men de som har väldigt bra rykte är Eros och Pjur. Det viktigaste är att det är silikonbaserat då det är drygare och inte blir klistrigt som vattenbaserat glid kan bli, men Pjur har en speciell sort som heter Pjur Backdoor och det innehåller jojobaolja som ska bidra till avslappning. Jag har bara prövat det 2 gånger så jag kan inte uttala mig rättvist, men jag tycker att Eros anal silicone glide är väldigt bra!

Tillägg: Om du ska använda leksaker gjorda av silikon ska du endast använda vattenbaserat glid då silikonbaserat glid kan bryta ner/smälta leksaken. Det finns silikonbaserat glid som sägs funka för alla material, men jag har inte prövat det.

Anonym
Anonym
2017-05-14 16:54
#2

#1 Skrev det i #0 att jag söker silikonbaserat :) 
Men frågan är om det kvittar om det står att det är för analt eller inte.

[AnimeV4]
2017-05-14 17:45
#3

#2 Fast det hade ju varit dumt om du ville ha silikonbaserat glid till silikonleksaker för att du missat det faktat😛"Det viktigaste är att det är silikonbaserat då det är drygare och inte blir klistrigt som vattenbaserat glid kan bli". Nej, det är inte i hela världen om det inte står att det är till anala lekar. Samma sak.

Anonym
Anonym
2017-05-14 17:47
#4

#3 Nu syftar det inte till leksaker :) Utan med kuk.
Jag vet det du skrev där - är därför jag vill ha silikonbaserat :)

[AnimeV4]
2017-05-14 17:51
#5

#4 Okej! Då är det lugnt😃Eros har iallafall varit väldigt bra för det ändamålet, enligt mig!

mollyt
2017-06-01 08:29
#6

Vi har använt vårt "vanliga" glidmedel, alltså inte där det står "anal" på förpackningen. Har nog använt både silikon och vattenbaserat (om vi haft silikonbaserade leksaker med under sexet).

Annons:
Upp till toppen
Annons: