Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2590 ggr
MissClue
5/14/17, 10:42 AM

Vad har ni för skydd?

Vad använder ni för preventivmedel? Och vilka medel har ni provat men som inte har passat er?

Jag har funderat på en sådan där maskin som man mäter temp varje dag och ger en säkra eller osäkra dagar. känns bara riskfyllt. I dagsläget kör vi med kondom (nytt förhållande) men det är ohållbart. Igår sprack den och jag tog dagen efter pilla men inget jag vill knapra i mig titt som tätt…

Har haft p-piller förut men blivit deprimerad och torr där nere .kompis tipsade mig om Quilara (?) ngn som har erfarenhet av dom tabletterna?

Har tid hos barnmorskan 7/6 men då det finns så jäkla mkt att välja på så hör jag gärna med er så kanske man får ett hum vad man vill prova.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
OlgaMaria
5/14/17, 11:00 AM
#1

Vad använder ni för kondom och vet ni hur den ska användas? Tycker det är så märkligt när jag hör om spruckna kondomer - har aldrig varit med om det och då är kondom det enda skyddet "jag" använder.

Jag använder säkra perioder + kondom. Jag följde min menscykel i ett par år kanske innan jag kände mig säker att börja köra på säkra perioder. Fördelen med att noggrant följa sin cykel är att man lär känna sin kropp och kan bli mer trygg i att förstå när man är fertil och inte. Jag använder inte temperaturmätning eller något - bara en enkel gratis app (P tracker) samt "känna efter". Jag behöver visserligen inte känna efter, det räcker att kolla i appen, men det är en skön känsla att appen och min kropp säger samma sak - då känner jag mig trygg. Säkra perioder för mig innebär att jag skyddar mig i ungefär 10 dagar - vilket är verkligen på den säkra sidan, men jag vill kunna känna mig ordentligt säker. Är man osäker kan man börja med att skydda sig i 20 dagar och sen 15 dagar - det är ändå en skillnad mot att använda kondom alla dagar.

Tidigare har jag använt minipiller och hormonspiral vilket inte funkade alls så det blev bara korta försök. Kopparspiral hade jag i några år men trivdes inte helt pga att jag kände av den hela tiden (men inte så det gjorde ont) så jag ville inte sätta in någon ny efter min andra graviditet. Sen dess (5 år sen) har jag kört kondom och sen mer och mer säkra perioder.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
5/14/17, 11:04 AM
#2

Hormonella Pmedel kan jag inte ha. Går upp i vikt, kraftiga humörsvängningar, ingen sexlust mm.

Inte hittat något som passar mig helt ännu tyvärr.
Så just nu är det lite säkra perioder och enstaka gånger kondom (jag tål dock egentligen inte kondom)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
5/14/17, 11:08 AM
#3

Jag började också reagera allergiskt mot kondom då vi använde det jämt. Men sen det blev mer säkra perioder har det funkat bra. Finns plastkondomer som kan funka bättre om man är känslig men har inte testat det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[AnimeV4]
5/14/17, 11:33 AM
#4

Jag kör minipiller, vilket funkar både bra och dåligt. De gör sitt jobb, men om jag missar dem med 3(!) minuter blöder jag efter 2-3 dagar😟Ska dock slänga dem åt f*n när jag är klar med min medicin (som kräver speciellt skydd) och så ska jag göra något permanent såsom sterilisering😍

Aleya
5/14/17, 11:39 AM
#5

Jag skulle rekommendera p-ring. Det verkar lokalt. Och sitter i i 3 veckor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lojs
5/14/17, 11:58 AM
#6

Jag hade hormonspiral, funkade väldigt bra för mig när det blir så liten hormondos. Jag slapp mens helt, men märkte inte av några andra biverkningar som jag gjorde på p-piller.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
MissClue
5/14/17, 12:56 PM
#7

#1 Osäker på vad det är för kondom då han ordnat med det..kanske den är för liten för det är alltid bökigt när den ska på. Har aldrig varit med om att de spruckit innan så vet inte vad som hände. 

Det låter ju ultimat som du kör, enda kruxet är att jag vill ha en snabb lösning just nu. tar ju tid att lära känna sin cykel och så men framöver så är det något jag vill köra med, helt hormonfritt. 

#4 Va? Är det så exakt med minipiller? förstår att du ska kasta de åt pipan för ingen människa kan väl hålla koll på minutrarna dag ut och dag in. 

#5 Känner man av p-ringen ngn gång? ursäkta om det blir för intimt problem men jag tänker om han använder fingrarna att ringen kan åka med? 

#6 ok, tack för tipset

I love not man the less, but Nature more…

Aleya
5/14/17, 2:05 PM
#8

#7 den har åkt ut en gång på mig och det var då jag hade sex. Jag kände aldrig ringen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
5/14/17, 2:08 PM
#9

#7 Den ska inte kännas, om den sitter rätt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AnimeV4]
5/14/17, 2:29 PM
#10

#7 Jag har inte hört om någon annan som upplevt detta och tror verkligen inte att det är standard. Så reagerar min kropp iallafall. Riktigt drygt. Tröttnar jag på detta sätter jag in en p-stav för det är ju samma sak förutom att det blir en jämnare fördelning av hormoner vilket innebär att krånglet med minuter försvinner.

Anonym
Anonym
5/14/17, 4:30 PM
#11

Jag tar ett läkemedel mot acne som också fungerar som preventivmedel :)

[AnimeV4]
5/14/17, 4:49 PM
#12

#11 Låter som att du har p-piller med östrogen?

Wellcraft
5/14/17, 4:50 PM
#13

Testat oändligt med ppiller, pstav, spiral. 
Just nu har jag ingenting då minipillren var en katastrof.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Anonym
Anonym
5/14/17, 5:18 PM
#14

#12 Ja, det innehåller syntetiskt östrogen tillsatt för att man inte ska få oregelbundna blödningar av den verksamma substansen.

[AnimeV4]
5/14/17, 5:49 PM
#15

#14 Vilket märke är det? Jag har aldrig hört om ett p-piller som är främst läkemedel och har skyddet som bonus. Däremot har jag hört att visa p-piller är särskilt bra för acne (duh, östrogen :P). Jag har själv acne och ska behandlas med det starkaste vilket är Roaccutan/Isotretioin. Det ger ingen skyddande effekt, men fosterskador vilket innebär att jag måste skydda mig med mer än bara kondom.

pyromanen
5/14/17, 6:10 PM
#16

Steriliserat sedan jsg var 40. Innan provat ett flertal p-pillet o minipiller och fått mängder med biverkningar jag skrivit om här förut. Testat spiral i ca 5 månader men fick ge upp för att min livmoder jobbade så för att bli sv ned den (sammandrsgningar). Testat pessar, vilket köndes bra ett tag nen sen blev jag gravid…. kondomer flrstås men jag tycker de är jobbiga, man måste ha hjärnan påkopplat för att få på den vid rätt tillfälle, de tar bort mycket känsla för mig och luktar illa.

Blanksteg
5/14/17, 6:40 PM
#17

Jag kör bara på kondom, för jag tycker inte sex är värt det att testa mig fram i oändlighet i denna djungel. Har iofs aldrig försökt testa piller osv, men inte ens det känner jag är värt. Men jag gillar inte kondom heller. Men det är den kompromiss jag är villig att ta. Litar inte säkra dagar-metoden eller avbrutet samlag-metoden.

Funderar på sterilisering, men även det är mer riskfyllt för kvinnor tydligen. Läst om kvinnor som fått mkt mer pmds och mkt rikligare mens.

Fransu
5/14/17, 7:01 PM
#18

Min livmoder är borta sen några år tillbaka så jag behöver inga preventivmedel. Men innan hade jag minipiller. Vanliga p-piller har aldrig varit ett alternativ eftersom jag har förhöjt blodtryckt. Minipillren funkade bra. Hade knappt någon mens, bara småblödningar emellanåt. Nackdelen var att jag var orolig över att bli gravid utan att jag skulle märka det, just eftersom jag aldrig hade någon riktig mens och dom där småblödningarna var inte regelbundna.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

fruktgumman
5/14/17, 7:02 PM
#19

Steriliserad sedan jag var 35. Använde p-piller innan som inte fungerade så bra - jag blev gravid.

Honestyisdead
5/14/17, 7:17 PM
#20

#5 Ringen verkar inte lokalt. Däremot släpper den ifrån sig hormoner i liten dos jämt över dygnet istället för mycket på en gång som p piller gör. Därför upplever många färre eller inga biverkningar med ringar.

Jag har också p ringar och det är det enda som har fungerat för mig. Har inga biverkningar.

Annons:
Anonym
Anonym
5/14/17, 9:11 PM
#21

#15 Diane heter det.

Carrosh
5/14/17, 9:13 PM
#22

Haft p-stav i två omgångar, men den är ute nu och använder inget p-medel alls (försöker bli med barn). Men p-stav ger jag mig inte på igen iaf, det är en sak som är säker.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anonym
Anonym
5/14/17, 9:15 PM
#23

Diane och Zyrona innehåller samma två verksamma substanser ifall du känner till det andra!

Honestyisdead
5/14/17, 9:16 PM
#24

#21 Dom hade jag i tonåren.

[AnimeV4]
5/14/17, 9:20 PM
#25

#21 Vad intressant! Inte hört om det förut. Det används alltså efter försök med antibiotikabehandling också. Jag har prövat antibiotika, men ska nu få det där jättestarka utskrivet.

Honestyisdead
5/14/17, 9:29 PM
#26

#25 En kompis fick det där starka. Visst finnarna försvann en tid men kom tillbaka igen. Dessutom fjällade han något extremt i ansikte och på öron.

Så jag vågade mig inte på det.

[AnimeV4]
5/14/17, 9:51 PM
#27

#26 Vissa behöver flera omgångar, andra inte. Fler än 1 av 10 blir torra och man måste vara JÄTTENOGA på att smörja in sig och undvika solen.

Annons:
Honestyisdead
5/14/17, 10:07 PM
#28

#27 Hur vanligt är det med lever och hudskador? Här för mig att man kontinuerligt skulle kolla det.

[AnimeV4]
5/14/17, 10:22 PM
#29

#28 PM:a så att tråden inte blir mer OT!😃

Honestyisdead
5/14/17, 10:28 PM
#30

Ok :)

MissClue
5/14/17, 11:24 PM
#31

Tack för alla svar =) P-ringen känns aktuell och på sikt helt hormonfri "följa cykel skydd". 

#29 , lugnt för min del 😉 är så glad redan över alla svar, kanske fler får hjälp av er diskussion 🌺

I love not man the less, but Nature more…

[AnimeV4]
5/15/17, 12:13 AM
#32

#31 Hoppas att du får ordning på skyddet!😃

De som undrar om Roaccutan/Isotretinoin får gärna PM:a mig👍

[Tuulikki]
5/15/17, 1:54 PM
#33

P-stav har jag. Funkar toppen :) Inga biverkningar förutom utebliven mens men det klagar jag inte på. Kommer absolut sätta i en ny när denna ska plockas ut i januari.

Pytteliten
5/15/17, 3:45 PM
#34

Jag är fantastiskt nöjd med hormonspiral. Tycker inte den gör ont att varken sätta in eller ta ut. Är inne på min tredje. Visst är det en engångskostnad som är ganska hög, men jag sparar massor av både pengar och "bök" på att inte ha någon mens alls 🙂!

Annons:
Effie
5/15/17, 4:19 PM
#35

En variant av säkra perioder är Billingsmetoden. Man får kolla under någon menscykel; då kollar man temp och livmoderhalssekret. Inte så komplicerat som det låter. Jag lärde mig det på MVC för måååånga år sedan, och de sade att metoden var mycket säker. Om man följde den.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Pytteliten
5/15/17, 10:54 PM
#36

Oh, det glömde jag att säga! Använde billingsmetoden för att bli med barn, då det visade sig vara riktigt svårt med oregelbunden mens med långa mellanrum. Det är ett helt suveränt sätt att lära känna sin kropp och fungerar bevisligen. Jag blev gravid i första cykeln jag använde mig av den!

Man måste dock fortsätta ha koll för att kunna ha den som en fungerande preventivmetod. Jag blev med tiden lite kaxig och tyckte inte att jag behövde ta tempen varenda dag. Det är orsaken till att  jag har ett barn mer än jag hade tänkt mig Skrattar.

tk1971
5/16/17, 6:56 PM
#37

Själv har jag hormonspiral. Jag har använt olika p-piller, p-stav och p-ring. Den sistnämnda var det mest värdelösa av allt. Jag vet inte om jag är anatomiskt missbildad (det tror jag inte!), men den ville inte sitta inne alls. Nä, den var bara irriterande.

Hormonspiralen är bra. Egentligen ska den ut i januari, men min läkare säger att jag kan ha den i några år till. Utmärkt, tycker jag.

Gaara
5/17/17, 8:14 PM
#38

Jag använder mig av Natural Cycles. Funkar skitbra när man haft den ett tag så den lärt känna kroppen. Nu vet jag till och med själv när det är gröna dagar eller röda bara genom att ta tempen. (Lägger så klart in infon i appen också så den hänger med och går efter den även fast jag hade klarat mig med bara termometern) Har haft NC i ca 2 och ett halvt år. Innan det har jag bara använt kondom. Aldrig gillat tanken på preventivmedel med hormoner så aldrig haft det. :)

lavega
5/18/17, 5:40 AM
#39

Ni som har hormonspiral, får ni cystor?

Honestyisdead
5/18/17, 6:24 AM
#40

#37 Hur menar du då? Slutar den verka i januari? Eller vad menar du när du egentligen borde byta?

tk1971
5/18/17, 8:20 AM
#41

#40: Då har den suttit i tre år, som den ska göra. Men eftersom jag nu är i den ålder då fertiliteten är låg och dessutom avtar ännu mer behöver jag inte lika mycket hormoner från spiralen. Dessutom är det många kvinnor i min ålder (som inte använder hormoner) som får problem med blödningstrassel och särskilt kraftiga blödningar. Eftersom jag nu är i stort sett blödningsfri tack vare spiralen vore det ju dumt att riskera såna problem.

Annons:
tk1971
5/18/17, 8:21 AM
#42

#39: nej.

Katti
5/18/17, 6:56 PM
#43

En hormonspiral sitter väl i fem år? Det har alla mina varit gjorda för i alla fall! Jag är inne på min tredje!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
tk1971
5/18/17, 7:56 PM
#48

#43: Inte nödvändigtvis. Det finns två typer serru. Den som jag har, Jaydess, ska sitta i tre år.

Annons:
tk1971
5/18/17, 8:12 PM
#49

… och hur i hela friden fick mitt inlägg ovan nr 48 när inlägget innan har nr 43? 🤔

Är det bara jag som inte ser 4 inlägg?

Honestyisdead
5/18/17, 8:24 PM
#50

Det är borttagna inlägg som endast admin ser.

mollyt
6/1/17, 8:26 AM
#51

Jag har inte läst igenom ovanstående kommentarer.

Jag hade minipillret Cerazette i många år men min kropp klarade inte av dem till slut då jag blödde varannan vecka i nästan ett halvår innan jag slutade. Då gick jag över till p-datorn LadyComp som jag var väldigt nöjd med. Använde den…3år(?) eller där omkring innan vi ville ha barn. Där emellan har vi använt kondom under p-datorns röda/osäkra dagar.

flocken
6/1/17, 11:21 AM
#52

Först p-piller. Sen mini piller pga min risk för att få propp. När yngsta sonen föddes blev jag även steriliserad. Var då 29 år

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

smellcaramell
6/1/17, 1:15 PM
#53

Gått igenom en del trotts att jag inte använt preventivmedel så länge: P-piller: Prionelle 28:Fungerade kanon men hjälpte inte mot mina rikliga blödningar Qlaira: Hjälpte mot rikliga blödningar men gjorde mig till ett humörmonster. Kunde ena sekunden sitta och skratta för att nästa storböla helt utan anledning. Zoely: Funkade bra både humörmässigt och hjälpte mot rikliga blödningar. Byttes dock ut då jag började glömma pillren. P-stav(vet ej vilken sort): Sattes in i oktober 2015 tror jag och har fungerat sådär, jag märker ingen skillnad rent psykiskt eller så men blödningarna är väldigt oregelbunda och långa. Har då och då blött över 2v i sträck så när det är dags att plocka ut den kommer jag inte sätta in någon ny.

Scorpio97
6/1/17, 2:31 PM
#54

Jag kör på p-piller, Prionelle 28. Har ätit dom några år nu och har inte märkt några negativa biverkningar. Äter dom främst för att slippa mensen. Hade jag velat ha något enbart som preventivmedel hade jag nog kört på P-dator. 

Eftersom jag inte vill ha barn så har jag funderat över sterilisering, men det är drygt fem år kvar innan jag får göra det så vi får se hur jag känner då.


//Jessie

sp0ngeb0b
6/1/17, 4:05 PM
#55

Mitt första hormonella preventivmedel var p-pillerna Prionelle 28. Jag skaffade dem enbart för preventivmedel, men fick mindre mens och mensvärk så det var en bra bonus.  Dock blev jag världens grinigaste av dem så jag fick byta till Cilest 28 som hade mindre mängd hormoner, och det funkade mycket bättre. Men jag var sämst på att komma ihåg tabletter, speciellt när jag sov över hos pojkvännen för då var jag ur rutin, och det var ju också då jag behövde dem som mest, så jag fick ju åka in och ta dagen efter piller stup i kvarten. Till sist fick jag nog och skaffade hormonspiral (mirena), det bästa jag gjort! 👍 Har haft mycket bättre humör sedan dess, dock märkt att jag fått lite ökad aptit och gått upp i vikt pga det men har gått ner igen och nu är det bra. I början blödde jag (väldigt lite) i några veckor men efter det har jag inte haft mens alls. Någon pytteblödning på någon droppe ett par gånger. Tyckte inte heller det gjorde särskilt ont att sätta in den. Har haft den i 1,5 år och är så himla nöjd! Ska ha den för alltid 😃

Annons:
powerade
6/7/17, 8:42 PM
#56

Har idag prionelle 28 och dom funkar bra för mig. Största anledningen var att jag ville få bort lite mensvärk Tycker det är lite jobbigt att komma ihåg.. och det sämsta är om man är sjuk eller så å dom inte hjälper;/

[AnimeV4]
6/7/17, 10:22 PM
#57

#56 Funderat på p-stav eller p-plåster? P-plåster har jag för mig är pricey, dock.

powerade
6/8/17, 12:22 AM
#58

#57 får ont i magen av att tränga på p stav ellr spiral eller så. Däremot p ring å p plåster ha ja funderat på med det var inte ens på tal när jag var på ungdomsmottagningen. Känner att jag inte har pengarna att lägga på dem just nu. Vi får se längre fram. Men börjat gå bättre nu med pillren men tycker inte om att ta dom heller då jag aldrig tyckt om piller i någon form och försökt avstå så gott det går

powerade
6/8/17, 12:22 AM
#59

#57 får ont i magen av att tränga på p stav ellr spiral eller så. Däremot p ring å p plåster ha ja funderat på med det var inte ens på tal när jag var på ungdomsmottagningen. Känner att jag inte har pengarna att lägga på dem just nu. Vi får se längre fram. Men börjat gå bättre nu med pillren men tycker inte om att ta dom heller då jag aldrig tyckt om piller i någon form och försökt avstå så gott det går

[Tuulikki]
6/8/17, 5:00 PM
#60

Jag som tyckte p-stav funkade bra har plockat ut den. Det har bara gått en vecka sen jag tog ut den men jag mår SÅ mycket bättre och känner att sexlusten kommer tillbaka mer och mer.

Jag har nu lättare till skratt (och gråt) än sen jag började med gestagenpreparat. Ledsen och glad har jag såklart varit under dessa år men inte hjärtligt skrattat eller gråtit🙂Känner mig som en helt ny människa!

[AnimeV4]
6/8/17, 6:27 PM
#61

#58 Aha, förstår! Fast plåster sitter ju ändå ett tag, så är det så himla dyrt ändå? Jag vågar mig inte på att försöka räkna..😃

powerade
6/8/17, 9:24 PM
#62

#61 till skillnad från p-piller som jag får gratis är det dyrt;) vet ej exakt Men kan ta reda på det;)

Annons:
powerade
6/8/17, 9:24 PM
#63

#61 till skillnad från p-piller som jag får gratis är det dyrt;) vet ej exakt Men kan ta reda på det;)

[AnimeV4]
6/8/17, 9:27 PM
#64

#62 Och jag hann bara hämta ut för 3 månader innan jag fyllde år så nu är det 100 kr/år istället😛

Honestyisdead
6/8/17, 10:20 PM
#65

Jag har ringar. Tror jag betalar 350 för 3 stycken.

[AnimeV4]
6/8/17, 11:28 PM
#66

#65 Hur länge räcker en?

Honestyisdead
6/9/17, 1:13 AM
#67

#66 3 veckor.

powerade
6/9/17, 6:31 AM
#68

Så det är en per månad så ca 100 kr /månad? Tror du priserna skiljer sig beroende på vart man bor? Det var ju inte värst när man väl jobbar xF

powerade
6/9/17, 6:31 AM
#69

Så det är en per månad så ca 100 kr /månad? Tror du priserna skiljer sig beroende på vart man bor? Det var ju inte värst när man väl jobbar xF

Annons:
powerade
6/9/17, 6:31 AM
#70
Honestyisdead
6/9/17, 9:16 AM
#71

Jag har endast uppehåll ett par gånger om året. Så det blir ju ny ring var 3e vecka.

powerade
6/9/17, 10:54 AM
#72

Jo men om man vill så är man utan d3n fjärde veckan eller?

Honestyisdead
6/9/17, 11:01 AM
#73

Ja.

Cazzos
6/11/17, 7:29 PM
#74

Natural Cycles (temperaturmätning) i 2 år, fast förhållande i 1 år. Det fungerar toppenbra, även för mig som inte har en helt regelbunden cykel. Det tog flera månader (minst 6) för min app att verkligen lära känna min fertilitet så beroende på person till person så anser jag att man bör använda kondom under tiden. Tips angående kondomer är att pröva olika märken och se vad som fungerar bäst för er, och använder man glidmedel så behöver den vara vattenbaserad tillsammans med kondom :)


VeilofElysium
6/12/17, 10:05 AM
#75

Zoely (p-piller), kan pga. PCOS inte vara utan hormoner enligt min läkare.

MissClue
7/8/17, 10:15 AM
#76

#0 Jag har nu provat Zoely (p-piller) i två veckor och märker av dom. Brukar kroppen behöva ställas in så man ska ge det mer tid eller är det såhär det kommer vara nu? Är inte deprimerad men nedstämd och likgiltig. Hittar ingen inspiration att göra ngt under dagarna utan bara sitter av dagarna typ..känner mig ensam .inte ens träningen jag tagit tag i nu ger mig en kick. Vet inte om detta är ngt som kommer bli bättre, att man blir mer sig själv igen?

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
citytjejen
7/8/17, 12:45 PM
#77

Jag har Mirena hormonspiral som funkar bra förutom att jag då och då får som mensvärk av den. Min man ska dock sterilisera sig och när det är helt klart så åker Mirena ut 🙂

/Christina

OlgaMaria
7/8/17, 1:16 PM
#78

#76 Omöjligt att säga om du blir av med biverkningarna men många blir ju inte det utan mår dåligt i många månader eller år tills de slutar med pillrena. Jag hade lagt av…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MissClue
7/8/17, 2:34 PM
#79

#77 skönt att slipps preventivmedel =P 

#78 blir att ringa på måndag och hitta nytt alternativ…😢

I love not man the less, but Nature more…

Fridaaaa
7/8/17, 3:06 PM
#80

#79 Hormonspiral är ett pmedel :) 

#79 Kolla med dem i alla fall, kan vara tillfälligt med.
Rekommenderar att testa Pring :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MissClue
7/8/17, 6:13 PM
#81

#80 menade när hennes man steriliserat sig ;) 

Jag har testat pring men fick inte den att sitta på plats =/ detta var ju några år sedan, nu kanske det finns i olika storlekar? Påverkas inte du av de hormonerna? Ska ringa och höra med dom varje fall, inte hållbart att må såhär

I love not man the less, but Nature more…

Honestyisdead
7/8/17, 6:49 PM
#82

Nej p ringar är i en storlek. Det är det enda p medel som inte påverkar mitt humör.

Fridaaaa
7/9/17, 11:05 AM
#83

#81 Bara en storlek
Övning ger färdighet :)

Jag påverkades mindre än med ppiller, men sånt är så olika

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Tiktak697
7/9/17, 5:18 PM
#84

Vi skyddar oss inte då jag får problem med depritopn eller smärts vi kvinnliga vi använder kondom då och då men för honom funderar inte kondom heller. Vi har verkligen provat allt som PM de finns något nytt revulutionerande hade jag önskat de . Dock är vi 2 vuxna människor som älskar varandra och får vi barn är de något vi välkomnar utan problemen. Men ett annat en dagens allternativ till skydd hade önskats

Mvh Tiktak

[AnimeV4]
7/9/17, 8:20 PM
#85

#84 Har du kikat på p-dator eller spiral?

Tiktak697
7/11/17, 1:19 AM
#86

#85 Ne de fungerade inte med spiral tyvärr :(

Mvh Tiktak

Honestyisdead
7/11/17, 9:14 AM
#87

#86 Du missade p dator

Tiktak697
7/12/17, 8:27 AM
#88

87 ärligt ja och sen vad är det ?

Mvh Tiktak

Honestyisdead
7/12/17, 10:55 AM
#89

Kan inte länka. Så googla.

[AnimeV4]
7/14/17, 11:58 PM
#90

#88 Det är basically en liten dosa som du mäter temperaturen med (via munnen) och när du har gjort det i tror 1-2 månader så lär den sig när du har ägglossning och ej. Därefter säger den om det är en säker dag eller en dag då kondom är nödvändigt.

http://www.naturafemme.se/pearly-583064

Annons:
SuperLimm
7/17/17, 2:04 PM
#91

#90 Jag har funderat lite på det där, talar den om när man har ägglossning? Alltså samma dag som ägget släpper eller talar den om några dagar i förväg? För har man sex några dagar innan ägglossning så kan man ju fortfarande bli gravid.

För övrigt så har jag provat p-plåster, funkade bra i 6 månader. Sen fick jag extrema humörsvängningar och mådde skit dåligt. Sen provade jag massa olika p-piller, inga funkade bra. Då satte jag in en hormonspiral. Hade spiral i 7,5 år ca (bytte en gång efter 5 år). Nu har jag inget då vi försöker skaffa barn. Men hormonsprial är det enda som funkat för mig. Hormonerna verkar bara lokalt. En stor fördel också att den inte behöver bytas fören efter 5 år tycker jag, väldigt smidigt.

Mvh Linn

tlover
7/17/17, 3:20 PM
#92

Vi använder kondom

Tidigare har vi använt p-piller men slutade då vi försökte bli gravid och då vi inte vet än när vi ska skaffa barn nummer 2 så börjar vi inte förrän vi vet (vi blev gravida först 3 år efter vi slutat med p-piller så vi vill inte försena nästa barn också när vi väl bestämmer oss). Då testade jag lite olika p-piller till jag hittade rätt

p-ring är det värsta som jag testat, pms monster konstant utan uppehåll, ingen man vill ens önska på sin värsta fiende (fast alla reagerar ju olika också)

l'm back

Upp till toppen
Annons: