Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1041 ggr
måndagsbarn
5/10/17, 8:02 PM

Är det på "riktigt" ?

Detta inlägg finns även på Relationer också.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hej
Har pratat och hängt med en kille i ungefär en månad nu. Just nu ligger vi på kompisstadiet men känner att det skulle kunna blir något mer. 
Nu är det så att genom att ha "snokat omkring" har jag fått veta att han gjorde slut med sitt ex för bara några månader sedan, dvs typ 1-2 månader innan vi träffades. Tycker det känns lite.. lustigt, eller har svårt att sätta ord på det. Men är väl typ rädd att han kanske bara "utnyttjar" mig för att han känner sig ensam? Eller är det bara jag som tycker det är lite konstigt att börja dejta så snabbt efter ett avslutat förhållande?

Annons:
[AnimeV4]
5/10/17, 8:05 PM
#1

Well, man vet ju inte hur bra hans senaste förhållande var. Jag har gått från ett förhållande till ett annat på 1 månad flera gånger jag med och det var verkligen inte i utnyttjandesyfte.

Maria
5/11/17, 1:32 PM
#2

Men jisses. Det spelar väl ingen roll om det så var samma dag han gjort slut. Känslor kan vara svårt att styra ibland.

Men ni är ju bara kompisar eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
5/11/17, 3:47 PM
#3

Ett förhållande och känslor kan ju vara över innan det är officiellt, så att säga. Har flera kompisar vars förhållanden egentligen legat mycket på is i långa perioder innan de tagit steget att avsluta det helt, så att träffa någon ny snart inpå kanske ser "konstigt" ut, men behöver inte alls vara. För andra tar det längre tid innan de är redo för nåt. En del vet inte riktigt vad de är redo för och provar gärna att smådejta även om de kanske inte är redo för att prata samboliv etc. Sen kanske han ser dig enbart som en trevlig kompis att umgås med, det är inte att utnyttja så länge han inte ljuger för dig och säger att han känner mer än han gör.

Tycker inte det låter som för kort tid alls, även om jag personligen kanske inte skulle vara redo för nåt nytt så tätt inpå men det är ju för att alla är olika. Finns inget rätt eller fel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
5/11/17, 8:19 PM
#4

Jag är inne på samma tankespår som #3.
Man kan ha gjort slut mentalt långt innan det blir ett uttalat avslut.

Hade han varit ute efter att utnyttja dig så tror jag inte han hade nöjt sig med att vara på kompis-stadiet.

Jag tycker du ska sluta snoka och analysera, lär känna killen och se vart det bär. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
5/11/17, 8:53 PM
#5

Det behöver inte alls vara något skumt på gång. Jag blev ihop med min man mindre än en vecka efter att jag hade gjort slut med killen innan men som #3 beskrev så var det emotionellt slut långt innan för mig. Nu har jag och min man varit ihop i över 12 år och 3 månader och vi älskar fortfarande varandra.

l'm back

[postmortum91]
5/12/17, 10:59 AM
#6

När jag träffade min sambo var han fortfarande tillsammans med sitt ex. Vi var alltså internetvänner först, sen gjorde han slut med henne och träffade mig på dejt 3 dagar efteråt och blev tillsammans 1,5 vecka efter hans avslut. Nu har vi varit tillsammans i 9 år i år och har en dotter. Så det behöver inte betyda nått dåligt

Annons:
Upp till toppen
Annons: