Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1742 ggr
Anonym
Anonym
5/2/17, 8:55 PM

Sexlust nästan varje dag?

Jag och min partner har haft det kämpigt ett par veckor, men vi har löst allting. Innan dess hade jag inte mycket sexlust, kanske 1-2ggr/månad. (till skillnad mot när vi träffades - 1-2ggr/dag de gånger vi träffades innan vi flyttade ihop).

Nu har vi haft sex kanske 6-7 ggr på 3,5 vecka och då går 5-6 dagar bort pga mens annars hade det varit mer.

Vad kan denna plötsliga sexlust bero på? Såklart svårt att svara på - men tänker teorier?

Annons:
Honestyisdead
5/2/17, 8:59 PM
#1

Sexlusten får upp och ner i livet. Svackor och stress påverkar.

Anonym
Anonym
5/2/17, 9:04 PM
#2

#1 Inte stressad och haft bra förhållande innan.
Men tänkte eftersom det kom direkt efter detta. Kändes som at det är koppling till det - eftersom det aldrig skett innan på flera år :)

Elinmatsdotter
5/2/17, 10:41 PM
#3

Våren och ljuset kanske? Resten av naturen följer ju ljuset så det kanske vi också gör :)

smellcaramell
5/2/17, 10:43 PM
#4

Att ni haft det kämpigt kan skapa en inre stress som man inte alltid känner av själv förens den släpper(tänk på alla som stressar och går in i väggen, hade de känt det innan hade de ju stressat mindre)

Anonym
Anonym
5/3/17, 9:31 AM
#5

#3 Borde det inte varit så dem andra åren med då?

#4 Fast det har jag inte haft under alla år vi varit tillsammans - utan var bara nu när vi hade det kämpigt - inte annars? Så tänker jag - men kanske tänker fel?

----

aja gör inte oss något - bara trevligt och stärker förhållandet ännu mer :)

Honestyisdead
5/3/17, 9:34 AM
#6

Som sagt har man olika mycket sexlust genom livet. Är inget konstigt.

Annons:
Anonym
Anonym
5/3/17, 9:36 AM
#7

#6 Det vet jag - men detta kom direkt efter, och inte varit såhär på flera år.
Därför såg jag ett samband med det. Jag tror personligen inte det är ren slump.

Namiko
5/3/17, 9:52 AM
#8

Att gå igenom en tuff period tillsammans och lyckas lösa det hela kanske var tillräckligt för att ni skulle få en nytändning i relationen, lite nyförälskelse igen som dragit upp sexlusten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Pytteliten
5/3/17, 12:00 PM
#9

Jag skulle just svara nästan exakt som #8, att ni har gått igenom svårigheter och har löst dem har blivit en nytändning för er. Det är bara att gratulera - njut!

Anonym
Anonym
5/3/17, 12:10 PM
#10

#8 Lite så jag tänkte också. 
#9 Ja det gör vi absolut! :D

SilverRosen
5/4/17, 2:47 PM
#11

Min sexlust påverkas enormt mycket av min partners humör och agerande.

Min lust har alltid varit densamma, goda som svåra tider, men min partner är ibland otroligt tråkig, enformig och oattraktiv i sitt sätt. Så för mig är inte riktigt utseendet som är triggern, utan hur en person för sig, agerar och reagerar omkring en.

Upp till toppen
Annons: