Annons:
Etikettsexualitet
Läst 12783 ggr
Linn Is The New
2017-04-14 06:46

Svullen efter sex?

Hej! Jag har ett återkommande problem. Jag kan börja med att min partner är min Första, och jag hans. Jag tar också p-piller och gått min mens & små mellanblödningar. Efter sex blir jag iaf väldigt svullen. Han kommer oftast i mig. Ser nästan gravid ut och blir hård och spänd, kan få orolig mage etc. Har annars en väldigt platt mage, så då ser jag extra gravid ut… vad kan detta bero på? Kollat google men finner ej mitt svar. Tack!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Linn Is The New
2017-04-14 06:46
#1

Förlåt för återkommande stavfel här och där..

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Linn Is The New
2017-04-14 21:26
#5

Putt

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Duvethon
2017-04-15 02:43
#6

Det med att magen blir svullen har jag tyvärr ingen erfarenhet av men kan känna igen mig i att magen blir orolig. Jag kan ibland bli väldigt "nödig" efter sex och behöva gå på toaletten men det är vanligast att jag blir dålig i magen dagen efter. Det kan helt enkelt bero på trycket som man utsatts för och kanske att det trycker på ändtarmen om du förstår hur jag menar?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Linn Is The New
2017-04-15 05:36
#7

Aa! Vi kör väl inte så vanilla… så det kanske beror på det?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-05-01 22:35
#8

Putt..

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-05-01 22:35
#9
Niseeu
2017-05-01 23:22
#10

Det vore en bra idé och boka en tid hos en gynekolog för en undersökning så du också kan prata om dina problem? Det är ju inte bra att din kropp reagerar så här varje gång efter att du har haft sex det visar ju att det troligen är något som inte står rätt till som behöver undersökas. Jag vet inte om det kan vara så att du är allergisk mot din partners sperma? det är bara en tanke dock.

Linn Is The New
2017-05-02 07:22
#11

Sant! Ska kolla upp det

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-05-02 07:22
#12
[Devya]
2017-05-02 15:32
#13

Har du varit tidigare till gynekologen för att kolla så att allt är i sin ordning? Om inte så lönar det sig nog oberoende att gå dit. Prata med din gynekolog om dina problem. Kanske han/hon har mera info att ge.

Jag har nog aldrig hört talas om något sådant här tidigare.

Upplever du samma problem om du tillfredsställer dig själv? Jag börjar nämligen fundera på om det har något att göra med blodflödet. Då man blir ordentligt tänd och så blir det väl lite mera tryck i den regionen.

Men är det vid livmodern och äggstockarna eller högre upp vid tarmarna som du upplever att du blir svullen?

Annons:
Linn Is The New
2017-05-02 23:14
#14

Det är äggstockarna och händer endast vid sex. Kan ha putmage i tre dagar efter, inte jätte kul eftersom jag ser spänd och gravid ut. Dömm mig inte men jag är bara 16 år gammal och har därför ingen egen gyn… Så hur fixar jag det? Blir ju lite orolig, ska ta grav-test på fredag också just to be sure.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Niseeu
2017-05-02 23:32
#15

#14 Vad bra att bestämt dig för att gå till en gynekolog! Du ska inte tänka att folk kommer döma dig du gör ett väldigt klokt beslut i att undersöka vad som är fel och det är det inte alla som vågar i din ålder så var stolt över det i stället! Det du kan göra är att googla efter gynokolger i ditt län eller gå till ungdomsmottagningen så kan dom säkert rekommendera dig någon bra gynekolog att gå till sen ringer du och bokar en tid för ett besök. Ett besök brukar kosta 350kr om jag inte minns fel men om du får en remiss brukar det gå på 150kr du kanske kan kolla om ungdomsmottagningen kan skicka en remiss? Jag är tyvärr inte säker på om dom gör det men skulle kunna kolla upp det om du vill.

smellcaramell
2017-05-02 23:56
#16

ett tillägg till #15

på ungdomsmottagningen jag gick på förut fanns det en/ett par gynekologer minst en gång i veckan = var gratis och man fick gå till samma ställe som vanligt vilket kan kännas tryggt. Vet dock inte om det är så på alla UMO/fortfarande.

Niseeu
2017-05-03 00:27
#17

#16 Jag är medveten om att det finns vissa ungdomsmottagningar som tagit in gynokolger men vet tyvärr inte heller hur det ser idag. Skälet till att jag inte skrev det var att ungdomsmottagningen saknar en hel del utrustning för att kunna göra en ordentlig och grundlig undersökning vilket ts kan behöva det är många prover som inte kan tas på ungdomsmottagningen man kan inte göra ultraljud om det skulle behövas osv och därför är det mycket bättre och gå till en gynekolog mottagning på en gång.

Linn Is The New
2017-05-03 08:30
#18

Jag har väldigt snålt med pengar just nu och min mamma med, har ingen möjlighet att fråga pappa..

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

smellcaramell
2017-05-03 08:33
#19

#18 Kolla här: http://www.umo.se/Hitta-din-mottagning/ om din ungdomsmottagning har gynekolog. Då kan du ju gå dit till att börja med iallafall. Kan tycka att det är bättre att gå dit och kanske träffa en läkare/barnmorska än att vänta på pengar och gå till en "riktig" gynekologklinik

MoaL
2017-05-04 19:19
#20

#18 Om du bara är 16 har du avgiftsfri sjukvård (barn och ungdomar under 20 har fri hälso- och sjukvård), så du behöver inte alls bekymra dig om pengar. Jag skulle ringa kvinnokliniken och beskriva problemen så du får träffa nån där som kan göra en grundlig utredning. Jättebra att du söker vård! Lycka till! 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Upp till toppen
Annons: