Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 14021 ggr
Kaninlover4life
4/13/17, 12:39 PM

Vad är detta? (VARNING, ÄCKLIGT)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta fann jag i duschen efter att jag duschat, vad fan är det för något om någon vet??

Annons:
[EM L]
4/13/17, 12:41 PM
#1

Kontakta läkare!

Honestyisdead
4/13/17, 12:42 PM
#2

Om det kom från din kropp bör du ta kontakt med läkare.

[rumelle]
4/13/17, 2:24 PM
#3

Min första tanke är ju missfall. Gör man en bildsökning får man upp liknande bilder. Men som sagt, kontakta vårdcentralen.

pyromanen
4/13/17, 2:59 PM
#4

Hur stor är grejen? Ibland kan jag få slemhinnabitar som följer med ut vid kraftig mens.

500
4/13/17, 5:00 PM
#5

Jag tror det där är slemhinnan, fick en grej som såg ut precis sådär efter att jag börjat med mina nyaste p piller. Ringde min gynekolog och frågade och hon sa att det var slemhinnan och det är vanligt, det blir så när slemhinnan inte fått tid att lösas upp.

[Lilyz]1
4/13/17, 6:00 PM
#6

Är nog slemhinna, som #5 skriver så kan det ibland bli så att hela kommer ut på en gång istället för att den löses upp och kommer ut som vanlig mens.

Annons:
Blanksteg
4/13/17, 7:26 PM
#7

Jag får också sådana slemhinnerester vid mens. Ibland är de rätt stora. (tar inga p-piller eller annat).

Annielle
4/13/17, 8:50 PM
#8

OJ! Trodde att detta var ett skämt verkligen och absolut inget man kunde hitta i duschen, ser ut som en tunga från ett djur i mina ögon, men är det som andra i tråden verkar känna till: Slemhinnerester så är det väl ingen fara uppenbarligen då…

Tillägg: Googlade missfall nu och förstår att det skulle kunna vara det.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Kaninlover4life
4/13/17, 9:08 PM
#9

Tack för alla svar! Får påpeka att jag inte är gravid eller så så missfall kan de ju inte va. Äter inga piller heller. Blev ju lite rädd när man hittade denna i duschen. Men då är det antagligen inget farligt!

[Thiah]
4/14/17, 5:45 AM
#10

Jag blev också fundersam första gången jag hittade en bit slemhinna. Den var mycket grövre och större än jag trott.  Kroppen är fascinerande tycker jag.

Annielle
4/14/17, 9:34 AM
#11

#11

Förstod du att det var just slemhinna och att det inte var något farligt som hände med dig?

Jag skulle ha blivit rädd eftersom jag inte skulle ha haft någon aning om vad det var och vad som hade hänt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
4/14/17, 9:37 AM
#12

Varken mamma eller jag har varit med om det så jag hade inte gissat på slemhinna.

Vad är det som gör att en del får ut slemhinna i den formen medan andra aldrig får det?

[Lilyz]1
4/14/17, 10:45 AM
#13

Angående att det ser ut som missfall så är det ju inte så konstigt - ett riktigt tidigt missfall kan se likadant ut som mens eftersom det som skiljer är att vid vanlig mens kommer slemhinnan och det obefruktade ägget ut och vid tidigt missfall är det slemhinna och ett befruktat ägg. När mensen ser konstig ut tänker många på missfall men det behöver inte vara så, mensens utseende kan variera väldigt mycket. 

Vad som gör att slemhinnan ibland kommer ut oupplöst har jag ingen aning om, har själv aldrig varit med om det men kroppen är väldigt olika för alla. 🙂

Annons:
Flocks
4/14/17, 11:31 AM
#14

Det kan inte vara en tampong som du glömt typ ett dygn

[Thiah]
4/14/17, 11:53 AM
#15

#12 jag anade att det var något sånt så jag frågade runt och googlade runt.

sp0ngeb0b
4/16/17, 10:09 AM
#16

När jag var ca 14-15 ramlade något liknande ut ur mitt underliv en gång, tillsammans med mensen. Blev lite smått rädd och svimfärdig men jag städade undan det och gick vidare med livet. Vågade inte fråga någon om det… Hade väldigt riklig mens på den tiden så jag bara antog att det hade med det att göra. Inga hormonella preventivmedel, hade aldrig haft sex. Men då kanske det också var en slemhinna?

Niseeu
4/16/17, 11:08 PM
#17

Jag rekommenderar att ringa 1177 vårdguiden och prata med dom för säkerhetens skull.

CaptainBunchie
4/18/17, 4:40 PM
#18

Tänkte på det #14 sa.. Har hört om andra som glömt att de redan hade en tampong när de satte in en ny. Ser dessutom lite ut som ett snöre som är lindat runtom. Lättaste sättet att utesluta den teorin är väl att ta en närmare titt/känn. :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annielle
4/18/17, 7:41 PM
#19

#18

Är väl kanske inte så troligt att den är sparad….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Ms_Raptorskull
4/18/17, 8:15 PM
#20

Jag tycker också att det ser ut som en tampong 🤔 tänker på de parallella linjerna som syns ungefär i mitten. Men vet ts om att hon inte använt tampong så är ju det lite smått omöjligt. 😛

Annons:
Annielle
4/19/17, 2:58 PM
#21

#20 

Ja, jag håller med om att det liknar en tampong också när man kollar närmare och ser linjerna.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Kaninlover4life
4/19/17, 10:16 PM
#22

Kan nog vara helt säker på att det inte är en tampong, senast jag använde tampong var 2-3 år sedan… inte så troligt att den låg kvar iallafall!

xEmmsix
4/25/17, 10:42 PM
#23

Det är en slemhinna. Jag har också fått en sån när jag började med nya p-piller och hoppade över min mens flera månader på raken. Tillslut fick jag min mens ändå även fast jag skippade, då kom en såndär slemhinna ut. Eftersom jag inte hade min mens på mer än 3 månader så blev min slemhinna mycket större och tjockare eftersom jag inte "mensade" ut den.

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

Honestyisdead
4/26/17, 12:24 AM
#24

#23 Jag släpper bara fram min mens ett par gånger om året och har trots det aldrig varit med om det.

xEmmsix
5/23/17, 10:17 PM
#25

#24 Vi är alla olika  :)

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

Upp till toppen
Annons: