Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1288 ggr
outermission
4/13/17, 9:26 AM

Kraftig övervikt tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lider av kraftig övervikt behöver gå ner runt 10 kg Hur har Ni gjort för å gå ner? Tips? Här är en förebild

Annons:
Fridaaaa
4/13/17, 9:34 AM
#1

Du är inte kraftigt överviktig. 
Och en kraftigt överviktig behöver gå ner mer än 10 kg.

Vad jag kan se - ser du normalviktig ut.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sattyg
4/13/17, 9:35 AM
#2

Kraftig övervikt? Var då nånstans på kroppen? I mina ögon ser du helt normalviktig ut 🙂

Sarah
4/13/17, 9:35 AM
#3

Du är inte kraftigt överviktig.

Honestyisdead
4/13/17, 10:02 AM
#4

Du har ingen övervikt.  Definitivt inte kraftig övervikt. Du behöver hjälp om du verkligen ser dig som överviktig.

sp0ngeb0b
4/13/17, 10:03 AM
#5

Håller med om att du ser normalviktig ut. Men å andra sidan så gör jag också det, men är överviktig och har varit det länge. Om du nu behöver göra något för att må bra så skulle jag föreslå valfri träning och sund mat (inga mini-portioner!! ät tills du blir mätt). Det är bra för alla 🙂

pyromanen
4/13/17, 11:31 AM
#6

Kraftigt överviktig ör du definitivt inte. Enstaka extrakilon får var o varannan om man har lite dåliga vanor ett tag. Bästa sättet är att skaffa sig lite bättre vardagsvanor. gå eller cykla någon timme varje dag om du inte redan gör det eller börja på friskis o svettis. Ät riktig mat vid regelbundna måltider och öt så mycket att du inte blir svinsugen på onyttiga mellanmål. Undvik godis/kakor/chips/söt dryck. Om du på riktigt anser att du är kraftigt överviktig så behöver du söka hjälp då en sådan förvriden självbild kan leda till allvarlig (livshotande!) sjukdom!

Annons:
[kanskemenbarakanske]
4/13/17, 12:11 PM
#7

Du är absolut inte kraftigt överviktig!! Inte ens överviktig i mina ögon. Sen om du är det när du räknar BMI så vill jag bara säga att ett BMI inte säger något om din hälsa

Kirnzy
4/13/17, 12:42 PM
#8

Är det du på bilden? Tänker att det står "här är en förebild".

Sommarek
4/13/17, 1:26 PM
#9

#8 Misstänker att TS menar att det är en bild på hen innan viktnedgång.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

vendelay
4/13/17, 4:58 PM
#10

Jag ser ganska liten ut (folk kommenterar det till och med) men jag är precis på gränsen för klinisk fetma. Det är inte alltid det syns. Med detta vill jag INTE påstå att TS definitivt är överviktig eftersom det är omöjligt att bedöma såhär. Det är bättre att TS söker hjälp hos en läkare. Anledningen till att jag skriver detta är för att jag vet att jag själv är väldigt överviktig men andra tror ofta inte på det och det gör mig väldigt irriterad. Om det är så att TS istället har en dålig självbild så bör TS söka hjälp för det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
4/13/17, 5:40 PM
#11

#10 Det syns alltid
Däremot kan man vara fet på insidan, men då skriver man inte det som ts tex skrecv, för det syftar på utsidan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
4/13/17, 8:11 PM
#12

#11 Fast jag är ju ett levande bevis på att det inte syns. Jag träffade en vän för första gången för ett par månader sen och jag hade nämnt innan att jag var typ 2kg ifrån klinisk fetma men när vi sågs tyckte hon att jag såg ganska nätt ut. Det är alltså läkare som har sagt att jag är så nära klinisk fetma. Extrem övervikt. Jag har inte hittat på det själv eller räknat mitt BMI eller whatever. Sure att det syns att jag är tjock eller mullig men jag tror inte att många skulle påstå att jag ser ut att ha fetma.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
4/13/17, 8:47 PM
#13

#12 Vad märkligt att det inte syns på dig! 🤔

Men det måste väl åtminstone vara skönt att det inte syns även om det ju så klart är skadligt att ligga nära fetma.

TS, Vad jag kan döma av din bild,(  om det är du vill säga?)ser du ut att vara normalsmal och inte alla behöva gå ner i vikt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Fridaaaa
4/14/17, 8:33 AM
#14

#12 Läs igen vad jag skrev.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linn Is The New
4/14/17, 9:11 AM
#15

Först och främst, hur gammal är du om man får fråga?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Devya]
4/14/17, 12:12 PM
#16

#12 Inte för att vara elak eller något, men kanske folk väljer att vara lite finkänsliga kring ämnet övervikt/fetma och hellre säger något snäll istället för att hålla med? Jag vet att jag personligen har gjort så eftersom jag blir lite ställd då någon börjar prata om deras vikt i allmänhet (oberoende om det gäller undervikt eller övervikt).

Sen definierar vi alla ordet övervikt och fetma olika. Jag kanske skulle tycka att du led av klinisk fetma eller så inte. Det beror helt och hållet på.

Min kille vägde 135,8kg för ett par veckor sedan och ingen trodde på att han led av fetma medans jag såg det klart och tydligt. Min mamma tycker att han är bara lite "big boned" medans jag klart och tydligt ser att hans mage är bra mycket större än vad den borde vara.

Ts ser inte alls ut som hon skulle vara kraftigt överviktigt. Eventuellt kan hon ju vara överviktig . Jag ser jag faktiskt inte ser alls någon form på kroppen på grund av kläderna. Enbart på basen av bilden så ser ts faktiskt helt och hållet normalviktig ut, faktiskt.

Ts, uppsök läkare för att se om du faktiskt lider av kraftig övervikt och är rädd för din hälsas skull. Kan vara bra att kolla dina värden emellanåt.

outermission
4/19/17, 4:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är en annan bild Men ja jag väger cirka 58 kg är 164 cm Vet inte vad mitt BMI säger men misstänker övervikt

Maria
4/19/17, 6:07 AM
#18

Enligt de siffrorna har du ett BMI på strax över 21 vilket är i allra högsta grad normalt.

Att skriva att du lider av kraftig övervikt är säkert sant i din egenbild men nära på ett hån mot de som faktiskt är överviktiga.

Du behöver hjälp med annat än din vikt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
4/19/17, 6:30 AM
#19

Övervikt. Undrar vad jag har då? Lägg på 28 kg till så har du mig. Jag har nu tagit tag i min vikt. Så en lång resa har börjat. Om en läkare säger att du har övervikt skulle jag byta läkare o sen träffa någon att prata med

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
4/19/17, 7:41 AM
#20

#17 BMI = skit
Och den vikten till den längden är definitivt INTE övervikt. Och syns på bilderna med.

Håller med #19 & #18

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
4/19/17, 8:05 AM
#21

#17 Tror du faktiskt att du lider av övervikt ? Vet du ens vad det betyder? Många använder det ordet alltför ofta utan att ens veta vad det betyder. För att lida av övervikt så måste man åtminstone ha ett bmi över 25.

Du kunde plussa till 10kg extra och då skulle du ha väldigt lätt övervikt.Sen är dock bmi inte alltför tillförlitlig då den inte tar muskler i beräknande. Min killes bror har i princip inget fett på sin kropp. Han tränar och äter väldigt bra. Han har en massa muskler som syns genom tröjan. Han anses dock lida av kraftig övervikt enligt bmi. Därför bör man ta bmi med en nypa salt, eller kanske inte bara en nypa.

Om du innerligt tror på att du lider av övervikt så behöver du prata med någon och inte gå på någon diet. För det som du har problem med sitter enbart i huvudet. Sök hjälp så du inte börjar utveckla någon ätstörning. Det kan gå ganska snabbt om man får en fix idé.

#20 Inte alltid skit. I många fall kan det ge en ungefärlig fingervisning på var man befinner sig på skalan. Sen ska man ju dock inte förlita sig helt blint på bmi utan använda lite sund förnuft. Tyvärr verkar dock många sakna det där sunda förnuftet och tro direkt att de lider av övervikt om de råkar ha lite extra kurviga höfter osv… Jättetråkigt. Förstår inte hur det har gått till så att en del tror att de lider av övervikt om de råkar ha en liten bullig mage. Det är som folk tror att om man inte är totalt platt om magen och har raka höfter osv så är man överviktig.

Fridaaaa
4/19/17, 8:17 AM
#22

#21 BMI ska man egentligen strunta i! Det säger ingenting
Finns de som har BMI övervikt, som är normalviktiga. PLus säger inget om hälsa osv.

Bättre att gå efter sin kropp och inte gå efter BMI, bmi skiljer dessutom på kanske10 kg, där lägsta egentligen kan vara underviktig och översta överviktig.
Så nä - allra bäst är att strunta helt i det, allt fler ställen slopar det numera - som tur är!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
4/19/17, 8:28 AM
#23

#22 De som enligt bmi lider av övervikt kan lida av det eller ha en massa muskler istället. Det är väl nästan enbart till för de som aldrig tränar. BMI är inte tillförlitligt men kan ge en ungefärlig fingervisning, men inte om man har en väldigt massa muskler. Då blir det riktigt fel. Har inte sagt att det säger något om hälsan.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg - vissa kan inte gå efter sitt sunda förnuft om de inte ens vet vad övervikt är och det tycks vara otroligt många som inte vet. Hur många gånger har vi inte läst om hur ungdomar som tror att de är för feta när de  har varit t.om. underviktiga?

Nu säger jag inte att bmi är lösningen för det är den knappast. Det finns för många variaber som den inte tar hänsyn till. Men man kan inte gå enligt hur sin kropp ser ut om problemet sitter i huvudet.

Fridaaaa
4/19/17, 8:29 AM
#24

#23 Yes vet, är därför det ej är pålitligt för 5 öre.
Nja tycker det är bättre att se det på andra sätt. Hoppas fler bland annat vc och tränignsställen slopar BMI.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
4/19/17, 8:35 AM
#25

#24 Måste dock säga att bmi fungerar perfekt för mig men inte alls för min sambo. Han har helt klart mycket mer muskler än mig och är naturligt "big boned". Han är väldigt överviktig men då han är nere på sin normalvikt så lär ändå vara överviktig fast han skulle vara väldigt smal.

Så nej, det är inte särskilt tillförlitligt.

Men som sagt, varken bmi eller sunt förnuft lär fungera för ts om hon har fått en fix idé. Det låter ju inte som om hon alls skulle vara överviktig och bilderna bekräftar det. Om hon inte själv kan se att hon inte lider av övervikt så har hon andra problem, tyvärr.

Fridaaaa
4/19/17, 8:41 AM
#26

#25 Ja alla tycker vi olika men allt fler som slopar det och tycker jag i alla fall  är bra :) 

Nej men att gå efter BMI kommer inte hjälpa TS heller direkt att ändra tänk

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
4/19/17, 8:55 AM
#27

On du tycker att du är kraftigt överviktig behöver du söka en samtalskontakt. Det sitter bara i ditt huvud.

Annons:
Annielle
4/19/17, 9:30 AM
#28

Ja, som redan har nämnts flera gånger, det sitter i ditt huvud, din uppfattning om att du skulle vara överviktig stämmer inte med verkligheten alls, du har ingen övervikt överhuvud taget.

Men jag vet hur det känns att tro att man är fet fast man inte är det, har lidit av ätstörningar i jättemånga år, när jag var som tunnast trodde jag att jag var som fetast.

Jag hoppas verkligen inte att du redan lider av ätstörningar, oavsett behöver du prata om hur du mår och hur du känner för din kropp med någon samtalskontakt så att du kan få må bra och detta inte blir ännu värre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

OlgaMaria
4/19/17, 11:26 AM
#29

Ditt BMI är :

21,56

Betyder att du har en normal BMI.

Din idealvikt är: 58,36

Den övre gränsen är: 67,21

Den nedre gränsen är: 49,76

Du är cirka 10 kg ifrån att vara överviktig och ännu längre ifrån att ha kraftig övervikt. Som du ser så har du din idealvikt! Grattis!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LarssonA]
4/20/17, 2:23 PM
#30

Sånt här är bara irriterande och gör mig ledsen! Jag väger 125 kg och lider av kraftig övervikt! jag har ändå gått ner från nästan 200 kg.

Du är inte ens i närheten av att vara fet! Tänk dig för hur du uttrycker dig och sök hjälp för din självbild

Upp till toppen
Annons: