Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1368 ggr
outermission
4/12/17, 6:29 AM

Hur fylla ögonbryn ögonbrynpenna

Hur fyller man i ögonbrynen om man enbart använder ögonvrynspenna? Vill bara markera dem lite lätt för mina är väldigt blonda, vill att det ska se naturligt ut dock Tack

Annons:
Tjeja
4/12/17, 7:53 AM
#1

Bra fråga! Jag har precis samma problem!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Devya]
4/12/17, 8:16 AM
#2

Nu vet jag inte om jag förstår exakt vad du menar. Jag brukade enbart färga ögonbrynen med ögonbrynspennan. Det fungerade utmärkt och jag fick alltjämt kommentarer om hur lyckligt lottad jag var att ha så fina naturliga ögonbryn, hahah jovisst, naturliga. :)

outermission
4/12/17, 10:07 AM
#3

Nä min fråga är mer hur man får de o se fint o naturligt ut ^^

[rumelle]
4/12/17, 10:20 AM
#4

Svårt att förklara utan att kunna visa, men prova sök på "eyebrow pencil" på youtube så finns det flera videor som visar hur man gör.

Tjeja
4/12/17, 2:20 PM
#5

#4 för mig är det även ett problem att färgen inte vill fastna på själva stråna. Har provat många olika pennor och först använt primer mm. Men fastnar det så vid målningen så försvinner det så fort det torkat ändå. Ovanpå detta är mina bryn så tunna med bara enstaka spretande strån så inte mycket till bryn att fästa i. Hur "målar man dit" fina ögonbryn som ser naturliga och fina ut på något vis som är i af lite enkelt och inte behöver ta mer än 5 min per bryn på morgonen och som sitter kvar sen liksom?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Devya]
4/12/17, 4:20 PM
#6

#3 Svårt att säga då folk har så olika sorters ögonbryn. För mig har det alltid varit lätt och jag har aldrig upplevt några problem. Jag ser bara till att aldrig trycka för hårt med pennan. Kommer det för mycket färg så ser det lätt onaturligt ut.

Annons:
amandain
4/12/17, 7:11 PM
#7

Jag ser ganska många som enligt mig fyller i sina ögonbryn alldeles för mycket. Det ser väldigt skarpt och alldeles för mycket kladd. Ser inte snyggt ut tycker jag när de som egentligen har väldigt lite ögonbryn målar dit ett brett brunt ögonbryn.  Jag har till och med svårt att koncentrera mig när jag pratar med personerna. Jag kan inte låta bli att liksom stirra på de ditmålade ögonbrynen istället för att lyssna på vad personen säger.

Själv fyller jag inte i mina. Det enda jag gör är att jag kammar dom med en mascara-borste. Utan färg alltså.

Annielle
4/12/17, 8:32 PM
#8

#7 Det håller jag fullkomligt med om, för skarpa och för ditmålade ögonbryn, det är lätt att man ser hård ut och till och med arg i vissa fall när man gör den missen, men det är nog ett vanligt nybörjarmisstag, när jag kollar på vissa gamla bilder på mig själv så har jag målat alldeles för mörka och hårda bryn 😃 Tur att man lär sig! 🙂

Blir för övrigt också att jag stirrar och har svårt att koncentrera mig på vad personen har att säga när någon har sådana bryn.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

mikkan01
4/12/17, 9:57 PM
#9

Finns ju såna där mascaror typ till ögonbrynen. Då får man ju lite mörkare markering utan ett hårt resultat. #8 Finns ju dom som gillar skarpa ögonbryn så det behöver inte vara en nybörjarmiss:)

~mikkan

Sindri
4/12/17, 10:04 PM
#10

Max Factor har en ögonbrynspenna färg Hazel, den funkar bra till ljushåriga.
Jag har också korta, spretiga ögonbryn, kör den pennan som har en borste på locket, men har också börjat borsta lite med en halvljus ögonskugga som till min förvåning sitter bra. Använder skumgummiapplikatorn som följer med.

Annielle
4/12/17, 10:12 PM
#11

#9 Ja, det är sant att det finns och ibland kan det ju se bra ut, men oftare inte, men det är ju klart att man har olika smak! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

nypisnina
4/14/17, 3:02 PM
#12

Jag har blonda ögonbryn och använder ögonbrynsskugga istället, det blir naturligare tycker jag och färgar stråna bra. Det är lätt att få det mörkare eller ljusare hur man vill genom att reglera hur mycket man använder. Jag använder mycket, ögonbrynen gör hela fejset, det ramar in hela ansiktet, har man snygga bryn så ser allt bättre ut enligt mig. Nu vet jag att det var ögonbrynspenna som efterfrågades men jag rekommenderar att använda skugga istället! 👍

Sindri
4/14/17, 4:43 PM
#13

Intressant - är det speciell ögonbrynsskugga? Jag har ju just börjat använda vanlig ögonskugga till brynen och tycker det funkar bra.

Annons:
Annielle
4/14/17, 4:54 PM
#14

För mig fungerar ögonbrynspenna bäst, brynen blir så odefinierade för mig när jag har använt ögonbrynsskugga eller ögonskugga till brynen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Tjeja
4/14/17, 6:32 PM
#15

Ha ha.. ingen skulle gilla mina ögonbryn med skugga på.. Men fick precis en ide däremot! Tänk om man skulle ta o färga håret i någon kul galenfärg och samtidigt färga brynen i samma färg? Typ blått eller grönt, rosa eller lila? Mina bryn måste man ju typ rita dit så de ser aldrig riktigt naturliga ut ändå. Så varför inte göra något kul och snyggt istället för något som enbart ser konstigt ut?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[memoirsofaclone]
4/15/17, 3:14 AM
#16

Nu har jag visserligen rätt mörka ögonbryn, men jag har tagit bort halva så jag måste ju måla dit den andra halvan och vill samtidigt att det ska se naturligt ut. Anledningen till att jag har halva ögonbryn är för att jag vill bestämma form på dem.

Har en såndär liten burk med någon sorts blandning av gel och puder, som en torr smet typ. Applicerar med pensel, blir ett bra resultat, inte sådär skarpt som med ögonbrynspenna. Finns i olika nyanser. Eftersom det ser hyfsat naturligt ut när man målar direkt på huden borde det se ännu mer naturligt ut om man faktiskt målar på ögonbrynshåren, men mina resterande bryn är så mörka att det inte direkt skulle bli nån skillnad, men det är ju annorlunda med ljusa ögonbryn

Annielle
4/15/17, 9:22 AM
#17

#16 Vad är det för gelpuder du har? Jag har väldigt glesa och trista bryn och har alltid trott att sådana typer av produkter inte skulle funka för mig därför, men eftersom du tycker att det till och med gör det där du inte ens har några bryn kvar skulle det ju troligtvis kunna funka 🙂

Vad för pensel använder du?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

nypisnina
4/18/17, 2:32 PM
#18

#13 Det heter brynskugga eller liknande. Just nu använder jag vanlig ögonskugga från Tikei, blir asbra!

För att få ögonbrynen snygga så behöver man forma de lite, klippa, noppra och veta hur man lägger skuggan för att det ska bli snyggt. Mina bryn är snyggare än någonsin sen jag började med det. Det krävs ju en del underhåll med saxen men det är verkligen värt det. 🙂

[memoirsofaclone]
4/18/17, 9:01 PM
#19

#17 Har något som liknar den här, hittade inte den exakta produkten men det finns många liknande från olika märken:

http://www.ahlens.se/Skonhet/makeup/ogonbryn-15257/ardell-pomade-medium-brown-88488931/

Upp till toppen
Annons: