Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 710 ggr
powerade
2017-04-11 16:45

Brorsan fyller 29

Min bror fyller 29 snart. Har hus och och ett barn på ca 1 år. Funderade på om vi skulle köpa lite färg och en tapet å göra om rummet åt barnet då brorsan avskyr den rosa färgen som är där nu. Tror ni det blir en bra idé? Hade ni uppskattat det?

Annons:
Therese
2017-04-11 16:49
#1

Det låter som en bra idé, om du vet vad han vill ha istället :)

Honestyisdead
2017-04-11 16:50
#2

Det är  så pass permanent att jag hade avstått. Bättre att göra ett presentkort där ni berättar att ni kommer måla och han får välja färg.

powerade
2017-04-11 17:31
#3

#2 har lovat att jag ska fixa bara han fixar tapeter o.s.v men anledningen till att det inte blir av är " vi har inte tid"

SaraFag
2017-04-11 17:52
#4

Säger som Hera, ge honom ett presentkort. det är bättre! :) Då kan han välja färg/tapeter själv - även om det inte är han själv som gör jobbet senare om du lovat att hjälpa honom med att göra iordning rummet :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Lejonhund
2017-04-11 22:52
#5

Ett gäng färg- och tapetprover kanske? Så kan han få hjälp på traven att komma igång med beslutet?

Iofs, känner man någon tillräckligt väl, som ett eget syskon så kanske det går utmärkt att välja tapet och färg utan att det blir knasigt :)

powerade
2017-04-12 12:31
#6

Han har pratat om blått. Skulle kunna höra men tjejen så kan dom prata om de så blir det inte så avslöjande kaNske:)

Annons:
sp0ngeb0b
2017-04-13 10:13
#7

Jag tycker det låter bra med färg- och tapetprover. Prata med tjejen om du vill. Välj ut några som du tror att han gillar och några som du gillar, och berätta att det finn mycket mer att välja på. Tror precis som du säger att han kan komma igång med beslutet då. Men det är nog viktigt att han får välja färgen själv, även om du känner honom bra så kanske han ändå bara blir halvnöjd, man vet ju aldrig… eller så kanske han redan hittat en färg som han vill ha och så har du redan köpt en annan. Man vet aldrig 🙂 Bättre att ta det säkra före det osäkra!

Upp till toppen
Annons: