Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 687 ggr
[postmortum91]
2017-04-11 07:03

Bolån - dokument?

Idag ska vi ansöka om bolån. Behöver banken några dokument? Jag har en anställning nu t.o.m 22 juni och får en ny på samma jobb i aug. Kommer de kräva kontraktskopia fast jag inte fått det än eller arbetsgivarintyg? Vilka dokument krävs för att vi ska kunna få fixa bolånet idag? Vi ska på visning idag och det säljs privat. Hur går allt till då? Vi har kommit överens med säljaren att vi är först i kön och kan förhandla priset för snabb affär Jag är så deppig idag för vi har hittat en lägenhet, 4 rök, 99kvm för 310 000 men det känns som något kommer strula så banken ger avslag.

Annons:
Maria
2017-04-11 15:48
#1

När vi köpte vårt hus 2006 så var vi till banken och fick ett "lånelöfte" så att vi visste hur långt vi kunde gå i en  eventuell budgivning.

Vi fick uppge vad vi tjänade och vår ekonomi i övrigt men inga papper.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-04-11 15:49
#2

Hoppas det gick bra för er idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-04-11 16:51
#3

Hur gick det?

[postmortum91]
2017-04-11 21:33
#4

Det gick bra! Banken vill bara ha brf ekonomi planen. Lägenheten var jättefin och till och med sambon vill ha den ( han är annars typ omöjlig att få gilla något). Så imorgon ska vi till banken igen. Säljarna sa att de är beredda att sänka priset och möta oss. Det ligger ute för 310 000 och de vill sälja snabbt, hur lågt ska man våga gå?

Upp till toppen
Annons: