Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1225 ggr
Moa1994
4/9/17, 6:08 PM

Lady comp

Hej, har en lady comp som jag tempar med varje morgon. Har väl gjort det i snart 4 v, men varje dag har jag fått en röd lampa och senaste 5 gångerna lyser det grönt och sedan ett M. Men jag har ju inte mens :/ är det som att den inte fattar o håller på att ställa in sej efter mina värden? Trycker bort m'et varje gång det dyker upp

Annons:
annainorrland
4/9/17, 6:33 PM
#1

Den håller på att lära sig din menscykel och M brukar lysa några dagar innan mensen. Då trycker man minus bara. Tills den dag du får mens då trycker du plus när M:et lyser.

mollyt
4/26/17, 7:24 PM
#2

Precis som #1 skriver så frågar den bara från när den tror att mensen kan komma. Fortsätt att tryck nej tills mensen kommer (gå in och ändra senare på dagen). Med tiden blev det bra för mig ovh min dator lyckades alltid pricka rätt och fråga om mens på samma dag som mensen kom.

Moa1994
4/29/17, 5:25 PM
#3

Nu har jag använt den ca 2 cyklar o den lyser rött från en dag efter förra mensen till nästa mens :/ börjar bli irriterad :(

mollyt
5/4/17, 10:24 PM
#4

Tror du behöver fortsätta längre i så fall. Det kan vara så att din temperatur skiljer sig eller är ojämn så att datorn får svårt att räkna.

Jag förde in mina mätvärden i appen WomenLog (tror jag den heter… skulle kunna vara WomanLog också) så att jag fick grafer på temperaturcyklerna, det var ett bra sätt för mig att se hur mönstret såg ut.

Som sagt så jämför datorn dina värden med "standardvärden" och det kan ju vara så att din temperatur skiljer sig från dessa och därför får du röda värden. Att du bara använt den i 2 månader är inte så mycket egentligen, fortsätt vara ihärdig och mät varje dag. Annars hör av dig till där du köpt den om du har frågor! :)

Moa1994
5/5/17, 8:16 AM
#5

Tack för svaren :) jobbigt bara att betalat över 5000kr om det visar sej inte funka i slutändan xD finns det folk som skulle köpa en begagnad sån om man decificerar den? XD

mollyt
5/5/17, 8:48 PM
#6

Absolut finns det en begagnad marknad! Det går dessutom att köpa en lös termometersladd om köparen inte vill använda samma som du.

Annons:
Monalouisa
5/6/17, 11:31 AM
#7

Första halvåret fick jag en massa röda lampor men sen blev det färre och färre. 2 månader är alldeles för kort tid.

Cazzos
6/22/17, 10:10 PM
#8

Jag använder Natural Cycles. Det kostar 500kr/år, du har en app i mobilen och första termometern ingår, sedan kan du köpa en för 199 kr i deras webbshop. Min slutade fungera och knappen lossnade för nån månad sen, så fick köpa ny (hade den i 1,5 år typ). 

Det tog minst 6 månader för min app att lära känna mina cykler och verkligen stämma in med röda och gröna dagar. Den var mest röd i början, och min menscykel är ändå ganska oregelbunden så det är fantastiskt att den ändå lärt känna just min fertilitet i slutändan.

Har använt det i 2 år nu och är supernöjd. Så skönt att hålla koll på sin fertilitet, speciellt när man har en fast relation/partner.  Enda nackdelen är att jag kan glömma bort termometern om jag ska sova borta. Det händer inte ofta och är självklart inte någon annans fel än mitt, man får bli lite mer rutinerad haha 🙂


Upp till toppen
Annons: