Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 896 ggr
[fridalarsson94]
2017-03-29 09:59

Sen mens efter akut p-piller

Hej! Om man ska göra en lång historia kort så hade jag och min pojkvän sex och kondomen lyckades på något sätt gå sönder.. så 2 dagar efter så tog jag ett akut p-piller (levodonna) för säkerhets skull. Min mens är nu 10 dagar sen (!!) och jag håller på att gå under av oro. Visst hade det varit supermysigt med ett litet barn, men det är verkligen inte rätt tillfälle i varken mitt eller killens liv. Jag tog ett graviditetstest för 4 dagar sedan och det gjorde mig ännu mer orolig då det visade ett starkt streck och ett jättesvagt så kallat "spökstreck". Har köpt ett test till som jag ska göra men vet inte om jag kanske borde vänta lite till då det endast var 2,5 vecka sedan det oskyddade sexet? Och när sjutton kommer mensen tillbaka (om det nu inte så att jag är gravid)? Mvh /Orolig tjej 😅

Annons:
ApanAnn
2017-04-02 13:15
#1

Akut p-piller kan få mensen att bli konstig eftersom det är en stor dos hormoner, men eftersom du tog tabletten ganska sent så kan du ha hunnit bli gravid. Så det är svårt att säga. Gör ett till gravtest. Håller tummarna för dig!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: