Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1145 ggr
Anonymos
2017-03-22 13:29

Hur skulle du reagera?

Hur skulle ni reagera om er partner like:ade andra tjejers bilder? Jag tänker i så fall bilder på rumpor, utan bh eller lättklädda.. 

Jag har sagt till min partner en gång tidigare att jag tar illa upp av det, men nu har jag sett att det börjats igen…

/Anonymos

Annons:
[LarssonA]
2017-03-22 13:33
#1

Personligen bryr jag mig inte om det. Jag likar ju sånt jag med :D. Men det jag reagerar på här är att du faktiskt sagt vad du tycker om det och h*n har börjat igen. DET är respektlöst! Du känner att du inte gillar det, då ska h*n lyssna på det!

Anonymos
2017-03-22 13:35
#2

#1: Jag kan påpeka att det inte är i lika stor mängd som det var förut, men jag har sett att det börjat hända enstaka gånger i alla fall… 😕

/Anonymos

Aleya
2017-03-22 13:36
#3

Jag har inte brytt mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[LarssonA]
2017-03-22 13:48
#4

#2 Säg till igen…

Jag tycker det är din rättighet att slippa sådant om du vill.

OlgaMaria
2017-03-22 13:51
#5

Det räcker med att du frågar dig själv. Du behöver inte veta hur andra skulle reagera. Det räcker med vad du känner själv. Det jag menar är att om det inte känns ok för dig så behöver du ingen annan för att bekräfta dig i det. Det är HELT OK att du känner så och du behöver inte skämmas för det.

Sen tycker jag väl att ni ska prata om allt detta. Inte bara att du säger att du inte vill att han ska gilla sådana bilder och han säger ev. ok, utan diskutera hur ni känner och tänker kring allt sådant. För det första för att se om man har någorlunda lika värderingar, och för det andra - om någon ska ändra uppfattning så behöver man ju prata så man får en chans att förstå varann.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mangemani4
2017-03-22 13:53
#6

på vilket sätt tar du illa upp? hur tar du illa upp? likes behöver inte betyda "ååh, den där måste jag bara ha" eller "så där ska en kvinna se ut" eller "önskade min flickvän såg ut så där" eller nått i den stilen, behöver inte betyda något mer än att han gillar det han ser, typ som att han skulle lika en bild på en snygg bil som någon har köpt, han gillar det han ser, men mer behöver det inte betyda. vet du att hans hjärta tillhör dig så vad spelar det då för roll i över huvud taget. har han gett dig någon som helst anledning att tro att hans hjärta inte tillhör dig? isf så är det kanske dags att ni pratar ut om det hela och skaffar hjälp.

 det låter som osäkerhet, dålig självkänsla och en snudd avundsjuka inbakat i det hela, låt han lika, vet du att han älskar dig så kvittar det ju.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Sarah
2017-03-22 14:08
#7

Jag hade funderat på om jag har valt rätt kille… Inte för att jag är svartsjuk eller tar illa upp, utan för att jag tycker att det är ett generellt smaklöst beteende att uppmuntra. Porr är en sak, men att sitta och uppmuntra "vanliga" tjejer till att söka bekräftelse genom rumpbilder och bröstbilder. Nej tack. Nu har jag antagit att det är "vanliga" tjejer han tittar på och inte kändisar/ porrstjärnor etc.

[Devya]
2017-03-22 16:13
#8

Nej, jag tycker sådant beteende är avskyvärt. Inte så att jag skulle bli svartsjuk men jag skulle aldrig vilja vara tillsammans med en kille som objektifierar kvinnor så pass mycket. Tack och lov så skulle min kille inte hålla på sådär. Visst kan han se på porr och det bryr jag mig inte alls om men han skulle aldrig börja göra sådär tack och lov. Tycker sådant är otroligt smaklöst.

På min killes jobb så finns det en massa bilder på halvnakna/nakna kvinnor. Min kille tycker inte ens om att gå in i de rummen där de har de här bilderna för han blir obekväm. De killar som har satt upp de här bilderna är just sådana typer jag håller mig borta från för jag tycker sådant beteende är smaklöst.

[Vårnatt]
2017-03-22 16:38
#9

Håller med #7 och #8. Känns smaklöst och omoget. Varför har man ett behov av att gilla såna bilder? Tvivlar på att de flesta män tyckt om att deras partner hade gillat bilder på andra män i underkläder heller.. känns bara tramsigt. Om man vill titta på porr är väl en sak men att skylta med sånt på facebook eller liknande  känns inte värdigt en vuxen människa tycker jag.

mangemani4
2017-03-22 17:25
#10

förstår inte logiken här i över huvud taget. porr går bra tydligen, där kvinnor objektifieras som bara den och spär på hela det här sexualiseringen utav kvinnan till skyarna, men en like på ett kort på en tjej som är lättklädd och det är droppen=/.

köper inte riktigt att det inte finns avundsjuka eller svartsjuka med i bilden och jag tror det är en utav de faktorerna till att vissa tycker porr är ok, porr vet ni om att det finns på ett säkert avstånd ifrån, ni vet att killen aldrig skulle kunna få det han ser, men när det gäller lättklädda flickor på tex FB eller instragram, vanliga tjejer, som finns mer tillgängliga, då är det en annan sak, då finns det ett hot, ett hot som genast måste tycka illa om.

jag vet att ni kommer att total neka detta nu, men där ligger nog problemet. visst ni kan ljuga för mig hur mycket ni vill, jag bryr mig inte, men det är inte sunt att ljuga för sig själva.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Devya]
2017-03-22 17:37
#11

#10 Bara för att du inte förstår logiken betyder inte att vi ljuger för oss själva.

Jag själv ser på porr och likaså min kille. Jag kan alltså relatera till det och därmed ser jag inget problem med porr. Jag vet varför jag tittar på porr och jag vet varför min kille ser på porr och därför finns det ingen svartsjuka där. Visst objektiferar det kvinnor och likaså objektifierar det män. Det är inte ett problemfritt område det där, det kan jag verkligen hålla med om åtminstone.

Däremot vill jag ju inte att min kille håller på med sådant för alla att se. Med tanke på att han har familj, vänner och arbetskollegor på fb så skulle det vara otroligt olämpligt.  Så jag ser inte det som svartsjuka i mitt fall även om det kan vara mycket riktigt så för vissa. Jag vill bara att min kille håller sitt privatliv bort från sin familj, vänner och arbetskollegor. Jag hade ett par vänner som höll på och gilla halvporriga bilder på facebook och det var så otroligt osmakligt. Jag kunde inte förstå att det var en sådan sida av sig själv de ville basunera ut för alla på facebook. Alltså väldigt osmakligt och ogenomtänkt. Jag vill inte att min familj ser hur min kille gillar halvporriga bilder. Lite sunt förnuft ska man väl ha ändå.

Sen vill jag tillägga att de här halvporriga bilderna som man hittar på nätet är oftast inte inlagda av tjejerna personligen. Därmed ser jag inte att det är "farligare" än porr, bara det att alla andra kan se vad för sorts "porr" man ser på.

[Vårnatt]
2017-03-22 17:49
#12

#11 Precis, det är behovet att behöva basunera ut sin sexualitet på det sättet som jag har svårt för. Dessutom brukar det oftast vara som så att människor som har lite svårare att hitta partners i verkligheten ägnar sig åt sånt.. eller det är min uppfattning iallafall. Om inte annat så säkert för att de flesta blir ointresserade av ett så osmakligt beteende. Det är ju som att gå på krogen och säga att främlingar har snygga rumpor när flickvännen är med när man är i ett förhållande. Skulle det anses som lämpligt?

Anonymos
2017-03-22 17:52
#13

Han tittar ju både på porr och på sociala medier… Jag tycker inte om något av det, jag skäms nästan lite över att han gillar bilder på halvnakna tjejer för att hans kompisar kan se det och då känner jag att jag kanske inte har lika mycket värde som de tjejerna. Jag vet inte.. Jag har en ätstörning jag arbetar med också, vilket gör att jag far illa av att han gillar tjejer som jag ser "bättre än mig".. Jag blir ledsen på riktigt… Ska försöka prata med honom om det!

/Anonymos

Annons:
[Vårnatt]
2017-03-22 18:12
#14

#13 jag tycker synd om dig :( du kan ju fråga honom om han skulle tycka det kändes bra ifall du skulle ge andra killar komplimanger när ni var ute? Jag tycker han låter väldigt oempatisk och okänslig. Tänk om du skulle bete dig så emot honom?

Anonymos
2017-03-22 18:32
#15

#14: Precis, förra gången ursäktade han sig med att det inte var några tjejer han kände…

/Anonymos

[Vårnatt]
2017-03-22 18:35
#16

#15 man ska ju vara med människor som stärker en, inte får en att må dåligt! Om han dessutom vet om att du har en ätstörning känns det ju ännu mer olämpligt med tanke på att du har en vriden självuppfattning och han borde stötta dig istället :/

pyromanen
2017-03-22 19:15
#17

Har svårt att tro att jag skulle fastna gör en man som sitter o kollar på och likar rumpbilder. De jag fastnat för har ungeför samma grundläggande värderingar som jag..

Sarah
2017-03-22 19:44
#18

Nej det är olika med porr och att sitta på FB och likea nakenbilder. Om folk använder porr för det gemensamma sexlivets skull eller för självsex, så är det en privatsak. Jag gillar inte porr och jag tycker att det ofta är kvinnoförnedrande och förstör bilden av sex för många. Därför använder jag det inte. Vill min kille göra det, så är det hans privatsak. Men, det är en helt annan sak att öppet inför andra sitta och gilla nakenbilder. Det är pinsamt, omoget och pinsamt igen. Förnedrande för alla inblandade. Är det här verkligen rätt kille för dig ts?

OlgaMaria
2017-03-22 20:40
#19

#10 Det handlar inte om avundsjuka. Det handlar om att vi kvinnor bryr oss om kvaliteten på den man vi är tillsammans med.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Pytteliten
2017-03-23 11:24
#20

Jag är en mycket aktiv facebookanvändare sedan många år, men inte en enda rumpbild har jag stött på. Någon väl urringad på sin höjd, som jag inte har fäst avseende vid. Jag tror inte det dyker upp soeciellt många såna bilder om man inte aktivt söker upp dem. 

Håller med om omoget och… bara så fullständigt onödigt!

Annons:
Sarah
2017-03-23 11:44
#21

Och varför skulle man vara avundsjuk på en porrstjärna eller en tjej som känner ett behov av att visa brösten på nätet? Jag vill inte se ut sin en porrtjej. Hade jag velat det hade det varit lätt fixat. Att vissa killar tänder på den typen av utseende är deras problem, inte mitt.

Sweelin
2017-03-23 14:22
#22

Jag hade skämts otroligt om det var min kille… Inte min typ av personlighet.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

sp0ngeb0b
2017-03-23 14:40
#23

Jag tänker lite såhär: Om det är en kändis eller liknande, fine. Då bryr jag mig inte så mycket. Men om det är en vän till honom skulle jag inte bli så jätteglad… Beror kanske på situationen iofs, känner själv att jag ofta gillar mina vänners bilder "för att de är mina vänner" och inte bara för att jag faktiskt tycker att bilden är fin. Men om min kille hade haft tjejkompisar som visade brösten på internet och han gick runt och gillade, då hade jag varit väldigt obekväm. Hade inte alls känts bra om han såg sina vänner på det sättet. Men sedan har jag kanske också lite för lätt för att bli svartsjuk. Dock, om jag känner min kille rätt så skulle han inte bete sig så. :)

Mia-45
2017-03-23 14:42
#24

Jag hade med skämts om det vart min kille som gjort så.

Förra sommaren vart jag tillsammans med en man. Han blev vän med min granne på FB. Gjorde inget alls tyckte jag. 
Men när han kommenterade en bild som hon lagt ut med: Du är världens finaste och sötaste mormor och sen gillat med ett hjärta. 
Där gick han låååångt över gränsen, ansåg jag. Och det vart jättepinsamt för vad skulle min granne tycka om detta. Att min pojkvän stötte på henne….
Jag sa till han att sådär skriver man ju bara inte till nån annan än den man är tillsammans med.
Han tog bort kommentaren men inte hjärtat som han gillat med.

Kan säga att han åkte ut.

Linn Is The New
2017-03-23 16:26
#25

Såhär tycker jag:

  • Om min kille gillar vanliga bilder så skiter jag i könet. 
  • Men om min kille skulle börja gilla tjejer i minishorts som putar med rumpan och visar bröst så hade jag sagt till på skarpen. Främst för att jag hade blivit svartsjuk och undrat om han inte var nöjd med mig, lite respektlöst alltså.
  • Om han skulle börja lägga till tjejer (alltså sådana han inte tjejer) och massgilla deras bilder osv så skulle jag faktiskt börja undra. En annan sak om det är hans kompis etc, det har inte jag med att göra.
  • Om han kollar på porr och det går ut över vårat sexliv blir jag väldigt sur, men han gillar inte ens det och jag måste medge = Tack gode gud för det. Är ingen fan av porr industrin faktiskt, gör mig nästan avtänd.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Frosstis
2017-03-25 15:48
#26

Hade blivit sur, eftersom om jag hade gjort likadant hade han blivit jätteledsen och besviken. Så om han själv gjorde det hade det betytt att det är ett problem mellan oss, tex att jag inte duger eller så.

Upp till toppen
Annons: