Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1385 ggr
vendelay
2017-03-19 21:24

Sex SKA ALDRIG göra ont

Om det gör ont är något fel. 

Det kan bero på att en av er inte är tillräckligt upphetsad, att det inte är tillräckligt blött, att det inte är tillräckligt "utvidgat". Det kan bero på tidigare dåliga erfarenheter som leder till att musklerna spänner sig omedvetet eller infektioner eller sjukdomar.

Det KAN göra ont men det SKA aldrig göra ont.

Det är min "åsikt", eller vad jag ska kalla det. Vissa håller inte med. Kan någon nämna en anledning till att ha ont under sex som inte beror på ett "fel"?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Kirnzy
2017-03-19 21:26
#1

En anledning kan ju vara att man vill att det ska göra ont.

nypisnina
2017-03-19 21:34
#2

Liten fiffi. Stor penis. Eller liten fiffi med stor penis tillsammans. Ovana. Som jag skrev innan så är alla olika och det behöver inte finnas vare sig psykologiska eller fysiska fel, det kan göra ont ändå. Självklart så är ju meningen att det SKA vara skönt och inte göra ont under sex, men vissa som får ont behöver inte ha något fel, ibland kan det göra ont bara. Ville bara tillägga det innan för att det som är normalt för en kanske inte är normalt för en annan. Men OM det gör ont så är det är en fördel att kolla upp sig eller berätta hur man vill ha det - för i de flesta fall gör det ont av de anledningarna som TS nämner. 🙂

vendelay
2017-03-19 21:47
#3

#1 Ja, förlåt mig, det har du rätt i. Jag menade självklart när en inte vill att det ska göra ont, bra att du förtydligade det!

#2 Men med tanke på att det ändå går att föda en halvmeters unge utan att spricka har jag svårt att tro att en stor penis (som inte är i närheten av ett nyfött barn) skulle kunna få det att göra speciellt ont om allt står rätt till.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

nypisnina
2017-03-19 21:54
#4

#3 Det är ju en fråga om det gör ont, inte om att spricka. Bara för att en kvinna inte spricker så har hon ju ändå ont när hon förlöser sitt barn. I fråga om en fiffi är töjbar däremot? - Ja, det är den. Men ovana som jag skrev kan ändå skapa smärta. Jag tror att de flesta fiffi:ar kan vänja sig vid större över tid, men klart att det kan göra ont.

Blanksteg
2017-03-19 21:54
#5

Alla bör veta att om man fortsätter ha sex trots att det gör ont så kan det till slut leda till vestibulit, vilket innebär en kronisk smärta i underlivet. då kan det göra ont varje gång man har sex även när man är våt och kåt, när man cyklar eller har på sig tajta byxor, och så kan det för vissa göra ont precis hela tiden.

Det där med att man har liten fitta och killen stor penis tror jag inte på att det är en orsak till att det gör ont. Är man tillräckligt kåt och våt och avslappnad så ska storlek inte spela någon roll vad gäller smärta. Vi kvinnor föder ju barn, en stor penis är väl i jämförelse ingen match.

Är man våt och kåt men om det gör ont så ska man kolla upp sig. 

Både huvudet och kroppen måste vara med på det hela för att det ska bli bra.

Linn Is The New
2017-03-19 21:59
#6

Det kan vara så, speciellt första gången att man spänner sig. Man är ovan, det är inte så att man har gått och tryckt upp en morot/mindre gurka i skötet för att göra det en vana. Man spänner sig automatiskt, och då kan det göra lite ont när killen tränger sig in skötet. Men om man fortsätter få ont kan det bero på flera olika orsaker.

  • Inte tillräckligt våt
  • Infektioner
  • Spänd/nervös
  • Inte upphetsad
  • Har inte lust
  • Man håller på för fort och för hårdhänt
  • Obekväma tankar 
  • Man är torr 

Finns massor av anledningar, men om det inte går att lösa ska man till sin självklarhet söka upp gynekologen.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
vendelay
2017-03-19 22:00
#7

Jag håller med #5, jag tror att om en är tillräckligt upphetsad ska det gå utan smärta. Även första gången. De flesta med vaginor kan inte bara hoppa rakt in i det utan kräver förspel och om penisen är stor kanske det behövs uppvärmning. Men det ska aldrig göra ont.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-03-19 22:01
#8

#6 Ja, jag håller med. Och alla de orsakerna du nämnde beror ju på att något är "fel" (eller vad jag ska kalla det).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Linn Is The New
2017-03-19 22:06
#9

Precis! Jag själv hade det ju väldigt bekvämt, första stöten gjorde dock ont men sen flöt det på. Varför? 

  • Jag var kåt som ett djur
  • Tände på min kille
  • Var väldigt våt
  • Slappnade av

Och då var jag väldigt oskuld - knappt haft ett finger inne alltså. Och han är inte under medel måttet om man måste nämna det… 

Vet dock en kompis till mig som hade väldigt ont första gången - pga hon var inte tillräckligt våt elr upphetsad

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Blanksteg
2017-03-19 22:15
#10

Jag själv har aldrig haft samlag som inte gjort ont, för jag förstod inte helt först vad som krävdes för att det skulle bli bra. Så jag kan inte slappna av numera för jag är rädd för att det ska göra ont, och därför gör det ont, därför blir jag inte kåt och våt. hjälper verkligen inte heller när de killar man träffar är omogna och tror att det är deras storlek som gör så att det gör ont plus att de vill köra på med samlag direkt. suck.

nypisnina
2017-03-19 22:17
#11

#5 Självklart ska man inte fortsätta ha sex om det gör ont, att ignorera smärta är dumt och som sagt, sex ska vara skönt. Bäst att kolla sig.

Men jo, liten fiffi och stor penis kan orsaka smärta, men som sagt - det är töjbart och över tid så vänjer sig fiffi. Då bör det sluta göra ont. Men ont kan det göra.

Ännu en gång så kommer jämförelsen med barnafödande. Vilket såklart gör ont. Att fiffi normalt sätt inte gör ont vid samlag bara för att vi kan föda barn betyder ju ingenting. Spelar ju t.ex. ingen roll hur kåt och våt en är om penis träffar livmodertappen - det är ju också OT - men bara för sakens skull, självklart så kan det göra ont trots att allt är om det ska, oavsett om vi kan föda barn eller inte, av olika anledningar.

[krasnajaluna]
2017-03-19 22:20
#12

Kanske för att den främsta orsaken till att fenomenet sex finns är reproduktion? Tror inte att naturen har ''tagit hänsyn'' till om nån får ont, inte heller när det gäller själva barnafödandet. Men uppenbarligen gör ju folk det oavsett och har gjort i alla tider.

nypisnina
2017-03-19 22:27
#13

#9 Varför tror du att den första stöten gjorde ont?

Annons:
Linn Is The New
2017-03-19 22:28
#14

Ja, förmodligen för att jag aldrig hade haft något liknande i mig? Det var annorlunda, och lite lustigt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

nypisnina
2017-03-19 22:31
#15

#14 Exakt det jag menar: Ovana. Ovana kan göra att det gör ont - och det var inget fel på dig, det var bara att du var ovan - för sen flöt det på - och det är huvudsaken.

pyromanen
2017-03-20 08:26
#16

Jag hade en "köttig" sludkrans, så det gjorde ont och blödde i blrjan när jag hade min första sexuella relation oavsett hur rätt resten var. Men blev mycket bra efter några månader. Så kan det vara hos en del har jag läst mig till sedan, det är inget "fel" utan vi är lite olika skapade.

nypisnina
2017-03-20 11:29
#17

#16 Exakt, vi är olika. Det behöver inte vara något fel.

vendelay
2017-03-20 11:33
#18

#16 Hade ni "värmt upp" tillräckligt då? Med fingrar och eventuellt leksaker osv? Eller blödde du redan av fingrarna?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym
Anonym
2017-03-20 11:51
#19

Jag är en av de som inte kan ha sex med en kille med för stor penis, jag är för "tight" och har fått sprickor vid några tillfällen p.g.a. att killen varit för stor, nej det är inget annat som är fel. Finns kvinnor som kan tvingas till op p.g.a. att de är "för trånga", de har ingen sjukdom och kan utan problem ha sex med en man med mindre penis. Sedan finns det ju massa saker som kan göra att det gör ont annars också(sköra slemhinnor, man spänner sig, inte tillräckligt mycket förspel, för mycket förspel(kan göra att man "tänder av" och blir mindre våt), Svamp, skavsår o.s.v.)

Anonym
Anonym
2017-03-20 11:56
#20

Tillägg till #19 Dock ska man alltid söka vård och inte ha sex "trots" att det gör ont. Men ville visa på att man visst kan vara "för tight" för vissa killar fast man är superkåt, våt och inte har till exempel vestibulit. Tror dock det händer alla någon/några gånger i livet att man får avbryta sexet/göra annat p.g.a. att någon part får ont, så länge det inte är något som "håller i sig" är det ingen fara.

Annons:
pyromanen
2017-03-20 15:32
#21

#18 ja, vi hade lekt mycket och långe och var alldeles redo. Min slidkrans var köttig, det innebar att jag kunde stoppa in ett finger men inte två så trångt var det ytterst. Långre in var ju slidan flexibel/töjbar. Efter allra första försöket då vi gav upp satte jag mig sen över en spegel och testade med två fingertoppar "riva upp" 😧 Och såg samtidigt hur det såg ut. Har senare läst att det finns de som får uppsöka vård för att få hjälp med detta. Sen hör det till historian att han var tjocklek XL. Visste ju inte det då, var ju den första… men har inte lyckas träffa någon lika stor sedan…

[Devya]
2017-03-21 14:45
#22

Det ska inte göra ont men om det gör ont någon gång så är det ju inte precis världens undergång.

Jag har inget emot om det gör ont ibland men ser oftast till att försöka ta det lugnt. Det är oftast jag som blir för ivrig och lite frustrerad på min kropp som inte vill hänga med i svängarna.

OlgaMaria
2017-03-22 14:16
#23

Alltså, alla har olika slidkrans, hymen, och på vissa täcker den en del av slidmynningen. Då kan det kräva att den spricker vid första samlaget och då kan det göra ont och blöda, eller att man får den opererad. Känns som pendeln helt svängt. För 30 år sen var det självklart med "mödomshinnan" och att det kunde göra ont första samlaget, idag är det som något slags ideologiskt förnekande av dess existens. Som jag förstått det hela då jag läst på är att "mödomshinna" är ett missriktat begrepp då den inte finns hos alla oskulder. Däremot har alla en slidkrans och den ser olika ut hos alla, och hos vissa skapar den faktiskt en viss blockering av slidmynningen - och då är smärta liksom oundvikligt. Det viktiga är att det är olika hos alla och att man inte kan bedöma utifrån gynekologisk undersökning eller samlag ifall kvinnan är oskuld eller inte. Men jag tycker det är sorgligt att säga att det är något fel om det gör ont och blöder vid första samlaget. Det är inte så juste mot dem som det blir så för heller.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

pyromanen
2017-03-22 17:42
#24

#23 exakt! Vi är lite olika allihopa på många sätt. Och det kan kännas krånkande när någon försöker påstå att så som jag var skapat inte finns. Det påminner rätt mycket om "sanningen" att vaginala orgasmer inte finns som också varit populär ett tag. Att läsa eller höra det är som att nån påstår mina orgasmer inte finns. Och det gör de. Dags att vara lite mer nyancerade och inse att vi fungerar lite olika, det jag upplever innebär inte att jag kan generalisera och säga att så är det för alla.

nypisnina
2017-03-23 11:12
#25

#23 #24 Jag håller med er båda två, det känns inte bra att man antar att det är något fel på en bara för att man själv upplever något annorlunda. Alla är olika. Givetvis så kan det vara något fel, det är alltid värt att kolla upp utifall att, det gäller ju det mesta med hälsan - men det känns inte bra att det tas för givet.

#24 Det där med vaginala orgasmer, vad var det om? Sa man att de inte fanns!? Blir nyfiken nu.

Upp till toppen
Annons: