Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 776 ggr
Carronella1
2017-03-18 17:00

Svanskotproblem

Hej alla!

Jag har ett litet problem… Den 8 December så halkade jag på ett målarpapper som låg över hela golvet. Men jag kände inget efter det, reste mig och fortsatte med mitt. Men sen 1-2 dagar senare så fick jag extremt ont, jag gick som jag var nödig hela tiden i ungefär en vecka och jag kunde inte sitta normalt utan att få EXTREMT ont när jag reste mig. Red även och de gjorde ont men inte lika som att bara sitta på en stol men det gjorde VÄLDIGT ont…

Men under Februari försvann det (kunde känna av det när jag skulle reste mig från en stol men inte mer.) Nu i Mars igen så börjar jag känna av det mer igen när jag ska resa mig från en stol etc. Även när jag rider… 😕

Jag funderar lite om det är något jag måste kolla upp? Min tanke har alltid varit "Hm, ja vad kan man läkare göra? Röntga och konstatera att det kanske e en spricka eller något. Men man kan iaf inte gipsa svanskotan liksom"… Men det kanske är bra att göra det ändå? Har dock läst om andra som haft en misstänkt spricka i svanskotan och då kände läkaren i rumpan för att komma åt o känna insida svanskota oms jag tycker verkar så äckligt och obehagligt… o innan de röntgade sig tog de laxeringsmedel som jag e livrädd för hehe… 

Har ni haft något liknande?? För nu har de gått snart 3 och en halv månad sen det hände…

Djurälskaren Hjärta

Annons:
kattöga
2017-03-18 17:33
#1

Jag tycker att du åtminstone inte ska rida förrän du känner att du är helt bra, inklusive när du reser dig från en stol.
För när du rider frestar du verkligen på en eventuell spricka eller andra skador som du fick när du ramlade. 

Jag kan inte råda dig när det gäller läkarbesök eller inte…. Själv har jag druttat omkull rejält och slog i bl a svanskotan för några år sen. Det tog lååååång tid tills jag kände mig okej igen. (Gick inte till läkare.) Men har alltid haft problem med ryggen efter det, till o från. 
Nu för några veckor sen druttade jag omkull på blöt-is igen och verkar ha "slagit upp" de gamla skadorna en del. Så jag tar det väldigt lugnt nu. Och räknar med att det tar månader igen….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carronella1
2017-03-18 17:56
#2

#1 Hm, jo sant. Men har så svårt att skippa ridningen… Älskar att rida så 😍

Oj.. så pass? Usch hm ja de va inge bra… Hoppas du blir bättre snart. 

Men har du problem med hela ryggen efter det till o från?  😮

Djurälskaren Hjärta

[134643]
2017-03-19 10:55
#3

Jag tycker att du ska kolla upp det. Egentligen kanske du skulle gjort det tidigare. Är det en spricka är det otroligt viktigt att du inte påfrestar den mer, som med ridningen t.ex. Så kolla upp det så att du får reda på om det är en spricka eller inte, och får klartecken om du kan fortsätta rida eller inte. Jag skadade själv svanskotan för många år sedan. Det kan ta otroligt lång tid innan den känns helt bra igen tyvärr.

Carronella1
2017-03-19 17:01
#4

#3 Hm, ja får nog kolla upp de snart…

Djurälskaren Hjärta

nypisnina
2017-03-19 21:08
#5

Det låter som att du har fått en spricka, både jag själv och en nära vän  har haft det. Vanligt att smärtan kommer efter ett par dagar. Men det är viktigt att ta det lugnt så att det läker, jag hade inte ridit och såna saker innan smärtan försvinner. Oftast läker det ut av sig själv men  säkrast att kolla om smärtan håller i sig.

Carronella1
2017-03-19 21:51
#6

#5 Hm jo vet att det inte är bra att rida men men…

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Honestyisdead
2017-03-20 13:08
#7

Så länge du rider kommer det aldrig läka. Men men

Carronella1
2017-03-20 15:47
#8

#7 Jo jag förstår de nu… eftersom alla skrivit de.😉

Djurälskaren Hjärta

Upp till toppen
Annons: