Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2881 ggr
Duvethon
3/14/17, 9:27 PM

Azalia, minipiller

Hej!

Jag har gått på Prionelle i några år nu men bestämde i samråd med barnmorska att jag ska byta till minipiller, då jag oroar mig för blodpropp och för att jag röker (håller på att sluta, men då jag är hypokondriker är det viktigt för mig att minimera onödiga risker). Jag har nu bytt till Azalia, vilket ska vara ungefär samma som Cerazette bara att de har olika namn.

Så, till problemet. Jag är på min 6e tablett och har fått väldigt stark mensvärk och orolig mage. Har dock inte blött något utan det kom en mörkare flytning. Är det någon som har erfarenhet av detta och är det konstigt att man får mellanblödningar/mensvärk efter så få tabletter? Jag har väldigt hemsk mensvärk utan hormoner och är verkligen orolig att det ska försämras nu när jag bytt..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
nypisnina
3/14/17, 10:08 PM
#1

När jag började med cerazette så hade jag mens (väldigt lite dock) i flera veckor, ingen mensvärk, kände bara att det spände lite i magen ibland och utan minipiller så hade jag sån mensvärk att jag fick sjukskriva mig från jobbet. Men jag gick visserligen från ingenting till dem, det kanske blir en skillnad när du slutar med något annat tänker jag!?

Försök att ta de vid exakt samma tidpunkt varje dag så rättar det till sig lättare. Men så ska man ju veta att de inte passar för alla. Men för mig har de varit väldigt bra. Har haft dem i 12 år, har "trosskyddslite" mens 1 eller 2 ggr per år och aldrig mensvärk.

[AnimeV4]
3/15/17, 8:09 PM
#2

Tänk på att det tar tid innan kroppen hinner ställa om sig. Läs på om biverkningarna på FASS: http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20100217000047

Upp till toppen
Annons: