Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 740 ggr
[postmortum91]
3/9/17, 7:33 AM

Hus med hyresgäst

Jaha har hittat ett hus som jag inte kan släppa. För ca 4 månader sedan bokade vi in visning men då ville husägarna flytta fram och ändra visningsdag samma dag som vi skulle dit och kolla. Eftersom huset redan då varit ute i över 200 dagar så blev vi irriterade på situationen och tyckte att de borde vara mer angelägna om att sälja det så vi ville inte ha en ny tid för visning. Nu mejlade jag mäklaren och frågade varför huset ej är sålt ännu och om det finns besiktningspapper på huset. Hon svarade då att de som hyr huset för stunden inte låter folk komma på visning. Och så skulle hon skicka papper idag. Kan detta verkligen vara möjligt? Kan de ens sälja huset när de hyrt ut det ? Hur ska jag gå till väga för att få en visning? Om jag köper huset, kan jag flytta in då eller får jag tampas med en hyresgäst och får vänta att få bo i huset till hyresgästen flyttar ut?

Annons:
Niklas
3/9/17, 7:44 AM
#1

De där frågorna bör mäklaren kunna besvara. Du kan även prova att fråga på Hemmet iFokus. Där förekommer den typen av frågor ibland.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: